Gå till innehåll

Svs 7.5/15 Set på dragig bräda och halvtricky riverspot


Recommended Posts

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)

$1500.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, April 24, 06:01:47 ET 2012

Table Frida 1 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Player1 ( $5610.14 USD ) - VPIP: 59, PFR: 25, 3B: 10, AF: 1.3, Hands: 296

Seat 2: Player2 ( $2312.22 USD ) - VPIP: 19, PFR: 15, 3B: 7, AF: 3.5, Hands: 86

Seat 3: Hero ( $9328.30 USD ) - VPIP: 30, PFR: 26, 3B: 13, AF: 3.3, Hands: 16848

Seat 4: Player4 ( $5265.47 USD ) - VPIP: 27, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3.7, Hands: 815

Seat 5: Player5 ( $3407.46 USD ) - VPIP: 24, PFR: 20, 3B: 11, AF: 2.3, Hands: 249

Player4 posts small blind [$7.50 USD].

Player5 posts big blind [$15.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ts Tc ]

Player1 folds

Player2 folds

Hero raises [$43.12 USD]

Player4 calls [$35.62 USD]

Player5 folds

** Dealing Flop ** [ Th, 8s, 9s ]

Player4 checks

Hero bets [$75.93 USD]

Player4 raises [$265.75 USD]

Hero calls [$189.82 USD]

** Dealing Turn ** [ As ]

Player4 bets [$474.55 USD]

Hero calls [$474.55 USD]

** Dealing River ** [ 6d ]

Player4 bets [$790.92 USD]

Hero ??

 

 

Grubblade lite över den här handen. Fi är reg och väldigt solid utifrån vad jag snappat upp. Spelar bara svs sporadiskt så inte spelat med han regelbundet sen 2 år tillbaka. Vet att han då flattade ganska starkt i sb överlag med låg cr, något som han fortfarande verkar göra.

 

Tycker floppspelet känns helt ok då jag inte gärna får in de här. Samt att de är kul att ha "nöt" i synrangen så här djupt och denna handen borde vara en av de första tillsammans med QJ spader att falla in i den rangen? (rätta mig om jag har fel).

 

När väl turn faller finner jag inget annat alternativ än syn.

 

På river känner jag mig rätt clueless och övervägde alla alternativ,

 

Undrar hur han spelar 88 och 99 här på river, borde ju rimligtvis checkfolda/checksyna? Shovar/raisar jag siktar jag in mig på att folda exakt QJs (icke spader, rätt säker på att han inte flattar QJo här i sb).

 

Argument för syn? I HAVE A SET FFS, samt att jag kanske kan finna någon bluff, men i vilka nävar skulle de vara isf?

 

Fold? Känns trisst då jag inte kan vinna potten. Även om de nog känns närmast till hands.

 

Flame on Sirs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svär över att brädan alltid ska springa ut så illa när du floppat set och så är det bara vika. Jag höjer hellre än synar på river.

 

Tycker inte det är ett särskilt bra alternativ att drämma tillbaka på floppen men det kanske var det ovanstående skribent menade med 2009-signaturen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svär över att brädan alltid ska springa ut så illa när du floppat set och så är det bara vika. Jag höjer hellre än synar på river.

 

Tycker inte det är ett särskilt bra alternativ att drämma tillbaka på floppen men det kanske var det ovanstående skribent menade med 2009-signaturen.

 

Jepp är väl lite såhär jag tänker med. Men är raise river speciellt bra egentligen? Då jag inte har några nutblockers och han mkt väl kan ha QJspader, KJspader, KQspader. Handen blir ju roligare med Ks10x då man glatt kan shova här. (Även om den knackas bakom flopp förmodligen).

 

Eh är nog en ganska enkel fold mtp alla nöthänder han kan ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...