Gå till innehåll

WSOP 2012 - Officiell diskussionstråd


valterego

Recommended Posts

  • Svars 310
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fan försökte få upp ett par roliga bilder men jag är värdelös på PFs gränssnitt. Finns det inget sätt att ladd upp bilderna till PF? Måste de länkas från någon annan sida?

 

Ja, ladda upp lite bilder. Vore kul att se lite för oss som inte befinner oss i Las Vegas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte läst om nån pratat om Einhorn innan MEN

 

Lustigt att Kara tar upp LaLiberte's bekgrund som väldigt spännande under sändningen (som säkert är det iof) men inte alls nämner Einhorns.

 

Kommer ihåg ja tyckte de va skumt när han kom långt i wsop att han skulle donera alla sina vinster fast när ja googla honom men nu är det förståeligt. Cash betyder knappast särskilt mycket där heller..Dessa biljonärer sätter pokerspelares förmögenheter i perspektiv.

 

På sätt o vis tydligen Einhorn som startade den ekonomiska världskrisen genom att vara den som varnade för Lehman kraschen i tidigt skede och genom varningen fick folk att börja sälja Lehman aktier.

 

 

Han har dessutom förutsatt ett antal andra stora företagskracher och hans åsikter verkar oerhört respekterade i den finansiella världen. Läste också några andra artiklar där han bl.a hypar apples värde väldigt mycket och 2011 förutspår han att krisen från 2009 snabbt kommer följas av ny recession.

 

Detta för att han menar att man aldrig gick till botten med problemen som fanns utan endast agerade tillfälliga brandsläckare. Istället för att lösa krisen som uppstod ur den privata sfären, har problemen tagits över av den statliga genom inpumpande av pengar. I artikeln är han rädd för att inpumpandet av pengar eventuellt leder till att stater också går omkull i förlängningen. Vilket förstås delvis är vad som är på gång i Europa just nu, även om massa andra saker också spär på problemen.

 

Grymt imponerad av CVet. Duktig pokerspelare men framförallt som lyckats skapa ett fantastiskt förtroende för sin person och förstås alla pengar man kan önska sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sååå farligt dyrt är det väl ändå inte med sms, vet iofs inte hur sms-taxan hos olika operatörer är när man befinner sig i USA. Men sms är iallafall smidigare det kan vi vara överrens om.

 

-----------------

 

Någon som har nåt roligt skvaller om WSOP, vart lite dött efter "Big One" tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes jag har ditt nummer, jag hör av mig när jag är på Rio någon dag, antar att ni kommer hänga mest där!

 

Från och med kl 21ikväll svensk tid hänger jag väl bara på Rio antar jag :)

 

Ni har vandras nummer men ändå håller ni kontakt via ett forum. Måste väl ändå vara lättare att hålla kontakten via sms? Lite roligt faktist! :lol:

 

Gratis content ju :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...