XeroxFin Postad 25 Januari , 2012 Rapport Postad 25 Januari , 2012 Next President of Finland: Sauli Niinistö 1,08 @ 24hpoker. Nordicbet erbjöd 1,15, rasat till 1,02. Unibet erbjöd 1,08, rasat till 1,01. Betsafe erbjuder 1,03. Niinistös motkandidat är öppet homosexuelle Pekka Haavisto (mp) som lever ihop med en 20 år yngre ecuadorian. Som kuriosa kan nämnas att Sauli Niinistö är farbror åt Maria Vetterstrands man Ville Niinistö. Lite högre till tak i finsk politik, här en stolt nybliven sannfinländsk riksdagsledamot. Hoppa direkt till 1.18 om du är lat: Citera
Morgyleus Postad 25 Januari , 2012 Rapport Postad 25 Januari , 2012 24hpoker. Som kuriositet kan nämnas att Sauli Niinistö är farbror åt Maria Vetterstrands man Ville Niinistö. Och Ville Niinistö är ordförande för "De Gröna" vars presidentkandidat alltså är Pekka Haavisto. M.a.o. endera Villes farbror eller partikamrat blir nästa president. Citera
Mecklenburgare Postad 25 Januari , 2012 Rapport Postad 25 Januari , 2012 Och Ville Niinistö är ordförande för "De Gröna" vars presidentkandidat alltså är Pekka Haavisto. M.a.o. endera Villes farbror eller partikamrat blir nästa president. Du har hängt upp dig på detta? Du vet om att kuriosa i singular är kuriosum hoppas jag. Kuriositet är något annat. Citera
Morgyleus Postad 25 Januari , 2012 Rapport Postad 25 Januari , 2012 Du har hängt upp dig på detta? Du vet om att kuriosa i singular är kuriosum hoppas jag. Kuriositet är något annat. Du kan väl inte påstå att det är stor skillnad i betydelsen mellan kuriosum och kuriositet. Hursomhelst så är kuriosa pluralis. Men...det var ju inte direkt det som var poängen, utan det finska presidentvalet. Citera
Mecklenburgare Postad 25 Januari , 2012 Rapport Postad 25 Januari , 2012 Du kan väl inte påstå att det är stor skillnad i betydelsen mellan kuriosum och kuriositet. Hursomhelst så är kuriosa pluralis. Men...det var ju inte direkt det som var poängen, utan det finska presidentvalet. Vad var poängen i highstakestråden? Citera
Morgyleus Postad 25 Januari , 2012 Rapport Postad 25 Januari , 2012 Vad var poängen i highstakestråden? Poängen var att jag skrev att det var off topic. Vad är din poäng? Citera
XeroxFin Postad 25 Januari , 2012 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2012 En riksdagsledamot pratar om negergubbar i en intervju (ja, det gör han ordagrant) och ni tjafsar om några bokstäver Citera
Morgyleus Postad 25 Januari , 2012 Rapport Postad 25 Januari , 2012 Next President of Finland: Sauli Niinistö 1,08 @ 24hpoker. Nordicbet erbjöd 1,15, rasat till 1,02. Unibet erbjöd 1,08, rasat till 1,01. Betsafe erbjuder 1,03. Niinistös motkandidat är öppet homosexuelle Pekka Haavisto (mp) som lever ihop med en 20 år yngre ecuadorian. Som kuriosa kan nämnas att Sauli Niinistö är farbror åt Maria Vetterstrands man Ville Niinistö. Lite högre till tak i finsk politik, här en stolt nybliven sannfinländsk riksdagsledamot. Hoppa direkt till 1.18 om du är lat: Hoppas det blir lite jämnare match än vad man kunde tänka sig först. Enligt IS läsarpoll hade Niinistö 65%, men jag tror nog det blir jämnare än så. Tror att Haavistos framgång till mycket är en markering från det finska folket att man inte är tillfreds med extremhögerns framfart i Europa, speciellt med tanke på Sannfinländarnas otroliga riksdagsval. Citera
Morgyleus Postad 25 Januari , 2012 Rapport Postad 25 Januari , 2012 En riksdagsledamot pratar om negergubbar i en intervju (ja, det gör han ordagrant) och ni tjafsar om några bokstäver Soini har ju sett sig tvungen att ta honom (Hakkarainen) i öronen också. Citera
Cyntax Postad 26 Januari , 2012 Rapport Postad 26 Januari , 2012 En riksdagsledamot pratar om negergubbar i en intervju (ja, det gör han ordagrant) och ni tjafsar om några bokstäver Citera
XeroxFin Postad 26 Januari , 2012 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2012 1.04 @ 24h nu. 24h ger 10* för Haavisto nu, så kunde sälja av risken för det som bettats på 1.15, men den tar jag. Citera
Slaktavfall Postad 26 Januari , 2012 Rapport Postad 26 Januari , 2012 En riksdagsledamot pratar om negergubbar i en intervju (ja, det gör han ordagrant) och ni tjafsar om några bokstäver Ordet de sökte var förövrigt nepotism eller politik på finskt vis. Citera
XeroxFin Postad 26 Januari , 2012 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2012 Maria Vetterstrand är alltså gemål åt Finlands motsvarighet till mp? Citera
XeroxFin Postad 29 Januari , 2012 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2012 Och nu väljer man en marockanska till Miss Finland år 2012 Var kommer detta år riktigt att sluta, man tror man känner sitt land, och plötsligt får man känna vindar av tolerans och öppenhet :shock: Sara Chafak Citera
m1978 Postad 29 Januari , 2012 Rapport Postad 29 Januari , 2012 Aldrig sett en snygg finska i hela mitt liv så det var väl ett bra val Citera
Morgyleus Postad 30 Januari , 2012 Rapport Postad 30 Januari , 2012 Aldrig sett en snygg finska i hela mitt liv så det var väl ett bra val Kiira Korpi. Citera
Goldwinner Postad 30 Januari , 2012 Rapport Postad 30 Januari , 2012 Och nu väljer man en marockanska till Miss Finland år 2012 Var kommer detta år riktigt att sluta, man tror man känner sitt land, och plötsligt får man känna vindar av tolerans och öppenhet :shock: Sara Chafak wow:-D Citera
Recommended Posts