Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena! Är lite frustread över en hand jag spelade i SM 2011 online. Här är scenariot: Andra handen i turnerningen, blinds 25/50, (båda spelarna med en stacksize på 10 k) jag får QQ, , Jag reraisar en raise. resten fold till raisern som synar. Flop 910J, varav 9 J är suited ruter. Jag gör en conti bet på flop, han synar. Turn kommer hjärter 2. Jag bettar igen på turn, (ganska saftig bet), han synar. River kommer Ruter Q. Potsize 14 k, jag sitter med 3k kvar. jag har läst han på antingen stegdrag eller flush drag. jag checkar, han går all in, jag efter lång betänketid foldar. Min fråga, gör jag rätt? eller är jag pot commited? Skulle jag agerat annorlunda på både turn och river? All feedback är välkommen :) MVH / Robban

Postad

Ja du har spelat alldelens för hårt om du investerat 140bb efter turn.

Potten borde ligger på säg 1000 efter din 3bet pre. Sen på flopp satsar jag typ 600 och han synar. Nu är potten på 2200. På turn satsar jag säg 1200 och han synar. Pott: 4600 när river landar. Vad har du gjort egentligen?

Postad
Om du e rädd för steg o flusdrag tryck all in på turn. Låt han inte se sista kortet.

Vete fan om jag vill stacka av så tidigt i turneringen med överpar på en sån bräda där det finns många stegar, set och som sämst tvåpar i fi:s range om han visar seriöst intresse på turn.

Handen är som redan nämnts för hårt spelad. "Inte ge gratiskort"-konceptet gäller när vi har anledning att räkna med att vi allra oftast leder. Tycker inte det är fel att checka turn här. Ska vi göra något move så är det Checkraise turn som gäller, men jag skulle nog folda, då hela situationen känns alltför marginell för min smak.

Checkar han bakom är det givetvis check river som gäller. Om vi ska syna ett bet då är svårt att säga. Det känns i varje fall ytterst marginellt.

Postad
Tog mig friheten att tydliggöra rubriken en smula. Som spelat hade jag synat river

Potsizen har mkt riktigt skenat iväg ordentligt, men av HHn att döma ser den inte ut att rättfärdiga en syn på river ändå? Typ omöjligt att vara god ändå liksom, bättre o spara 60bb lol

Postad
Tog mig friheten att tydliggöra rubriken en smula.

Det skulle stått, hur man överspelar QQ. OP spelar handen för satans illa, reraise pre är marginellt, raise flopp är marginellt och raise turn är dåligt. Vad ska han betala av med och vad är hans range när han synar de betten du verkar ha gjort?

Håller med Henjon helt, vi ska inte stacka här, inte ens nära på, vill pottkontrolla höga par här. Att en riskera mer än en tredjedel av din stack här vore fel om du inte av nån anledning har read att fi är retard.