morberg Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter Ganska löst bord på Party, men inga individuella reads. Preflop: morberg is MP3 with Qc, Kc. UTG calls, UTG+1 calls, 2 folds, morberg raises, 1 fold, Button calls, 2 folds, UTG calls, UTG+1 calls. Hyfsad position, bra hand, gjuten höjning. Flop: (9.50 SB) 8c, 4c, 6d (4 players) UTG bets, UTG+1 raises, morberg calls, Button folds, UTG calls. Nu börjar det hetta till. Jag har färgdrag och två skarpa överkort men väljer att syna UTG+1 när han höjer. Jag har svårt att se vad han har träffat här, men kanske har han satt ett triss? Turn: (7.75 BB) Qd (3 players) UTG bets, UTG+1 raises, morberg calls, UTG calls. En dam kommer in och ger mig toppar. Tycker inte om att UTG synade flopp-höjning och bettar ut nu på turn. Jag synar igen när UTG+1 höjer. Det finns då 11 BB i potten och jag behöver syna två för att se nästa kort. Definitivt odds att dra till färgen. Sitter han på triss är mina Q-outs döda. River: (13.75 BB) 2s (3 players) UTG checks, UTG+1 checks, morberg checks. En blank på river och båda checkar till mig. Lite skumt, men jag väljer att checka bakom för en gratis showdown. Final Pot: 13.75 BB En hand som jag synar mig igenom, men det kanske också är rätt ibland? Ska jag höja och/eller lägga ner min hand någonstans på vägen? Citera
Bjorn_ Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Tycker nog att man bör överväga att trebetta floppen för att kunna få ett gratis eller i alla fall billigare kort på turn. Visserligen minskar man chansen att få en översyn från knappen något men ofta är nog inte skillnaden mellan hans kallsyn(2SB) och kallsyn(3SB) distribution speciellt stor. I övrigt tycker jag att det är ganska självklara val hela vägen. /Bjorn Citera
Sactodian Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Skulle spela som du men betat river. Citera
Hjort Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Tycker det är obligatoriskt att trebeta floppen i och med att du har position, näst intill värdebetar och kan få gratiskort. Om någon sedan cappar mot dig ur position så har de läckt hyffsat med information/alternativt spelat jäkligt tomtigt. På turn kan du ju mycket väl vara slagen, men jag skulle fundera på att trebeta där. Orsaken är att det mycket väl kan ge dig en gratis showdown om du vill och om inte så i vart fall ge dig så pass mycket information att du kan folda Q:et om du inte förbättrar. Citera
Recommended Posts