Gå till innehåll

pokerstars.eu


schenker

Recommended Posts

Gör en "EV-kalkyl" på om ni tror er tjäna per på att spela på PS relativt en "safe" size där ni tar hänsyn till hur stor risk ni bedömmer att ni kommer i framtiden få skatta på vinsterna från PS.

 

Rätt svårt ~~

 

Jag tror risken för skattetillägg iom detta är rätt liten men vad vet jag.

 

Rätt svår kalkyl var ordet.. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 259
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och hur fan ska vi som kanske vill testa "nya" PS agera??

 

Om du vill spela på pokerstars.eu och samtidigt verkligen vill göra rätt för dig så spelar du på nu under 2012 och redovisar sedan dina vinster i din deklaration för beskattningsåret 2012 (den deklaration som du lämnar in i maj 2013). Du kan där då öppet säga var vinsterna kommer ifrån och att du anser att vinsterna är skattefria och varför du tycker det. Då är det upp till Skatteverket att göra en bedömning om de håller med dig eller inte.

 

Om de inte håller med dig så är risken väldigt liten (men inte 0) att du ska skatta för mer än din nettovinst på pokerstars.eu under 2012. Skatteverket kommer dock inte att medge att du får dra av eventuella förluster på andra skattepliktiga sidor från din vinst på pokerstars. (Skatteverket nettobeskattar alltså idag pokerspelare som spelar på endast en skattepliktig sida per år/om spelaren vinner på alla skattepliktiga sidor denna spelar på, utjämning mellan år är inte heller tillåten).

 

Om du överklagar Skatteverkets beslut så finns det inga garantier att en Förvaltningsrätt medger nettobeskatting utan de är ganska fria att hitta på en lämplig beskattningsmetod, vad det nu är.

 

Rättsläget kan dock mycket väl komma att ändras innan det är dags för dig att lämna in din deklaration för 2012, så du får se till att hålla dig uppdaterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en story jag hittade på Gaming Compliance för den som är intresserad.

 

http://www.gamblingcompliance.com/node/48548?&fastlogin=notifications/ovGsQ7&statmid=1045369

 

EDIT: Meddelandet som kommer upp är helt normalt och beror på att GC släppt sin betalspärr på denna artikel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hallstedt added: “Since they have a licence in Malta, the same rules apply as for any other company domiciled within the union, and that of course applies to winnings taxes. That will be a major motive for them.”"

 

skönt "director general" av lotteriinspektionen har koll :D (obs ironi)

 

Förstår din poäng. Är övertygad om att Hallstedt har örnkoll varför jag misstänker att missen snarare är i skribentens formulering än Hallstedts slutsats. Att han sedan utvecklar vidare och bekräftar att det mycket riktigt skulle vara ett "major motive" för oss stärker väl den bilden något.

 

Vänligen notera att jag inte försöker lägga orden i munnen på den gode generaldirektören, och att man säkert kan tolka detta på både Limmets och andra vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en story jag hittade på Gaming Compliance för den som är intresserad.

 

http://www.gamblingcompliance.com/node/48548?&fastlogin=notifications/ovGsQ7&statmid=1045369

 

EDIT: Meddelandet som kommer upp är helt normalt och beror på att GC släppt sin betalspärr på denna artikel.

 

Så det som sägs i artikeln gällande Sverige är att LI inte kan göra något åt Pokerstars tillhandahållande av pokerspel till svenskar nu när de har en EU-licens? Vilket är ganska exakt lika mycket som de upenbarligen kunnat göra tidigare, när det inte fanns någon sådan licens.

 

Skönt att veta.

 

Det framkom alltså ingenting nytt gällande skattesituationen för svenskar, om det nu var det som du trodde Johan.

 

Men om du nu vill framföra något nytt om skattesituationen för svenskar som spelare på pokerstars så tycker jag att du ska presentera på vilka grunder ni anser att detta spel är skattefritt, som ni säger i mail, pressmedelande och tv-reklamer. Samt varför ni anser att dessa grunder är giltiga naturligtvis.

 

vad sägs om det Johan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen erfarenhet av nåt av detta, bara vad jag har hört och läst.

Mina tankar:

 

I en situation där man ska skatta så får man väl prata med nån handledare eller dyl på skatteverket, ofta verkar det som det är random (beroende på handledaren) om de kommer godta att sidan/nätverket är skattefri eller inte, och nu snackar jag inte om PS utan typ Prima, Ongame, Ipoker osv. Om man då kan hänvisa till vad Pokerstars säger och vad som står på internet så tror jag det kommer öka era chanser att handläggaren gör bedömningen att ni inte skall skatta, spec m t p att handledarna verkar rätt oinsatta.

 

Men som sagts innan, så är det inte säkert att SKV gör samma bedömning som PS. Man kan ju tycka att PS borde lägga fram- eller försöka skaffa fram något slags klargörande för detta om de nu har lagt så mycket resurser på att skaffa licensen, i teorin är det ju resurser helt i onödan eftersom de som av skatteskäl inte spelat på PS nu ändå inte vet något helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen erfarenhet av nåt av detta, bara vad jag har hört och läst.

Mina tankar:

 

I en situation där man ska skatta så får man väl prata med nån handledare eller dyl på skatteverket, ofta verkar det som det är random (beroende på handledaren) om de kommer godta att sidan/nätverket är skattefri eller inte, och nu snackar jag inte om PS utan typ Prima, Ongame, Ipoker osv. Om man då kan hänvisa till vad Pokerstars säger och vad som står på internet så tror jag det kommer öka era chanser att handläggaren gör bedömningen att ni inte skall skatta, spec m t p att handledarna verkar rätt oinsatta.

 

Så kan det helt klart vara. Cyntax verkar ju vara full av historier om handläggare som släpper igenom både det ena och det andra.

 

Men som sagts innan, så är det inte säkert att SKV gör samma bedömning som PS. Man kan ju tycka att PS borde lägga fram- eller försöka skaffa fram något slags klargörande för detta om de nu har lagt så mycket resurser på att skaffa licensen, i teorin är det ju resurser helt i onödan eftersom de som av skatteskäl inte spelat på PS nu ändå inte vet något helt klart.

 

Jag håller med. Särskilt eftersom de i mail, pressmedelande och reklam säger att det är skattefritt för svenskar. Det är ett väldigt explicit uttalande som de inte har grund för (enligt mig).

 

Då hade det varit bra om de kan lägga fram argument för varför de anser att det är så. Särskilt om de nu "har konsulterat de som kan detta bäst" så borde de rimligen kunna lägga fram massor av argument samt vederlägga motargument.

 

Jag skulle också gärna vilja veta hur de ställer sig om svenskar om några år blir beskattade av SKV för vinster på pokerstars.eu. Kommer pokerstars då att hjälpa till dels i processen och dels ekonomiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Northq skrev så på sida 5 och Cyntax skrev under.

 

Hoppas Stars utvecklar mer på sin corporate blog som de sagt att de ska göra.

 

Missade ett inte i ditt inlägg så missförstod allt. Glöm vad jag skrev.

 

Men baserat på min erfarenhet av SKV så kommer de att hävda att pokerstars.eu är skattepliktigt så länge det finns något som överhuvudtaget talar för det. Särskilt eftersom de redan har kategoriserat pokerstars som skattepliktigt.

 

Jag hoppas jag har fel dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte en aning och framstår säkert mer än naiv, men.

 

Om man skulle bli beskattad för vinster på PS av SKV efter att dom gått ut med att dom är skattefria, kan man då inte i praktiken dra PS inför domstol (säkert en skitjobbig process mm.)

 

/Juridik by television

 

Naiv vet jag inte, men du kunde ju läst igenom tråden innan du frågade något som redan diskuterats (insert smajlie). Såå lång är den inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, detta är väl fel tråd att framföra detta i, men hittar inte den gamla tråden "Allt om HoldemManager" hur mycket jag än söker.

Till saken: Den 13:de februari flyttades vi nordeuropeiska idioter till PokerStars.EU. Inte mej emot, tvärtom. Men samtidigt försvann allt vad Holdem Manager heter. Jag har nu kämpat flera timmar om dan sen dess för att få det att fungera igen, har gjort "allt", läst "allt", men ...NEJ.

Om det nu finns en datornörd därute, som bor i Göteborgstrakten, som dessutom är tillräckligt fattig (eller snäll) för att nappa på detta erbjudande...så är jobbet ditt!

PM:a mej isåfall, eller skriv i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, detta är väl fel tråd att framföra detta i, men hittar inte den gamla tråden "Allt om HoldemManager" hur mycket jag än söker.

Till saken: Den 13:de februari flyttades vi nordeuropeiska idioter till PokerStars.EU. Inte mej emot, tvärtom. Men samtidigt försvann allt vad Holdem Manager heter. Jag har nu kämpat flera timmar om dan sen dess för att få det att fungera igen, har gjort "allt", läst "allt", men ...NEJ.

Om det nu finns en datornörd därute, som bor i Göteborgstrakten, som dessutom är tillräckligt fattig (eller snäll) för att nappa på detta erbjudande...så är jobbet ditt!

PM:a mej isåfall, eller skriv i tråden.

 

http://faq.holdemmanager.com/questions/6/Poker+Stars+Setup#setup HH

 

du måste tillfälligt ta bort windows kontroll av användare, sedan in i stars och ändra mappen som historiken sparas i till stars.EU. (den mappen syns inte om du har windows kontrollskydd igång)

 

sen in i HEM och lägg till nya mappen (stars.EU)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://faq.holdemmanager.com/questions/6/Poker+Stars+Setup#setup HH

 

du måste tillfälligt ta bort windows kontroll av användare, sedan in i stars och ändra mappen som historiken sparas i till stars.EU. (den mappen syns inte om du har windows kontrollskydd igång)

 

sen in i HEM och lägg till nya mappen (stars.EU)

 

Tack för svaret!

Men allt det där har jag redan gjort flera gånger om.

Ingenting hjälper, tyvärr.

(alltså behöver jag en datornörd)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack du också wheelinho!

 

Men...det har jag också både tänkt o gjort, rebootat o allt.

Det står ju där:

1.12.09

Hands not importing on non .com stars sites - Fixed

 

Men, hur jävla glad man än blev första gången man såg det,

så funkar det ändå inte.

 

Erbjudandet står fast: 500 spänn till den som fixar detta först. Sen spelar det ingen roll om du kommer hem till mej eller ger mej en idé på forumet.

Det kan ju vara en liten sak som jag inte har tänkt på.

Det är bara så jävla svårt o hitta en nål i en höstack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...