slowboy Postad 2 Augusti , 2012 Rapport Postad 2 Augusti , 2012 Haha, du vill bli bäst men spelar turrar? Hallå? Phil Helmuth Citera
HSvensson Postad 2 Augusti , 2012 Rapport Postad 2 Augusti , 2012 Haha, du vill bli bäst men spelar turrar? :mrgreen: Citera
Chofritz Postad 2 Augusti , 2012 Rapport Postad 2 Augusti , 2012 Turneringar är ju väldigt mycket mer komplext än cash game iofs Citera
freddyponken Postad 2 Augusti , 2012 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2012 Kul att så många bidragit med vettiga synpunkter, tackar för det! känner igen mig mest i det chofritz skriver om, jag har lyckats spela in en IRL-rulle som inte kräver att jag gör något jag inte är sugen på de nästkommande åren samtidigt som jag inte alls känner att jag kommer bli $-miljonär på det här spelet. Däri bottnar lite av min avtrubbade motivation, känner lite att roligare än såhär blir det inte och 100k extra varken gör till eller från även om jag tycker det är en stor summa. Hoppar själv på plugget iallafall så förhoppningsvis hittar man lite extra motivivation där.. verkar ju som empirin pekar däråt åtminstone. Citera
fraallan Postad 3 Augusti , 2012 Rapport Postad 3 Augusti , 2012 Haha, du vill bli bäst men spelar turrar? precis det som driver mig är att bli det i DET JAG GÖR... Citera
Slaskhink Postad 3 Augusti , 2012 Rapport Postad 3 Augusti , 2012 Är just nu inne i en stor motivationssvacka. Har inte spelat mer än sporadiska timmar de senaste 3 månaderna. Visst är man van i att pokerintresset kommer och går i perioder, men på senaste tiden har jag bara känt en total likgiltighet varje gång jag satt mig vid borden. Satt och funderade idag på vad som motiverar mig att spela vidare och kunde inte hitta en enda vettig sak; pengarna skänker ju en viss motivation men försumbar ändå. Att bli bättre går ju alltid men tror ändå det är slöseri med tid jämfört med vad man lyckas få ut extra/h eftersom jag inte är intresserad av att spela högre. Aja, för att komma till sak; vad är er motivation till att fortsätta spela? bonusfråga till er som lagt av, varför slutade ni och hur förändrades livet efter det? mvh Provat andra pokerformer? ialf jag känner att inlärningskurvan avtar efter ett tag när man spelar tex SnG. kontrasten mellan texas och omaha var som dag och natt, för mig ialf:) Citera
WannaSeeMyPig Postad 3 Augusti , 2012 Rapport Postad 3 Augusti , 2012 Drömmen om en fet score! Därför man spelar nästintill uteslutande loldonkaments. Edit: Och även att man känner att man blir bättre och förstår mer och mer. Har bara blivit roligare när man börjat använda skallen lite. Citera
ShitSux Postad 5 Augusti , 2012 Rapport Postad 5 Augusti , 2012 Jag har haft motivationsproblem länge med pokern och tog upp mina studier förra hösten. Det är så klart väldigt individuellt, men jag ångrar det inte för en sekund. Det enda jag ångrar är att jag hade ett så långt studieuppehåll. Nu spelar jag nog 40-60h max i månaden, och det är främst för att dryga ut plånboken som student. Det går utmärkt att kombinera om man inte grindar för mycket och jag gillar friheten så man slipper anpassa sig efter nån jävla slavhandlare till chef. Citera
Kilo55 Postad 6 Augusti , 2012 Rapport Postad 6 Augusti , 2012 Personligen är jag väldigt sport/spel intresserad och poker (hold em) är en sport jag faktiskt kan bli bra på, inget hindrar mig förutom tiden som krävs. Jag har tidigare utövaat och försökt bli bra på bla thaiboxning och esport. Dessa kan jag inte syssla med längre. Då jag sen några år tillbaka blivit diagnostiserad med en svår obotlig sjukdom (spino cellebelär attaxia typ7) är valet att "satsa" på att bli bra på poker ett val som gör att jag kan fortsätta och leva ett drägligt liv. Både sysselsättning och ekonomiskt. Hade det funnits någon annan sysselsättning jag kunnat syssla med utan förhinder hade jag gjort det. Citera
thefman Postad 6 Augusti , 2012 Rapport Postad 6 Augusti , 2012 trodde länge att pengarna var min största morot men har fått erfara dåliga år sedan dess. upptäckte då att min livsstil förändrades väldigt lite utav plånkans form (well sällanköpsvaror blir kanske mer av en hägring än något annat). och självklart kommer motivationen att svalna till och från under årens gång, gäller bara att aldrig ge upp helt. bryt ihop och kom tillbaks. finns otaliga knep för att jobba in motivationen igen: levla i stakes, volymjakt (dont do it. leder alltid till psykbryt), stacka investeringar, bli bäst osv. Citera
Helsingborg Postad 15 Augusti , 2012 Rapport Postad 15 Augusti , 2012 Att jag vinner någon fisks pengar. Känns inte som att man kanske ska spela poker om man inte kan motivera sig. Citera
Helsingborg Postad 15 Augusti , 2012 Rapport Postad 15 Augusti , 2012 Kul att så många bidragit med vettiga synpunkter, tackar för det! känner igen mig mest i det chofritz skriver om, jag har lyckats spela in en IRL-rulle som inte kräver att jag gör något jag inte är sugen på de nästkommande åren samtidigt som jag inte alls känner att jag kommer bli $-miljonär på det här spelet. Däri bottnar lite av min avtrubbade motivation, känner lite att roligare än såhär blir det inte och 100k extra varken gör till eller från även om jag tycker det är en stor summa. Hoppar själv på plugget iallafall så förhoppningsvis hittar man lite extra motivivation där.. verkar ju som empirin pekar däråt åtminstone. Ja du får nog göra något annat. Good bye cya. Citera
Recommended Posts