Gå till innehåll

NL - Vad skall förväntas man tjäna på 0.25/0.50?


FraZin

Recommended Posts

Jag har senaste halvåret i snitt vunnit ca 300 kr i timmen.

 

Är det bra? borde jag kanske gå upp en nivå? Min bankrulle är långt över vad man skall förväntas kräva av att spela på 0.25 bord, men efter att ha spelat så pass länge på samma nivå känner jag mej nu hemma där.

 

Och jag lirar på expekt, om det är intressant för ngn. :)

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste du ju avgöra själv. Du kan ju skotta lite på högre och känna hur det känns. Om du multitablar, vilket jag utgår från att du gör, kan du gå ner i antalet bord på den högre nivån för att vänja dig vid summorna.

 

Jag är lite förvirrad om hur högt du lirar då det står lite olika i rubrikerna och i texten men det är ingen jättestor skillnad på nivån i spelet på de lägsta borden och om du är en vinnare på NL25 kan man anta att du är vinnande på NL50 också. Samma gäller från NL50 till NL100. Högre än så vågar jag inte uttala mig om då jag själv inte hunnit längre :|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag är/var nog i samma sits som dig. Jag är feg. Har spelat 0.25-0.50 i cirka 7-8 månader och de sista månaderna har jag gjort cirka 300-350 kr i timmen. Jag spelar mellan 5-9 (oftast 8) bord åt gången och känner mig otroligt bekväm på denna nivå. Har en bankrulle på cirka 140 inköp. Vinner i princip jämt och den största dagsförlusten jag gjorde i juni månad var på 2 inköp och som mest under en session låg jag back 3 inköp. Jag trivs verkligen med att variansen blir så låg.

 

Men nu i Juli har jag flyttat upp en nivå och börjat spela 0.5-1 och det har såhär långt gott riktigt riktigt bra. Försöker nu i början att hålla mig till 4-5 bord åt gången för att få lite mer tid till att tänka över mina beslut och det känns som att mitt spel har förbättrats mycket. Den lilla skillnaden i motståndsförbättring i och med nivå-uppflyttningen slår jag ut genom höjd koncentration och bättre spel. För att komma vidare i mitt spelande har jag bestämt mig för att börja kliva upp i nivå månadsvis. Nästa månad blir det 1-2, månaden efter det blir 2-4 osv. Om jag har bankrulle för det förståss, men det torde inte vara några problem.

 

Det går snabbt att bli van med en ny nivå så testa själv och lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack båda,

 

Castro. Du verkar vara min tvillingsjäl i online poker-världen. Jag känner precis likadant som du gör. Under mitt halvår på dessa stakes har jag haft högst fyra eller fem förlustdagar, resten har gått bra eller väldigt bra.

 

Jag har alltid planerat att skynda framåt sakta.. När jag nyss hade börjat lira online bestämde jag mig tidigt för att "nästa sommar", dvs nu, gå upp i nivå. Nu har jag dock bestämt mig för att först betala av lite studie skulder med mina pengar, och sedan till hösten förhoppningsvis flytta upp.

 

Angående skicklighets nivån på de olika nivåerna så tror jag att dem är lika dåliga på 1/2 borden. Big stakes grabbarna på 25/100 imponerar i varje fall inte på mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har senaste halvåret i snitt vunnit ca 300 kr i timmen.

 

Är det bra? borde jag kanske gå upp en nivå? Min bankrulle är långt över vad man skall förväntas kräva av att spela på 0.25 bord, men efter att ha spelat så pass länge på samma nivå känner jag mej nu hemma där.

 

Och jag lirar på expekt, om det är intressant för ngn. :)

 

* RP - QoS *

 

300 kr/timmen är riktigt uselt när mcdonalds erbjuder minst 10ggr detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående skicklighets nivån på de olika nivåerna så tror jag att dem är lika dåliga på 1/2 borden. Big stakes grabbarna på 25/100 imponerar i varje fall inte på mej.

 

Om du känner så varför inte ta ett lån och vara miljonär om en vecka?

 

Kan berätta att för en nybörjare ser det väldigt konstigt ut när folk re-bluffar varrandra med nada 3 gånger fram och tilllbaka

 

 

Alltså du betar ut en steal som fi inte tror på och han Checkrejsar med nada men då upfattar du att han försöker sno potten av dig så du bluffar tillbaka med ingenting. Han blir då tvungen att lägga sig.

Eller så är det bara jag som fantiserar hahahahahaha 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

300 kr i timmen är ju sjukt bra.

 

Det duger ju och det är så jag känt. "Varför gå upp i nivå när jag ändå gör tillräckligt med pengar här?" Men på sistone har jag börjat tycka att pokern blivit mycket tråkigare. När man sitter vid 8 bord och spelar som en maskin försvinner mycket av det roliga så det var mycket därför jag beslöt mig för att stiga upp i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Hur kan man sitta och göra ngt för 300 kr/timmen? Skaffa ett jobba och tjäna lite pengar istället.

 

Vad har du för uppfattning om pengar? 300 kr är väl grymt bra för en hobby och inte helt oävet för ett vanligt jobb. Oskattat också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur ni hinner med att spela 8+ bord samtidigt. (Kan man ens göra det på prima?) Ni hinner väl knappt titta på korten förrän ni måste över till ett annat bord och fatta beslut? Kan ni ha alla borden uppe på skärmen eller överlappar de varann? Är det bara AA och KK som spelas eller vad har ni för starthandskrav? Imponerande att ni plussar så pass mkt på detta sättet iaf; man tycker att folk borde läsa er ganska tydligt med en sån där spelstil, som jag utgår från att ni har, och lägga sig varenda gång ni gör en höjning. Kanske dumt att tro ngt sånt om folket på den nivån iofs, men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar fem bord utspridda över skärmen. Utan problem. Men det tvingar mig dock att aldrig spela osäkra händer. Har jag den troliga nutsen, dvs den bästa handen, eller nuts drag, då spelar jag handen. Har jag inte det lägger jag inte ner en krona i potten utöver vad det kostade att gå med preflop.

 

vinna en massa händer på fejk, eller flera små potter på semi-hyggliga kort är överskattat. Det är dem större potterna som räknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vinna en massa händer på fejk, eller flera små potter på semi-hyggliga kort är överskattat. Det är dem större potterna som räknas.

Endast och enbart om du spelar mot totala puckon (vilket det iofs finns gott om). Spelar du mot halvdana spelare så märker de rätt snabbt vad du håller på med och sen blir det inte särskilt mycket betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur ni hinner med att spela 8+ bord samtidigt. (Kan man ens göra det på prima?) Ni hinner väl knappt titta på korten förrän ni måste över till ett annat bord och fatta beslut? Kan ni ha alla borden uppe på skärmen eller överlappar de varann? Är det bara AA och KK som spelas eller vad har ni för starthandskrav? Imponerande att ni plussar så pass mkt på detta sättet iaf; man tycker att folk borde läsa er ganska tydligt med en sån där spelstil, som jag utgår från att ni har, och lägga sig varenda gång ni gör en höjning. Kanske dumt att tro ngt sånt om folket på den nivån iofs, men ändå...

 

Det är stressigt såklart, men när man fått in rutinen för spelet blir de flesta besluten ganska klara och går därmed väldigt snabbt. Jag är ganska lös av mig och limpar många spekulativa händer, men jag spelar ändå rätt fram. Betar hårt när jag har något och hittar lätt till foldknappen vid omslag. Och visst hinner man även med att lägga in en hel del bluffar, men på den nivån är bluffar ändå inte så lönsamt då alla synar för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur ni hinner med att spela 8+ bord samtidigt. (Kan man ens göra det på prima?) Ni hinner väl knappt titta på korten förrän ni måste över till ett annat bord och fatta beslut? Kan ni ha alla borden uppe på skärmen eller överlappar de varann? Är det bara AA och KK som spelas eller vad har ni för starthandskrav? Imponerande att ni plussar så pass mkt på detta sättet iaf; man tycker att folk borde läsa er ganska tydligt med en sån där spelstil, som jag utgår från att ni har, och lägga sig varenda gång ni gör en höjning. Kanske dumt att tro ngt sånt om folket på den nivån iofs, men ändå...

 

Det är stressigt såklart, men när man fått in rutinen för spelet blir de flesta besluten ganska klara och går därmed väldigt snabbt. Jag är ganska lös av mig och limpar många spekulativa händer, men jag spelar ändå rätt fram. Betar hårt när jag har något och hittar lätt till foldknappen vid omslag. Och visst hinner man även med att lägga in en hel del bluffar, men på den nivån är bluffar ändå inte så lönsamt då alla synar för mycket.

 

Älskar att läsa sådana här nonsens postningar..tillför så mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MJ,

 

På 0.25/0.50 borden finner du "puckona" överallt.

 

Ja,ja...keep up the good work! Får jag ställa mig lite tveksam till postningar av typen "hej jag vinner 78% sng" och "jag vinner 300kr/timmen, är det bra?". Självklart skulle man kunna snitta 300kr/timmen, men jag tror det är väldigt svårt. $40/timmen på 5 bord är $8/bord/timme, vilket är 16bb/timme/bord=svårt under längre tid på så många bord. Spelar du i snitt 8 bord har du $5/bord/timme, vilket ger 10bb/bord/timme= mindre än 16 men 8 bord nl????

 

Men jag kanske ska klargöra att jag tycker 300kr/timme är bra (52 000/mån vid normal 40 timmars vecka). :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar du samma stakes som jag? Min inledande post skrev jag för att få synpunkter angående en eventuell flytt uppåt. Och varför jag skrev hur mycket jag i snitt tjänar var för att påvisa att jag är nöjd med utdelningen och att jag själv känner att jag är betydligt bättre än de mediokra spelare jag möter.

 

Jag var ute efter en diskusion inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...