Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Standard rätt så löst bord på Prima. best_hand har $19 och jag täcker honom, har ingen read. Preflop raisaren är en mupp som raisar 30% av sina händer.

Mark4 : Calls for 0.20

Stoneburg : Calls for 0.20 8:spade: 8:club:

best_hand : Calls for 0.20

Forshaga : Folds

Bofinken : Folds

cashdesk : Calls for 0.20

Sluggern : Folds

Shermz : Bets 0.20

Mark4 : Folds

Stoneburg : Calls for 0.20

best_hand : Calls for 0.20

cashdesk : Calls for 0.20

Flop $1.90 8:diamond: T:heart: 6:spade:

------------------

Shermz : Checks

Stoneburg : Bets 1.20

best_hand : Calls for 1.20

cashdesk : Folds

Shermz : Folds

Turn $4.30 Q:club:

------------------

Stoneburg : Bets 3.20

best_hand : Raises for 6.40

Stoneburg : Calls for 3.20

River $17.10 A:heart:

------------------

Stoneburg : Checks

best_hand : Bets 11.00

Syna eller lägga?

Postad
Syna eller lägga?

Syna. Har du otur har han TT eller 79. Det är det enda jag kan se att han spelat så, som slår dig. Troligare är 66 eller QT eller AT. Möjligen T8. Sitter han på KJ så vet du bättre var du har honom sen (= han är en fisk) ;)

Postad

Känns ju helt klart som han träffar stegen på turn.

Skulle gärna vilja veta varför du bara synar där. Är det därför du tror han har stege och synar för att träffa kåk? I sånna fall känns det väl som du kan lägga dig på river. Han kan ju slowspelat två par, men det känns inte alls troligt. Tror faktiskt du är uppe mot stege i detta fall och kan lägga handen. Kommer nog bättre läge på denna nivå.

Postad
Han har J9

Får man ändra sig? ;)

J9 känns klart rimligt faktiskt, vet inte hur jag missade den. Beroende på hur stor stack han har så har du ju syn på turn efter hans raise eftersom du drar på 10 outs (och han lär betala av en del med sin hand, även om bordet parar sig). Men faktum är att det nog kan vara en fold på river där. Av någolunda rimliga händer slår du 66, QT, AT, T8 och T6 (ja, vafan, det är låglimit). Du förlorar å andra sidan mot TT, 79, J9, KJ och QQ/AA (fast jag ser de 3 senare som ganska otroliga). Du får 2,5 ggr pengarna på syn. Blir en omdömesfråga.

Postad

Personligen avgör jag om jag har bäst hand redan på turn. Så jag får inget beslut på river då jag antingen foldar turn eller trycker in allt. För odds att dra till kåk får du sällan,;)

Postad

lägg den, vänta på ett bättre tillfälle och ta alla hans pengar då istället...

9 ggr av 10 så sitter han på en bättre hand än din där.

KJ kan syna en höjning

TT kan syna en höjning

J9 från rätt spelare kan syna en höjning

Och om det är något jag har lärt mig från mini nivåerna så är det om man blir raisad sådär mycket så är det sällan en bluff och det är alltför ofta en gjord hand, alltså bättre än ett set.

*edit* Dock kom jag på att han inte gick all in. det talar lite till din fördel, annars brukar idioterna gå all in med mellanparet bara dom har A kicker, jag vet faktiskt inte hur jag skulle spelat den här. Det är 51/49 mellan fold och syn tycker jag.

Postad

Anledningen att jag bara synar Turn är att jag tror han träffat stegen då, men jag får ju skapliga odds att dra till kåken. På river är ju betet bara drygt halv pott så jag tänker att han inte behöver ha QT/AQ särskilt ofta för att det ska vara okej att syna. Tyvätt hade han mycket riktigt J9o för stegen.