Gå till innehåll

Team Microvåg - lockdown resten av året


ViktorH

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vill vi skjuta turn? (KT-handen)

 

Ja, det känns bra. Bra sizing, tänkte föreslå runt halvpott. Tror du får vik av allt som inte är AX+. Behöver lyckas en på tre ggr utan EQ och då har vi ju dessutom god chans att binka rivern här :)

 

Tror du måste stänga ner alla rivers som inte är :Xc: eller 6. Check/call på A får det väl också bli.

 

Mer givet turnskott här va? (T7-handen)

 

Yes! Vill bara flika in att det troligtvis kommer vara EV+ att betta river här också. Tror du får väck en hel del Kx först på rivern + att det finns lite drag som missat (som kommer bluffa oss om vi inte bettar).

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

 

För övrigt får jag flika in med en lite sen, men ack så hjärtlig påskhälsning till alla patienter på Harmyntan!

 

MVH

Överförmyntaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det känns bra. Bra sizing, tänkte föreslå runt halvpott. Tror du får vik av allt som inte är AX+. Behöver lyckas en på tre ggr utan EQ och då har vi ju dessutom god chans att binka rivern här :)

 

Tror du måste stänga ner alla rivers som inte är :Xc: eller 6. Check/call på A får det väl också bli.

 

 

 

Yes! Vill bara flika in att det troligtvis kommer vara EV+ att betta river här också. Tror du får väck en hel del Kx först på rivern + att det finns lite drag som missat (som kommer bluffa oss om vi inte bettar).

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

 

För övrigt får jag flika in med en lite sen, men ack så hjärtlig påskhälsning till alla patienter på Harmyntan!

 

MVH

Överförmyntaren

 

Tror också jag får vik av nästan allt som inte är Ax men tror du inte hans range är lite för viktad mot just dem händerna? Normal prima-reg, dvs verkar duktig, spelar aggressivt med mycket trebetande men inte överdrivet floatig. Men visst får vi bra odds med lite drygt halvpott.

 

Vad tror du om att bara ge upp floppen direkt?

 

 

Jag gav upp hand ett på turn och fick ett fort bet mot mig och foldade. Hand två sköt jag turn med tanken att dega de flesta rivers hade varit fint. Fi foldade turn.

 

Tack desamma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en anledning att sex och ex nästan är samma ord.

 

"Max don't have sex with your ex..."

 

EDIT: När jag var runt 10-12 och hörde den här låten för första gången så trodde jag att dom sjöng "Max don't have sax with your axe."

 

Svensk HS-version: "Max köpte sax för en lax."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Max don't have sex with your ex..."

Så sjöng en norsk kollega åt mig, minns jag av någon anledning. Fast med mitt namn då, istället för Max. Som humor. Och det är ju inte så fyndigt eller roligt, men för en norrman håller det ju.

 

Jag lyssnade ju inte alls den gången och moralen i den här anekdoten är att det skulle jag ju förstås ha gjort. Sen har man ju alltid sex med ex, det är ju inget man kommer ifrån. Men jag tror inte man ska göra det mer än en gång. Jag tror det är budskapet.

 

Om man inte vill vara så generell tror jag dock man kan köra system. Om man graderar exets utseende mellan 1-10 tror jag man på den undre skalan, 1-5, kan ha sex hur många gånger som helst efteråt. På den övre skalan, 6-10, kommer man bara undan [10 + 1 - poäng] gånger. Anledningen är att om tjejen är tex en 9poängare är risken överhängande stor att det tog slut just för att hon istället var fullkomligt sinnesjuk i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sjöng en norsk kollega åt mig, minns jag av någon anledning. Fast med mitt namn då, istället för Max. Som humor. Och det är ju inte så fyndigt eller roligt, men för en norrman håller det ju.

 

Jag lyssnade ju inte alls den gången och moralen i den här anekdoten är att det skulle jag ju förstås ha gjort. Sen har man ju alltid sex med ex, det är ju inget man kommer ifrån. Men jag tror inte man ska göra det mer än en gång. Jag tror det är budskapet.

 

Om man inte vill vara så generell tror jag dock man kan köra system. Om man graderar exets utseende mellan 1-10 tror jag man på den undre skalan, 1-5, kan ha sex hur många gånger som helst efteråt. På den övre skalan, 6-10, kommer man bara undan [10 + 1 - poäng] gånger. Anledningen är att om tjejen är tex en 9poängare är risken överhängande stor att det tog slut just för att hon istället var fullkomligt sinnesjuk i övrigt.

 

ORD!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades undvika att bli förförd av exet, trots att vi båda vet att hon kan förföra mig om hon vill.

Hon var alltså på allvar stolt över att hon inte förförde mig. Tror jag är tacksam nånstans.

Tror även att din matematik är sund, Trillske, även om det kan vara andra anledningar till att det tar slut. Snygga tjejer kan vara tråkiga tjejer och då duger de inte ens till att tömma sin säd i. (givetvis tar det ett tag innan man tröttnar på den aktiviteten oavsett).

 

Henyways, jag fick inte ligga *yay* och jag har istället avslutat en liten 8h-session på svenska spel, där starfittan kom in i slutet och hejade på mig.

Blir en kort resultatuppdatering med analys följt av en runk och sömn.

 

peace n0ggers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte börja med några tankar om hur jag tycker att det här målet har påverkat mitt spel och mitt tänk inför månaden.

Jag trodde ursprungligen att jag med ro kunde spela mitt vanliga spel och lugnt och sansat spela mig framåt. Att jag hade ett uppsatt resultatmål skulle inte påverka mig nämnvärt utan endast vara en pinne i horisonten att jobba mot.

 

Tyvärr så blev det inte riktigt så. I början av april blev jag mongoförkyld, och var verkligen inte i skick att spela. Meta sa åt mig att inte göra det och det enda som gjorde att jag ändå spelade var det här uppsatta resultatmålet.

 

Insåg efter två dagar att det enda som är coolare än att jag slår 100K på 28 dagar (två supedagar försvinner) är att jag slår 107k på 26 dagar...

12aprilc.jpg

(såhär ska alltså inte NSD se ut)

 

 

Kort sagt var det helt värdelöst att sitta och spela när jag var så sjuk/sliten/dålig överlag.

 

Ryckte upp mig dagen efter och lyckades nästan vända tillbaka till plus för att få till en nystart. Spelade 5 vanliga bord och mycket fisk bidrog till resultatet.

3april.jpg

(såhär ser NSD vanligtvis ut, svagt backande)

 

 

Kände åter pressen från målet att prestera mer, så började spela turbobord istället. Hade efter 5 dagar fått in över 20.000 händer och 45 spelade timmar(!)

Var ute på fredagen, (som är beskriven i tidigare text), för att sedan vara bakfull å jävlig på lördagen. Ytterligare ett tillfälle där jag verkligen inte borde spelat pga min fatigue, ytterligare ett tillfälle där jag helt onödigt förlorade och NSD totalt rasade pga löjlig passivitet.

 

Har räknat samman de sessioner jag spelat - där jag om jag inte haft det här målet - aldrig skulle spelat, och ser att jag spelat ungefär 22h, 8.000 händer och backat drygt 10.000kr på dessa sessioner.

 

Det blev en dyr läxa, och efter jag gjorde det och insett att det var helt åt shite att pressa mig själv för att nå målet, så har jag gått tillbaka till att spela vanliga bord, till att spela lugnt och metodiskt och rent ut av säga till mig själv att skita i målet.

 

Ligger för tillfället plus hela 993kr! på 69h spelade timmar och 29.500 spelade händer.

Jag "borde" vid det här laget ha haft ungefär 11K mer i rullen. En dyr läxa, men läxor är till för att läras.

 

Här är månadsgrafen so far, och jag hoppas/räknar med att den nu ska fortsätta uppåt, utan framtvingade sessioner.

110april.jpg

(tycker man tydligt kan se i grafen när jag spelat sessioner jag inte skulle spelat, om det inte vore för resultatpressen)

 

Wish me luck, och så får helt enkelt Plipen (som uppdaterar senare idag) och Meta (som uppdaterar i slutet av månaden) att stå för huvuddelen av de 300K vi ska dra in denna månad!

 

edit: Angående inköpskrav etc som jag skrev i trådstartsinlägget:

Jag köper in för vad som matchar (förhoppningsvis) fisken till höger om mig, så allt mellan 100-200bb.

Finns det bra värde på /10 så kan jag sätta mig där också.

Tjo!

 

edit2: fyfan vad Game of Thrones äger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin och utförlig resultatuppdatering (förutom själva resultatet) där VH. Snart får vi nog sätta stopp för alla typer av mål för din del eftersom du verkar spazza ur totalt då :mrgreen:

 

 

Jag har en idiotisk mental grej angående månadsresultat som sagt så jag kommer inte uppdatera varje vecka. Men det är iaf alltid skönt när man har sin (dyyyyra) månadshyra täckt på en veckas rakeback :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du om att bara ge upp floppen direkt?

 

Du ska få svar av två personer:

 

Exploddna

Ja, det är nog att föredra i de flesta fall. Beror lite på vad vi möter för FI dock. Jag cbettar väldigt lite mot de som har en tight range, eftersom det är mycket mer viktat mot AX/pockets på floppen. Spelare med en bred callingrange (hög UnoPFR + Hög call 3bet) utökar i normala fall sin range med att syna fler tveksamma högkortshänder (KTo, J8s.. händer) som vi foldar ut.

 

Fold to flop cbet i 3bet pott är ofta en avgörande faktor här för mig, har FI över 50% är det tvångscbet, under 35 är det vansinne.

 

 

Balansna

Tror du får för mkt skit i din cbetsrange. Ge upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...