Gå till innehåll

Moderering, censur och 5050


Recommended Posts

  • Svars 286
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OK. Om jag backar upp det med bevis att TF är "on the payroll", vad händer då? Det är väl din personliga vän?

Jag har väl levererat mer i 5050-härvan än någon av dina personliga vänner?

Varför är du så snabb på ban-knappen när det gäller 5050?

 

Jag vet att ni inte vill ha mig här, men bannar ni mig utan att ha täckning för det, så går alla uppgifter till 2+2, tillsammans med varenda redaktör eller moderator som anser att 5050 ska skyddas.

Det är inte JAG som balansera på en tunn lina.

 

Det är ni.

 

Jadå, TF är min personliga vän, men att någon sagt till dig att han är på nån payroll är inget bevis. Och vems payroll?

 

Och ja, du har definitivt levererat mer i 5050-tråden än mina personliga vänner. Som jag tidigare sa, jag ser gärna att du fortsätter leverera. I det ingår inte att kasta ur sig könsord, eller grundlösa anklagelser.

 

Vi kommer inte att banna dig utan täckning, det behöver du inte oroa dig för, men att man presenterar fakta och bevis i den här tråden ger inget frikort för att bryta mot andra forumregler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad säger du Erik?

Ska du gå till historien som den fegaste redaktören som fanns i pokervärlden, eller ska du låta Ollenilsson fortsätta med ett grävande som du själv aldrig kommer i närheten av?

Jag förväntar mig ett snabbt svar och jag förväntar mig även att TF drygar sig i ett inlägg direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad säger du Erik?

Ska du gå till historien som den fegaste redaktören som fanns i pokervärlden, eller ska du låta Ollenilsson fortsätta med ett grävande som du själv aldrig kommer i närheten av?

Jag förväntar mig ett snabbt svar och jag förväntar mig även att TF drygar sig i ett inlägg direkt.

 

Håll dig till grävandet du :) Som du kanske noterat vill folk att du fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tack till er medlemmar som ser igenom skiten och dragit några posts till Ollenilssons fördel, eller bara till Totalfarsas nackdel. Den här gången räddade ni en person som annars i vanlig ordning hade blivit tystad av pokerforum där han velat framföra sin kritik. Det är era ord som behövs för att bryta banditskydderiet här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tack till er medlemmar som ser igenom skiten och dragit några posts till Ollenilssons fördel, eller bara till Totalfarsas nackdel. Den här gången räddade ni en person som annars i vanlig ordning hade blivit tystad av pokerforum där han velat framföra sin kritik. Det är era ord som behövs för att bryta banditskydderiet här.

 

Det handlar fortfarande om ett märkligt skyddande av personer involverade i 5050. Så fort man andas om att någon skulle kunna tänkas ha egenintressen i företaget, så bannas man rakt av.

Pokerforum.nu kommer definitivt inte att sätta några guldskimrande spår på pokervärldens åskmolnshimmel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar fortfarande om ett märkligt skyddande av personer involverade i 5050. Så fort man andas om att någon skulle kunna tänkas ha egenintressen i företaget, så bannas man rakt av.

Pokerforum.nu kommer definitivt inte att sätta några guldskimrande spår på pokervärldens åskmolnshimmel.

 

Time will tell. Det är ju ingen högoddsare ifall någon sitter i någons knä i vanlig ordning. Det är ju jävligt hemligt vilka som äger det här forumet till ex. Jag säger ingenting om det och spekulerar inte vidare ytterligare i saker som jag inte har den blekaste aning om. Men undrar om det är en nyckel i det hela? Tills vidare väljer jag att fortsätta tro att det är standard-skydda-vem-fan-som-helst-eftersom-vi-är-i-samma-bransch-och-troligtvis-samma-skojare-syndromet. Vad fan moddarna och exmoddarna tror ger jag inte en armhålefjärt för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För läsaren kan den här tråden verka osammanhängande.

 

Jag vill belysa att delar från den här tråden är väldigt osammanhängande utan att ha läst

 

http://pokerforum.nu/forum/microgaming-prima/67464-5050-poker-i-konkurs-30.html

 

Detta är ingenting moddarna väljer att påvisa på något sätt här i tråden, utan det här ses snarare som en dumptråd för troll. Vi läsare får nog skatta oss själva lyckliga så länge det här går att läsa överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redaktören gjorde tämligen snabbt en pudel.

 

Du blev ju "ifrågasatt" av någon eller några. På Sveriges stösta pokerforum så innebär ju ett fåtal personer en stor del av de som skriver, bortser man dessutom från moddar och exmoddar så innebär ett par personer en betydande del av forumets trafik. Stort av dig att så snabbt återkalla beslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya uppgifter damp ner.

TotalFarsa får alltså betalt för att bromsa ner debatten om 5050.

Fint som fan din jävla Judas. Hoppas du förvaltar dina silverpenningar väl.

 

Wow. Och hur kom du till den konklusionen? Är det 5050 som betalar mig? PF?

 

Och Erik, jag känner att jag måste få försvara mig när jag blir beskylld för än det ena, än det andra och insinuationerna står som spön i backen bara för att jag kommenterar hur en nyttig idiot beter sig. Har du ett problem med det så kan du stänga av mig med en gång.

 

*edit* Missade att tråden delats av så vill nån flytta inlägget dit för att inte störa övriga 5050-snacket så vore det nice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ett par minuter på det här inlägget under intagande av söndagskaffet eftersom man nu blivit anklagad för att gå i någons ficka, lite oklart vems men Olle, eftersom du kommer med en sådan anklagelse har du säkert jävligt bra på fötterna.

 

Tänkte lite kort redovisa alla inlägg jag har gjort i "5050 har konkat"-tråden så får väl de som bryr sig bilda sig en uppfattning om huruvida jag jobbar aktivt för att tysta er som kommer med bra info eller om jag bara är en forumråtta.

 

 

1/9

Vi får bara hoppas att killarna bakom projektet står på sig, må ärligheten segra!

 

Not_sure_if_serious.jpg

Första posten. Stan i Gatan skrev ett inlägg där han verkade påskina att 5050-folket var hedersknyfflar och att det nog skulle ordna sig. Jag smäckte in en klassisk meme.

 

2/9

Ja, ja... men det blir inte roligare för under kronan, så är det att vara gul.

 

ps: Killarna bakom 5050 kommer med all säkerhet göra allt som ligger i deras makt för att återställa alla saldon till deras ursprungsinnehåll, det är jag helt säker på. Det är trots allt, som vi alla vet (som är värt att ha i åtanke, med tanke på hur avgrundsdjup situationen kan uppfattas), rakt igenom hyvens killar som står i ansvarsställningarna.

 

Hyvens killar använder inte spelarnas pengar för att betala omkostnader.

 

Så med det sagt:

 

1275251442788.jpg

 

Satan i Gatan fortsatte trolla lite så jag skrev en kort kommentar och postade ytterligare en meme för att visa vad jag tyckte om hans post.

 

 

3/9

"jävla fittor... jävla flane... jävla fiskansikte"

 

this_thread_delivers_ups_chick_amaz.jpg

 

:lol:

Byling hade grävt fram bra info men stött på lite patrull och avslutade sina sista tre poster med, tja, det som jag postade. Jag må ha lite skrivad humor men jag tyckte det var underhållande. Därav min post.

 

 

4/9

Vi snackar ju så i "Röteborg" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hehe!

 

Ahja, jävlades obv. inte med dig utan tyckte bara att det var lite humor med hur du avslutade dina sista tre poster. Keep it up :-D

Efteråt kände jag att min post kunde misstolkas så postade en disclaimer och bad honom fortsätta.

 

 

5/9

Nu har ju faktiskt 5050s egna utredning kommit fram till att inget brottsligt har begåtts - räcker inte det?

 

 

 

facepalm-44246808923.jpeg

Trodde att lite humor kunde vara på sin plats - jag hade fel. Men var det nån som på allvar trodde att det här var en post i försvar till 5050? Det här är väl, i eftersikt, en post jag ångrar.

 

 

6/9

Innan jag går vidare, måste jag fråga redaktören om hur långt användandet av NN sträcker sig. Vi har ett bolag och offentliga personer involverade i detta, vilket inte borde vara något problem i några andra sammanhang förutom här. Jag har nu hittat en hel del intressant information om människor som gärna visat upp sig i 5050-sammanhang, bl.a. när ledningen slog i klockan för vad man kallade "börsintroduktion" (vilket bara var en listning på en alternativ handelsplats)

 

Kan jag sålunda berätta för forumets medlemmar vad en viss "MK" varit involverad i för affärer tidigare, eller måste denna benämnas med NN?

Han har trots allt varit med på bild och klingat i klockan.

En nära medarbetare till Mattias Eriksson.

 

Förväntar mig ett snabbt svar.

 

Älskar att du förväntar dig ett snabbt svar mitt i natten. Du måste vara guds gåva till pf.

Kunde verkligen formulerat mig bättre här men blev avogt inställd till hur han krävde snabbt svar mitt i natten. Borde obv. hållt mig från att skriva något öht men det blev som det blev.

 

 

7/9

Med tanke på den usla trafiken här, tänkte jag närmast i spannet 1-3 dagar, så du kan behålla din syrliga Off topic för dig själv, eller leverera något som har med ämnet att göra.

 

Nej, jag tycker du ska visa lite jävla respekt i din ton.

Jag tycker faktiskt, precis som flertalet, att Olle har grävt fram bra info. Men jag ogillade hans sätt att uttrycka sig i posten ovan. Kunde jag skrivit det annorlunda - absolut. Borde jag gjort det - absolut.

 

8/9

Noterar att Totalfarsa återigen gör sitt yttersta för att försöka förstöra en tråd.
Du känner inte någonstans att du överdriver lite här? Jag noterar, visserligen lite bryskt - det ska medges, att Olle använder en rätt osympatisk retorik i det han "kräver" snabbt svar. Att vi ska gissa oss till att det för honom betyder 1-3 dagar är ju lite weird. Men visst, det finns många sätt på vilket jag kunde uttryckt mig och jag använde mig tyvärr av ett av de sämre.

 

Ett tips i all välmening från mig till denna Totalfarna är att respektera sina medmänniskor och använda sig av god forumsed.
Jag kan bara bolla tillbaka ditt råd till dig själv. Vad gäller mig själv så vill jag påstå att i loppet av mitt postande på pf så är det endast vid ett fåtal tillfällen som jag tassat i närheten av nån slags linje vad gäller att bryta mot god forumsed.

 

För de läsare som inte redan kände till detta så är Totalfarsa exmod på den här sidan, vilket gör hans beteende än mer beklagligt.
Markerade nyckelordet. Om jag nångång uttrycker mig hårt eller för den delen på ett olyckligt vis så är det att dra extrema växlar på mitt förhållande till pf, som tog slut för många år sen. Som mod förväntas man obv. hålla en viss ton men som exmod förbehåller jag mig rätten att skriva vad jag vill. Samma regler gäller för mig och tycker nån att jag gör mig förtjänt av en varning/whatever så rycker jag på axeln och tar det. No biggie.

 

 

Hur mkt Totalfarsa än vill försöka hindra dig OlleNilsson från att framföra dina spekulationer så hoppas jag du står på dig. Jag instämmer med Dooley och Jison: ett tack ska du ha.
Vacker retorik återigen i det att du insinuerar att jag skulle ha en agenda. Lite på mig, det har jag inte. Jag har inte anmärkt, såvitt jag kan påminna mig, att jag har klankat på Olles info utan det jag vänt mig mot, i nån enstaka post, är hans sätt att uttrycka sig. Du är fri att dra vilka växlar du vill på det, vilket du även gjort, och jag har inget annat försvar än att slå mig för pannan och stilla tänka "ja, jösses".
Här kom Nymedlem in i bilden igen och hoppade på mig - och jag låter inte skitsnack stå oemotsagt.

 

9/9

Nya uppgifter damp ner.

TotalFarsa får alltså betalt för att bromsa ner debatten om 5050.

Fint som fan din jävla Judas. Hoppas du förvaltar dina silverpenningar väl.

 

Wow. Och hur kom du till den konklusionen? Är det 5050 som betalar mig? PF?

 

Och Erik, jag känner att jag måste få försvara mig när jag blir beskylld för än det ena, än det andra och insinuationerna står som spön i backen bara för att jag kommenterar hur en nyttig idiot beter sig. Har du ett problem med det så kan du stänga av mig med en gång.

 

*edit* Missade att tråden delats av så vill nån flytta inlägget dit för att inte störa övriga 5050-snacket så vore det nice.

Och här har jag nu blivit anklagad för att sitta i någons ficka - antar att han menar pfs eller 5050s. Vad han baserar det på kan jag bara gissa men vad jag kan se har jag inte postat något i 5050-tråden som är till försvar av 5050. Jag ångrar att jag inte uttryckte mig annorlunda i de två första posterna riktade till Olle - budskapet hade vart detsamma men jag hade kunnat skriva det på ett vänligare sätt - så egentligen är jag inte ett dugg bättre än honom (och det var ju en lite störig insikt så här på söndagsförmiddan :-D )

 

Nåja, det var vad jag har postat i 5050-tråden. Om nu någon föranleds att tro att jag är betald för att dämpa debatten så har ni dessa 9 poster att gå på. Jag skrattar åt eländet och erkänner att jag helt sonika inte skulle skrivit ett skit här. Jag gillar att Olle och Byling har postat information och hoppas ni fortsätter med det på samma vis som jag hoppas att 5050-spelarna får tillbaka sin deg och att de ansvariga får vad de förtjänar.

 

Fick jag till det där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du själv fortfarande anser att du tillför något till någon diskussion/debatt i forumet, med att i 90% av dina inlägg rikta dina sarkasmer mot andra postare, istället för att bidra med fakta som för ämnet vidare, så tycker jag uppriktigt synd om dig.

Du borde skaffa dig en annan hobby.

Som jag beskrivit ovan så borde jag hållt mig från att skriva de där posterna. Om du inte kan acceptera det utan att fortsätta slänga dynga så är det inte mycket jag kan göra åt det.

 

Du bidrar med info och det hoppas jag att du fortsätter med men du borde komma ner från dina höga hästar och ta tillbaka din anklagelse om att jag skulle ta emot ersättning för att bromsa debatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya uppgifter damp ner.

TotalFarsa får alltså betalt för att bromsa ner debatten om 5050.

Fint som fan din jävla Judas. Hoppas du förvaltar dina silverpenningar väl.

 

Ett stort problem med uttalanden som ovanstående är att det riskerar att sänka trovärdigheten i dina andra inlägg, något som jag tycker vore synd.

 

Jag har inte en susning om huruvida TF fått betalt för att dämpa debatten men håller det för oerhört osannolik då det inte skulle stämma med min, förvisso begränsade, bild av TF. Både vad gäller "trevlighet" och kompetens (skulle han försökt dämpa någon debatt så skulle det inte se ut så här).

 

@TF byt inte hobby, jag har dragit på smilbandet ett antal gånger i en annars tråkig historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag beskrivit ovan så borde jag hållt mig från att skriva de där posterna. Om du inte kan acceptera det utan att fortsätta slänga dynga så är det inte mycket jag kan göra åt det.

 

Du bidrar med info och det hoppas jag att du fortsätter med men du borde komma ner från dina höga hästar och ta tillbaka din anklagelse om att jag skulle ta emot ersättning för att bromsa debatten.

 

Det är den enda logiska förklaringen till ditt beteende i den tråden, tillsammans med ett tips via privat mail.

Varför ska du öht delta i en av de viktigare trådarna i Pf:s historia, när alla dina poster går ut på att angripa andra postare eller att visa upp fåniga bilder som du kopierat från nätet?

 

Det är inte jag som sitter på hästarna, utan du. Dina personliga vänner i forumledningen skulle aldrig komma på tanken att stänga av DIG, vad skit du än hasplar ur dig. Så i mina ögon är du fortfarande en könsdel som vill förstöra debatten om 5050.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hjälpte visst inte att sända ut en olivkvist och ge dig chansen att ta emot den, tråkigt imo. Då får vi vara överens om att vi inte är överens och låta övriga (jag antar att de är extremt få som eg. bryr sig om vår lilla träta) grunda sin uppfattning på huruvida jag försöker sabotera genom att läsa mina poster ovan.

 

För sakens skull, även om jag vet att det inte hjälper, så vill jag bara tydligt säga att nej, jag har aldrig tagit emot någon som helst ersättning för något som jag skrivit i tråden som avses här. Den enda ersättning jag öht har fått, av någon i samband med pf, är att jag fick inköpen till några forumrullar ersatta under in tid som mod - och det handlar inte om många kronor det och jag såg det mer som slavgöra att lira de där rullarna.

 

Så med det sagt, jag har öppet redovisat mina poster i 5050 och anledningen till varför jag skrev dom. Att dra slutsatsen att jag därmed försöker förstöra tycker jag känns långsökt, för att inte säga fånigt och barnsligt. Att anklaga mig för korruption känns då som ett långt mer allvarligt övertramp och att inte ta tillbaka anklagelsen efter det att du själv erkänt att dina grunder för anklagelsen är din egna logiska förklaring plus ett privatmail - ja, ni övriga får ju gärna dra era egna slutsatser kring det.

 

hubbabubba, det värmer att höra något positivt, ty.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hjälpte visst inte att sända ut en olivkvist och ge dig chansen att ta emot den, tråkigt imo. Då får vi vara överens om att vi inte är överens och låta övriga (jag antar att de är extremt få som eg. bryr sig om vår lilla träta) grunda sin uppfattning på huruvida jag försöker sabotera genom att läsa mina poster ovan.

 

För sakens skull, även om jag vet att det inte hjälper, så vill jag bara tydligt säga att nej, jag har aldrig tagit emot någon som helst ersättning för något som jag skrivit i tråden som avses här. Den enda ersättning jag öht har fått, av någon i samband med pf, är att jag fick inköpen till några forumrullar ersatta under in tid som mod - och det handlar inte om många kronor det och jag såg det mer som slavgöra att lira de där rullarna.

 

Så med det sagt, jag har öppet redovisat mina poster i 5050 och anledningen till varför jag skrev dom. Att dra slutsatsen att jag därmed försöker förstöra tycker jag känns långsökt, för att inte säga fånigt och barnsligt. Att anklaga mig för korruption känns då som ett långt mer allvarligt övertramp och att inte ta tillbaka anklagelsen efter det att du själv erkänt att dina grunder för anklagelsen är din egna logiska förklaring plus ett privatmail - ja, ni övriga får ju gärna dra era egna slutsatser kring det.

 

hubbabubba, det värmer att höra något positivt, ty.

 

Du kanske noterade i andra tråden att flera medlemmar tröttnat på dina fullkomligt världelösa inlägg, som inte tillfört någon debatt någonting överhuvudtaget. Vad bra att hubbabubba iaf uppskattar att trådarna dessutom kladdas ner med massa jävla bilder. Jag kan rekommendera en app där ni kan sitta och titta på liknande bilder utan att förstöra en tråd samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske noterade i andra tråden att flera medlemmar tröttnat på dina fullkomligt världelösa inlägg, som inte tillfört någon debatt någonting överhuvudtaget. Vad bra att hubbabubba iaf uppskattar att trådarna dessutom kladdas ner med massa jävla bilder. Jag kan rekommendera en app där ni kan sitta och titta på liknande bilder utan att förstöra en tråd samtidigt.

 

Är det meningen att jag ska bli ledsen i ögat av det där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...