SMaccan Postad 3 Juli , 2005 Rapport Postad 3 Juli , 2005 Suttit några minuter vid bordet när denna hand dyker upp. Ingen read på spelarna än. #Game No : 2302521204 ***** Hand History for Game 2302521204 ***** $25 NL Hold'em - Sunday, July 03, 10:20:09 EDT 2005 Table Table 54819 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 4 Seat 4: gaekker ( $77.6 ) Seat 6: Supermaccan ( $21.7 ) Seat 1: dopey22 ( $45.05 ) Seat 2: Alvin1 ( $19.9 ) dopey22 posts small blind [$0.1]. Alvin1 posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to Supermaccan [ 2s 2h ] gaekker raises [$1]. Supermaccan calls [$1]. Callar och hoppas på att trissen ska slå in. dopey22 calls [$0.9]. >You have options at Table 36919 (6 max) Table!. Alvin1 calls [$0.75]. ** Dealing Flop ** [ 2d, 6d, 4c ] dopey22 checks. Alvin1 checks. gaekker bets [$2.5]. Supermaccan raises [$5]. Härligt !! där satt den. sätter fi på högre pockets ev. AK eller liknande överpar. dopey22 folds. Alvin1 folds. gaekker calls [$2.5]. ** Dealing Turn ** [ Td ] gaekker checks. Supermaccan bets [$7]. Hmm färgen ligger ute men jag antar att han med färgdrag hade laggt sig efter min reraise. bettar lite för att få honom att höjja gaekker raises [$25]. sätter nu fi på hög pocket Supermaccan is all-In [$8.7] Synpunkter? . * RP - QoS * Citera
wolf Postad 3 Juli , 2005 Rapport Postad 3 Juli , 2005 SKulle gissa på att han satte färgen på turn. Du kan aldrig tro att han ska lägga färgdrag för ditt lilla omslag på floppen, det kostar han endast 2,5$ att syna i en pott som då blir 12-13 dollar, vilket är alldeles för bra odds. Du måste slå om mer rejält på floppen för att det ska bli dyrt att syna med färgdraget. På turn är du nog ofta slagen i det läget. AKd-AJd kan nog vara en typisk hand för han Citera
MannenMedH Postad 3 Juli , 2005 Rapport Postad 3 Juli , 2005 du höjer alldeles för lite på floppen, inte många som skulle lagt färgdrag där... Citera
Djens Postad 3 Juli , 2005 Rapport Postad 3 Juli , 2005 Du kan inte sätta någon på en hand sådär lätt tycker inte jag. Och jag skulle nog funderat på o släppa trissen efter megabetten på turn. Citera
rickie Postad 3 Juli , 2005 Rapport Postad 3 Juli , 2005 Syna en höjning med pocket 2er i tidig position preflop, med massa gubbar efter en som kan höja kan man ju diskutera huruvida det lönar sig.. Men om man är rätt säker på o få betalt om man träffar triss så. Höjja mer på floppen känns som en självklarhet. Tror inte nödvändigtvis FI sitter på en färdig flush på turn, även om det är en möjlighet. Han kan sitta med AK, varav A i d. Och gör nån slags semibluff. En annan möjlighet är ju att han har pocket 10or och vill skydda sig mot färgdrag. Jag tror att många som har AA/KK skulle gjort en reraise redan på floppen. Citera
SMaccan Postad 3 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2005 Han hade färgen med ess högt. Ångrade den lilla floppbettet som fan efteråt. Om han hade missat färgen han ju ändå inte betalat av... aja man lär sig av sina misstag Citera
Recommended Posts