Gå till innehåll

Din Iq


Robin90

Recommended Posts

I andra test jag gjort, inför jobb osv, har den enklaste svårighetsgraden vart, mer eller mindre, jämförbar med de sista frågorna på det här testet så vill nog hålla med om att testet är utformat för att få suckers att betala för det riktiga provet (och få kvitto på att de är dum, som en kamrat skulle sagt :-P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

jag tror att om man är TOTALT obekant med den där typen av test (d.v.s. från första början inte har en aning om hur det går till, aldrig sett eller ens provat på någonting liknande) men ändå mer eller mindre maxar på sitt första försök så vittnar det möjligen om att man allra minst ligger i den högre delen av medelbegåvningsintervallet.

 

om man varit hyffsat seriös och provat det en gång, smält det lite, tar nya tag och sen på andra gången inte kommer hyffsat nära max så kan man nog utesluta att man är särskilt mycket mer intelligent än medelbegåvad. skulle det vara så illa att man inte maxar på tredje gången man provar så kan man inte ha ett IQ över 80. det är löjligt enkla mönster på det där. om man inte är drogpåverkad, har seriösa fokuseringsproblem (typ omedicinerade grov neuropsykiatrisk funktionsnedsättning), eller är extremt oseriös eller extremt dålig dag (någon du älskar har tagit livet av sig och du har inte sovit på 3 dagar) så kan man inte som medelbegåvad misslyckas att ~maxa på tredje försöket. tror knappast det är så lätta problem på ett riktigt mensatest att man generellt kan säga samma sak om det, så detta delmoment är nog inte speciellt representativt för det riktiga.

 

med andra ord, det är till för att sådana som jag ska bli peppade till att betala pengar för det större, precis som alla säger.

 

och om man lägger tid på att skriva den här uppenbara skiten så har man nog ganska entydigt visat på att ens IQ är lägre än 140 :( snyft

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice try nisse, erkänn att du fick 45. :-)

 

Här har ni en häftigare variant:

http://www.etienne.se/cfnse/

 

Svaren skrivs upp och rättas här:

http://www.etienne.se/cfnse/scoresheet.htm

 

Ska man slänga bort tid på IQ-test ska man göra det rätt. Den där är faktiskt så klurig att det även blir lite pussel-underhållning. Jag gav det ungefär en kvart och klarade inte över 0 på det. Tydligen ska man lägga åtminstone över en timme, gärna mer, så får se om man har tråkigt någon dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...