Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag inhandlade Pokeroffice som jag nu har testat några veckor:

Kollade på Position statestiken och såg till min förvåning att jag gör stora förluster på Small Blind, losar nästan dubbelt så mycket som jag gör på Big Blind :shock: Detta i stort sett varje session jag spelar.

Någon har haft samma problem? Tips för hur man spelar Small Blind bättre så jag kan täppa igen detta?

Tack

* RP och flytt till THe - QoS *

Postad

Vore bra med lite info om hur du spelat SB. Försvarar du tex alltid SB? Synar du alltid BB eller lägger du dig oftast? Jag tycker att det är vanligt att SB ofta går med på en höjning inan dem fast de har riktigt dålig kort. Man vinner inte i längden på att alltid försvara sina blinds.

Postad
Jag brukar folda det mesta eftersom du har sämsta tänkbara position. Vill jag spela något så försöker jag att, varje gång, öppna med raise.

SH brukar jag folda AJ och AQ :)

Foldar du alltid de händerna i SB eller bara mot en raise? Låter ju väldigt konservativt i mina öron men det kanske är en lönsam strategi.

Jag hade väldigt dystra siffror i SB förut, men nu har jag slutat limpa med bara för att det är "billigt" i ohöjda potter om jag har skitkort. Undantaget är när många har limpat in så man får bra odds för sin syn, men är jag tveksam så foldar jag istället för att syna.

/Sinkin

Postad

Menar du inte tvärtom? Det är ju i SH det verkligen är befogat att spela de händerna - då är de ju riktigt bra. Jag skulle sällan folda en sån hand i SB i SH-spel. Bara typ om det var raise och/eller reraise från ganska solida spelare.

För att svara på ursprungsfrågan, Andersson, så behövs mer information om hur du torskar dina pengar.

Postad

Menar du inte tvärtom? Det är ju i SH det verkligen är befogat att spela de händerna - då är de ju riktigt bra. Jag skulle sällan folda en sån hand i SB i SH-spel. Bara typ om det var raise och/eller reraise från ganska solida spelare.

För att svara på ursprungsfrågan, Andersson, så behövs mer information om hur du torskar dina pengar.

Det är det jag också undrar... men förmodligen synar jag nog limpare och mindre höjningar som Sinkin säger för att det är "billigt" med halvbra händer (t.ex. 10,J 7,8s K,10) som jag oftast förlorar med.

Jag får nog taighta till mig lite i SB och se om det hjälper

Postad

Sällan man kastar AQ mot en standardraise, AJ däremot brukar jag lägga utan position. Brukar annars limpa med mycket om det är flera i potten och hoppas på träff. Fast det är ju svårt att få betalt på träff i limpad pott på passiva bord. Är det passivt bord och det blir rundcheck på flop, kan man iofs ofta sno på turn.