Gå till innehåll

PokerStars.com Publicerar Förändringar för VIP Programmet och Cash Game Rake för 2012


PokerStarsVIP

Recommended Posts

Ändring från ”Dealt Method” till ”Weighted Contributed”

 

Från 1 januari 2012 kommer VPPs att tilldelas spelare enligt “weighted contributed” metoden (WC). Enligt WC metoden så tilldelas VPPs till spelarna proportionerligt med hur mycket de har bidragit med till potten. Du kan läsa mer om denna metoden på http://www.pokerstars.com/sites/vpp-changes/

 

Cash game spelare kommer att påverkas individuellt av dessa förändringar beroende på deras spelstil. Vissa spelare kommer att tjäna VPPs snabbare och andra kommer att tjäna VPPs långsammare. Det totala antalet VPPs som delas ut per hand är samma i både den gamla ”dealt” metoden och den nya ”weighted contributed” metoden.

 

I allmänhet kommer den nya WC metoden att belöna spelare med lägre VIP status mer och spelare med högre VIP status mindre. Sammanfattningsvis kommer denna förändringen att jämna ut det vi ger tillbaka till spelarna genom vårt VIP program. Spelare med högre VIP status kommer i fortsättningen även tjäna poäng snabbare än de med lägre VIP status och ha fler och bättre alternativ till att lösa in sina FPPs.

 

 

Weighted Contributed vs Allt Till Vinnaren

 

Några spelare har föreslagit att vi ska byta till ett system där vinnaren av varje hand får alla VPPs; ”winner takes all” metoden (WTA). Vi övervägde att använda denna metoden, men har beslutat att WC metoden är bättre än WTA metoden efter noggranna beräkningar och överväganden.

 

WTA metoden innebär betydligt högre varians när det kommer till att tjäna VPPs från dag till dag. Detta kan göra det svårare för spelare att planera sitt spelschema. Spelare kan också tycka att det är psykologiskt orättvist att när de får ett bad beat så förlorar de inte bara potten utan även VPPs för den handen. Spelare som har en dålig session uppskattar nog oftast inte att både förlora potter vid bordet och tjäna betydligt färre VPPs än planerat.

 

 

Tidpunkt för Förändringarna

 

Alla nämnda förändringar kommer att verkställas de första dagarna av 2012, Eastern Standard Time (USA östkust tid).

 

 

Ytterligare Förändringar

 

Vi vet att många spelare planerar sitt spelschema i början av året baserat på hur VIP programmet och spelen ser ut vid den tiden. Vi kan inte garantera att det inte blir några betydande förändringar av VIP programmet under året, men vi kommer att göra allt vi kan för att undvika att göra större förändringar under årets lopp som negativt påverkar våra spelares planer.

 

Vi planerar inga ytterligare cash game förändringar under 2012 annat än en produkt med snabba cash games som lanseras någon gång under första kvartalet 2012.

 

Ytterligare 6 spelare och 9 spelare hyper turbo Sit&Go turneringar kan komma att rullas ut i januari 2012.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte riktigt förstått vad som händer med de VIP-poäng jag har just nu. Måste jag utnyttja dessa före årsskiftet? Förfaller poängen annars?

 

Det finns två sorters poäng. Dels är det VPP som enbart används för att mäta hur mycket en spelare spelas och som VIP statusen baseras på. Dessa poäng nollställs 1 januari varje år. VPP kan man inte använda till något.

 

FPP däremot är poäng som du kan köpa saker för i VIP shoppen. Dessa nollställs inte utan du kan spara dessa poäng tills du vet vad du vill ha i VIP shoppen.

 

Mathias

PokerStars VIP Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan även säga det rätt så får folk slippa räkna ut det själv.

 

 

pokerstars vill få detta att framstå som att man "gör systemet mer rättvist".

detta är sant ur vissa synvinklar.

 

 

det man INTE vill tala om är att detta sätt att dela ut samma antal VPP kommer att leda till att pokerstars kommer att dela ut FÄRRE FPP.

 

Det är helt givet att de fåtal spelare som får fler VPP med det nya systemet INTE är spelare som har en spelstil som duger sett över tid vilket gör att dessa spelare ALDRIG kommer att ha någon högre VIP-status.

 

Till och med de lag-igaste vinnande spelarna kommer att få färre VPP numera.

 

 

Detta är RAKT AV ett sätt för pokerstars att öka sina inkomster.

 

Cash games på stars blev numera HELT ointressant.

 

Tack för den här tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska pokerstars få tjäna pengar.

 

Men det är knappast samma sak som att det är okej att byta system för fördelning av VPP's och säga att det är för att det är ett rättvisare system för spelarna, när det i själva verket är en förändring som är helt designad för att minska kostnaderna för vip-programmet och fördela ÄNNU större del av kakan ner i arrangörens ficka.

 

Jag hade tänkt att göra ett seriöst försök för supernova+några milestones.

Nu är det helt fucking kört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de sa att "nu höjer vi raken" som de nu gör.....så får de väl göra det.

Allt är såklart deras beslut. Men att försöka dölja det med något slags rättviseresonemang är LÅGT.

 

Så beter sig skrupellösa företag som inte bryr sig om sina kunder.

 

Anledningen att jag är så upprörd är att jag trodde att pokerstars var undantaget i affärsvärlden.

Ett företag som tjänade pengar samtidigt som man lyssnade på och tog hand om sina kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som strejkade tappade rätten att spela fler än ett bord....tror att någon blev helt bannad.

 

Jag protesterar genom att inte spela CG där mer.

Jag förstår att de behöver tjäna pengar, men nu suger de ut så mycket rake från microstakes att jag inte klarar att vinna.

 

Då är det ett rätt så lätt val för mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som strejkade tappade rätten att spela fler än ett bord....tror att någon blev helt bannad.

 

Jag protesterar genom att inte spela CG där mer.

Jag förstår att de behöver tjäna pengar, men nu suger de ut så mycket rake från microstakes att jag inte klarar att vinna.

 

Då är det ett rätt så lätt val för mig iaf.

 

Mm sitter själv och söker eurosidor att spela på istället. Tror det är bättre.

De höjde ju rejken på allt under 30$ också på SNG förut. Så strejkade i sympati med det och/eller för att få högre VPP multiplier.

 

För varje 0.8$ =1 VPP som en SNE får mindre i dagens läge så ger pokerstars 0.1$ åt en bronze star och behåller 0.7$ själva.

Med motiveringen att det blir mer rättvist mellan spelarna. Tycker själv de åtminstånde borde ge 0.5$ åt de som är lägre vipnivåer och sen behålla 0.3$ extra själv.

Eller åtminstånde erkänna att de gör detta enbart för att tjäna mer pengar. Lite irriterande att de tror att de kan lura oss. Tror pokerstars att vi är så dumma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...