Gå till innehåll

Sportsbetting 100K->200K


Heat8

Recommended Posts

  • Svars 287
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vet mycket väl vad roi är, men i princip alla som bettar använder t.ex 110% istället för 10%. En vanesak helt enkelt, sedan använder sidan där jag bokför mina spel också det så...

 

Kommer lägga ut en hel del spel här (beroende på intresse) men kommer som sagt inte säga vart ifrån de kommer förutom när det är mina egna.

 

Dom gör det för att det passar bättre och blir helt neutralt. Angående det hubbabubba nämnde om roi, så har han rätt i sak. Det är alltid fint att visa upp höga roi, speciellt om man driver bettingforum eller säljer rekar. Dock kostar det bara pengar att exempelvis skippa småvärden, så stirra dig inte blind på enbart hålla roi:n intakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom gör det för att det passar bättre och blir helt neutralt. Angående det hubbabubba nämnde om roi, så har han rätt i sak. Det är alltid fint att visa upp höga roi, speciellt om man driver bettingforum eller säljer rekar. Dock kostar det bara pengar att exempelvis skippa småvärden, så stirra dig inte blind på enbart hålla roi:n intakt.

 

Helt klart, roi-målet är inte så viktigt egentligen. Men förut har jag alltid legat kring ett mycket lägre roi men hög omsättning. Nackdelen är att det blir stora swings och att det tar upp väldigt mycket tid med alla spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart, roi-målet är inte så viktigt egentligen. Men förut har jag alltid legat kring ett mycket lägre roi men hög omsättning. Nackdelen är att det blir stora swings och att det tar upp väldigt mycket tid med alla spel.

 

Det jag tänkte med min kommentar/fråga handlade om lämpligheten i att ha roi som mål. Som jag ser det får du ett mål som kan motverka dina andra (viktigare) mål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tänkte med min kommentar/fråga handlade om lämpligheten i att ha roi som mål. Som jag ser det får du ett mål som kan motverka dina andra (viktigare) mål.

 

Är med på vad du menar, kommer dock inte ändra nåt i mitt spel för att uppnå målet. Tror själv att i slutändan kommer jag hamna på ett mycket lägre roi när omsättningen ökar under hösten. Bra synpunkter btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade lite på ditt spreadsheet och såg att du satsade lika mycket på ett spel med 4 i odds som ett annat med 2,55. Detta är troligen inte optimalt såvida inte det är större vinstmarginal på spelet med högre odds.

 

Vad skulle du säga om jag berättade för dig att det fanns ett exceldokument där du skriver in odds och sannolkhet att utfallet infaller och du får ut den optimala andelen att satsa av din rulle för att maximera vinsten efter oändligt antal spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade lite på ditt spreadsheet och såg att du satsade lika mycket på ett spel med 4 i odds som ett annat med 2,55. Detta är troligen inte optimalt såvida inte det är större vinstmarginal på spelet med högre odds.

 

Vad skulle du säga om jag berättade för dig att det fanns ett exceldokument där du skriver in odds och sannolkhet att utfallet infaller och du får ut den optimala andelen att satsa av din rulle för att maximera vinsten efter oändligt antal spel.

 

Ryggar den personen flat därav samma insats. Har som sagt min egna mall och kommer hålla mig till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrade lite i min mall och har 2-3 st jag kommer rygga lite hårdare. Spelar nu 1-5% av rullen med 5% kommer det att bli max 1-2st i månaden. 4% är det ca 5-7st i veckan.

 

Gjorde detta för att jag har några jag litar stenhårt på och ryggar i alla lägen. Ville ha så att det var en ganska stor skillnad på insats på de och andra som ibland kan hamna i långa förlustserier lite då och då och inte heller har visat upp lite bra stats över lång sikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte riktigt. Rekommenderar den du ryggar flatbet?

 

Var kanske lite otydlig. Han undra varför jag la samma insats när oddsen skiljde så mycket. Men menade att jag alltid ryggar med samma insats på den personen som la ut spelet, även om oddset är 1.15 eller 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ponera att jag rekomenderar att Alice är spelbar till 4 ggr pengarna i fia-med-knuff matchen mot Bob.

 

Du väljer att ta ryggg eftersom jag har så grym koll på fia. Jag är såpass bra att du är beredd att satsa x% av din rulle, detta oavsett om du får in spelet till 4.1 eller 6 ggr pengarna. Det är alltså ditt förtroende för mig som avgör storleken, inte hurpass bra spelet är. Har jag förstått rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ponera att jag rekomenderar att Alice är spelbar till 4 ggr pengarna i fia-med-knuff matchen mot Bob.

 

Du väljer att ta ryggg eftersom jag har så grym koll på fia. Jag är såpass bra att du är beredd att satsa x% av din rulle, detta oavsett om du får in spelet till 4.1 eller 6 ggr pengarna. Det är alltså ditt förtroende för mig som avgör storleken, inte hurpass bra spelet är. Har jag förstått rätt?

 

Eftersom jag själv har noll koll på matchen inte gjort någon egen bedömning litar jag helt på den jag ryggar. Denna personen spelar flat, dvs alltid samma insats oavsett odds. Eftersom han inte visar någon värdering på sina spel så ryggar jag han också flat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ponera att jag rekomenderar att Alice är spelbar till 4 ggr pengarna i fia-med-knuff matchen mot Bob.

 

Du väljer att ta ryggg eftersom jag har så grym koll på fia. Jag är såpass bra att du är beredd att satsa x% av din rulle, detta oavsett om du får in spelet till 4.1 eller 6 ggr pengarna. Det är alltså ditt förtroende för mig som avgör storleken, inte hurpass bra spelet är. Har jag förstått rätt?

 

nä, det är det inte. Spelar man flat så ändrar man inte insatserna bara för att du slänger ut massa väntvärde oavsett hur bra du är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska dålig dag igår som slutar på minus 6500:-. Hade en dubbel på 5% som tvärr bara gick in till hälften. Omsättning landa på 38500:- igår men det kommer att öka i takt med att alla ligor drar igång på allvar under hösten. Kommer en sammanfattning av första veckan lite senare ikväll när alla spel är klara, har dock bara ett levande spel idag (Wigan DNB).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart, men vill att spelen jag lägger ska hålla så hög kvalitet att jag hamnar på ett ROI på minst 106-107%. Främst för att swingen ska bli mindre och att jag får en stabil avkastning. Kommer att spela hårdare än förut men på mindre antal spel.

Om du får en möjligheten att lira en 1.04 oddsare som är bergsäker (och då menar jag verkligen 100%) så spelar du den inte pga att den försämrar din ROI? Håller med hubbahubba om att det är lite galet att sikta på ett visst ROI eftersom man i så fall måste ge upp vissa vinstgivande spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du får en möjligheten att lira en 1.04 oddsare som är bergsäker (och då menar jag verkligen 100%) så spelar du den inte pga att den försämrar din ROI? Håller med hubbahubba om att det är lite galet att sikta på ett visst ROI eftersom man i så fall måste ge upp vissa vinstgivande spel.

 

Som jag skrivit flera gånger kommer jag inte avstå något spel för att behålla en hög roi. Resultatet i kronor är det enda som räknas i slutändan. Men vill ändå hamna på ett ganska högt roi med tanke på sättet jag spelar nu med mindre volym och hårdare insatser. Har tagit bort ett par rekare som troligtvis ger ett plus i långa loppet men med ett lägre roi. Detta för att ha så små swings som möjligt och för att det krävs mycket tid att följa dessa, men också det att man låser upp mycket kapital när man lägger så många spel.

 

Roi-målet hänger ihop med att jag vill ha stabilitet i min betting, så få förlustmånader som möjligt. När jag spelar med högre volym tappar jag den stabiliteten och det kan svänga väldigt mycket.

 

Sen är ju iofs ditt exempel löjligt då den situationen aldrig kommer uppstå. Men glöm det med roi nu, är som sagt inte något som kommer ändra något i min betting under vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit hela dagen och utvärderat en rekare som sysslar med många olika fotbollsligor b.la Svenska & Finska. Ska testa han ett tag då det kommer sprida ut omsättningen lite eftersom dessa matcher ofta är under veckodagarna. På helgen när de flesta andra matcherna spelas är stor del av rullen låst och det tar längre tid att flytta pengarna. Vore guld om han visa bra resultat så man fick lite avkastning under veckan också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...