Gå till innehåll

Vad motiverar er att fortsätta spela?


freddyponken

Recommended Posts

Är just nu inne i en stor motivationssvacka. Har inte spelat mer än sporadiska timmar de senaste 3 månaderna. Visst är man van i att pokerintresset kommer och går i perioder, men på senaste tiden har jag bara känt en total likgiltighet varje gång jag satt mig vid borden. Satt och funderade idag på vad som motiverar mig att spela vidare och kunde inte hitta en enda vettig sak; pengarna skänker ju en viss motivation men försumbar ändå. Att bli bättre går ju alltid men tror ändå det är slöseri med tid jämfört med vad man lyckas få ut extra/h eftersom jag inte är intresserad av att spela högre.

 

Aja, för att komma till sak; vad är er motivation till att fortsätta spela?

 

bonusfråga till er som lagt av, varför slutade ni och hur förändrades livet efter det?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha input på din specifika situation så tror jag det skulle hjälpa om du kort beskrev hur länge/hur seriöst du har spelat. :) Jag vet inte riktigt vad som motiverar mig, när jag vaknar är jag sugen på att spela. Ett sug som bottnar i vinnarkänsla/successkåthet/pengar i ungefär den ordningen skulle jag tippa på. Om du sitter hemma och gräver djupt för att försöka hitta en anledning att dra igång en session så kanske det är dags att börja leta efter något som gör dig gladare. Säger obv inte att du borde sluta spela poker, bara att det kan vara dags att rannsaka sig själv och komma fram till om det verkligen gör dig lycklig. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pengarna är iaf för mig den starkaste motivationen. Möjligheten att få göra saker som jag inte haft möjligheten att göra med ett normalt jobb. Alla skitsaker man får möjlighet att köpa som jag inte skulle kunna motivera ett köp av om jag hade ett vanligt jobb.

 

Men som ovanstående skrev. Snittar du 20k i månaden och tycker det är tråkigt så börja plugga/jobba istället.

 

Räcker med att lägga till en kurs på någon högskola så du iaf gör något annat än poker så kommer motivationen komma tillbaka.

 

Dra iväg på någon resa. Dra till asien eller något 1-2 månader, glid runt, träffa lite nytt folk, ta dykcert vad som helst och spela lite under tiden också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela 2009 online, första året marginellt vinnande på svs 5-max 1/2-2/4 men inget man skriver hem om, andra året spelade jag mycket 2-4 men lyckades aldrig ta mig högre förräns i slutet då jag fick in lite volym på 5/10 och vann en del, sedan årsskiftet 2010 spelat 5/10 som lägstanivå och det var det här året som det lossnade riktigt bra, hade mycket coaching o grejer av bättre spelare och utvecklades mycket.

 

Kanske 70% 5/10, 20% 10/20 och 10% 10/20-25/50 sen starten av 2010. Snittade runt 38k sek i månaden förra året utslaget på alla månader, spelade dock väldigt lite vissa månader. Har alltid varit en "underachiever", ju bättre det går desto mindre har jag lirat. Rekordmånad 110h, snitt runt 60h typ. Tror jag spelade runt 800h 2010. Detta året har jag nog spelat runt 200h och där är typ 75% av volymen från en pokerresa till australien på 3 månader.

 

Att jag är lite "antingen eller" med att spela eller inte beror på att jag påverkas för mycket i vardagen av kortsiktig varians. Vet ju av erfarenhet att det jämnar ut sig ganska bra på en månad eller två, men skulle man lira säg 10-20h i månaden så skulle det nog påverka övriga livet för mycket för min del för att det skulle vara värt det tror jag. Tid har jag alldeles för mycket av, men dagtid går den åt till slösurf (prokrastinerare av rang) och kvällstid till umgänge.

 

Har faktiskt sökt systemvetenskap till hösten som jag tänkte hoppa på och testa, får se var det leder. Förhoppningsvis blir det en bra kombination och kanske kommer motivationen att spela tillbaka då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade i princip dagligen under 6 års tid men tröttnade tillslut, mycket beroendes på att jag inte orkade engagera mig och förbättra mitt spel vilket så klart resulterade i minskad vinst. Visste dock att skulle jag ha pengar på någon sajt så skulle jag fortsätta spela så det rätta för min del var att plocka ut pengarna.

 

Detta var i Februari och har sedan dess satsat hårt på sports trading istället vilket jag finner betydligt roligare och känner att det finns en betydligt större inkomst och utvecklingsmöjligheter. Det känns lite som sport trading markanden är där poker marknaden var runt ~2006. Nu börjar det dyka upp coacher, video sajter, böcker etc något som inte fanns för bara något år sedan.

 

Har dock hittat tillbaka till poker nu lite under sommaren, mycket beroendes på att (dom stora) fotbollsligorna som bekant inte spelar under sommaren, men när det börjar dra ihop sig om någon vecka så åker pengarna ut från pokersajterna och in på Betfair istället.

 

Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det här, mer än att känns det inte kul att spela så är mitt tips att sluta, och sluta helt och försök hitta på något annat som är intressantar och som det är värt att lägga tid och engergi på, oavsett om det är inom gambling-området eller annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då en annan har ett halvtidsjobb så kan man ju lätt jämföra alternativen.

Jag kan i stort sett jobba när jag vill då farsan äger åkeriet, vilket gör att jag

1, säger att måndagar alltid går bort då söndagsgrinden är helig

2, Kan dra iväg på en resa i stort sett när som

3, skita i att arbeta i stort sett helt en månad för att jag inte "orkar";)

 

Jag har ofta känt delar av det du beskriver men varje gång jag får såna tankar så spelar jag upp alternativen i mitt huvud

 

* Gå upp 04.30 varje morgon 4 dagar i veckan och köra styckegods vilket innebär mellan 50-110 stopp per dag hos olika butiker/företag. Vissa kanske tycker det är kul men inte jag :D

 

* av dom ~150kr/h jag har skatta bort 50kr/h till staten som i sin tur Spewar bort skiten på allt möjligt. Det mesta är ju givetvis bra men eftersom jag i botten är jävligt bitter mot statens behandling av pengar så ser jag bara alla felinvesteringar;)

 

* veta att mitt kneg genererar mig säg 16k/månad efter skatt varje månad resten av livet. Det innebär ju att man får hamstra som en hamster om man nån gång ska kunna unna sig lite resor utan att behöva smsa låna:D

 

 

När jag ligger och funderar på det så blir det iaf förbannat lätt för mig att sätta mig och regga upp även kvällens turneringar:)

 

Dock så har väl en annan den optimala lösningen för tillfället då farsan vet att man lirar som man gör och i stort sett kan komma och gå som man vill.

Trots det så har jag mest otur i världen:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man ett intressant, roligt och välbetalt jobb är det ju så mycket mer givande än att sitta hemma själv och strirra på datorn.

 

Nu sitter jag iofs framför en dator hela dagarna endå på kontoret men det är en helt annan sak, du får helt andra rutiner och träffar jobbarkompisar osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bonusfråga till er som lagt av, varför slutade ni och hur förändrades livet efter det?

 

mvh

 

 

La av för ett år sen men läser här fortfarande.

 

Planerade aldrig att spela för alltid och mådde nog inte bra av poker trots bra frihet och ok pengar. När det dök upp en möjlighet till att starta eget ftg utomlands körde jag på det och la ner från en dag till en annan. Ingen downswing eller nått, hade gått bra större delen av året.

 

 

Mycket slit att driva eget, lagt (minst) dubbelt så mycket tid jämfört med pokern. Dock kul/utvecklande/lönsamt, man bygger nått. Inte ångrat det en sekund sen dess.

 

Inte spelat en hand CG online sen dess.

 

Företaget uppe på fötter nu och funderar på att börja hobbyspela poker igen för avslappning/underhållning. Låter sjukt säga så efter att ha haft det som jobb kanske 4 år.

 

F.ö. tror jag plugga är helt rätt val för många med dina tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövs egentligen inte någon lång tråd för detta, utan jag ska ge ett svar som gäller för alla och den som påstår något annat ljuger...:mrgreen:

 

Svaret är BRIST PÅ ANNAT. Har man ett jobb som man är nöjd med och som ger en bra och trygg inkomst så väljer man givetvis det före att sitta framför en datorskärm och glo på virtuella kort utan någon som helst garanti att man ska tjäna några pengar på det. Man kan dessutom förlora pengar, det kan man inte på ett vanligt jobb.

Sist men inte minst, att påstå sig vara pokerproffs är inget som imponerar på damerna direkt.:mrgreen: Om man nu inte har någon Ferrari i garaget förstås, vilket alla "pokerproffs" på detta eminenta forum förstås har...:roll:

 

På tal om detta forum, varför får jag som ny medlem inte starta några nya trådar? Någon modde som kan svara på det?:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ett heltidsjobb och lägger inte alls lika mycket tid på poker som många här som betalar rätt bra. Kan lägga en fin slant på sparkontot varje månad efter alla fasta utgifter och någon oförutsedd mindre utgift.

 

Sen ska väl sägas att jag också är en hamster i att jag sällan shoppar, endast när det verkligen behövs, dvs så är jag rätt dålig på att spendera pengar.

 

Poker (endast turneringar) spelas semi-seriöst, både för underhållning samt i hopp att en dag klonka hem Sunday Million eller motsvarande för att kunna betala av lånet på huset.

 

Och i slutet betyder ju det mer frihet då man skulle kunna gå ner och jobba kanske 30 timmar i veckan istället för 40.

Sluta jobba kommer jag nog aldrig göra, då det ger ett visst utbyte, men 40 i veckan är lite mycket. Vore fint att jobba 4 dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville bo i innerstan förut och casha lägenhet så då var jag verkligen motiverad men har börjat fundera på det där senaste tiden och jag är inte alls lika säker längre på att jag absolut måste bo centralt. Eftersom jag är urusel på att spendera pengar i övrigt så försvann en hel del motivation när jag insåg att med nuvarande irl-rulle så har jag rätt många år på mig att istället för att nöta poker faktiskt försöka ta reda på vad det är jag verkligen vill göra i livet. Jag känner inte heller något behov av att vara rik mer än friheten som det ger med resor och fritid.

 

Förmodligen är det väl precis som vanligt dock att allt ovanstående är rationaliseringar efter att det gått lite trögt senaste tiden. Låt mig rusha in någon miljon så kommer nog pokersuget tillbaka =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövs egentligen inte någon lång tråd för detta, utan jag ska ge ett svar som gäller för alla och den som påstår något annat ljuger...:mrgreen:

 

Svaret är BRIST PÅ ANNAT. Har man ett jobb som man är nöjd med och som ger en bra och trygg inkomst så väljer man givetvis det före att sitta framför en datorskärm och glo på virtuella kort utan någon som helst garanti att man ska tjäna några pengar på det. Man kan dessutom förlora pengar, det kan man inte på ett vanligt jobb.

Sist men inte minst, att påstå sig vara pokerproffs är inget som imponerar på damerna direkt.:mrgreen: Om man nu inte har någon Ferrari i garaget förstås, vilket alla "pokerproffs" på detta eminenta forum förstås har...:roll:

 

På tal om detta forum, varför får jag som ny medlem inte starta några nya trådar? Någon modde som kan svara på det?:evil:

 

 

jag vet inte men det känns som att det var ett bra beslut att inte låta dig skapa destomer XDXDXDXD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...