Gå till innehåll

InMedSåsen@SvS


Såsen1491911744

Recommended Posts

Köttade igenom en session till. Mkt riktigt tappade man hela plusset, fick in de med top2 mot en 42/22 firre på AK4 o givetvis har han 44 för 600 spänn. Rätt standard dvs. Idag blev det alltså tvärt om gentemot gårdagen.. Springa fint i början o plussa rätt stabilt för att tillslut hamna på BE. Hellre den vägen än att börja gräva direkt iaf så något positivt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 326
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fredag o helg idag.. Ska bli jävligt spännande o se hur fan detta ska gå. Kommer trenden hålla i sig med 6k back för tredje helgen irad? Trender är ju till för o brytas o har en känsla av att det kommer lossna som fan. Lirade en timma nu på morran o hitta en femhunding så startar ju fint iallafal..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick rätt tungt igår men ska inte klaga. Även om resultatet är rätt risigt för o vara en fredag så får man va nöjd med plus. 175 pix på ett antal timmar. Gick rätt motigt tycker jag.

 

Denna kommer vi väl aldrig ifrån? Första handen på bordet..

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1553403

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $732.09

CO: $235.08

BTN: $233.57

Hero (SB): $400.00

BB: $1148.20

 

Hero posts a big blind ($2.00)

 

Pre Flop: ($5.00) Hero is SB with 5 :heart: 3 :club:

2 folds, Hero checks, 1 fold, UTG checks

 

Flop: ($5.00) 6 :heart: 7 :heart: 4 :club:(2 players)

Hero bets $3.75, UTG calls $3.75

 

Turn: ($12.50) Q :diamond:(2 players)

Hero bets $9.37, UTG raises to $32.80, Hero raises to $394.25, UTG calls $361.45

 

River: ($801.00) K :diamond:(2 players)

 

Final Pot: $801.00

UTG shows 5 :diamond: 8 :diamond:

Hero shows 5 :heart: 3 :club:

UTG wins $786.00

(Rake: $15.00)

 

 

Lägger aldrig denna heller mot en random firre på 70VPIP. Inte så mkt att orda om tror jag

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1553404

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $215.91

BTN: $228.49

Hero (SB): $396.00

BB: $345.81

UTG: $428.73

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with A :spade: A :club:

2 folds, BTN raises to $5.75, Hero raises to $19.25, 1 fold, BTN calls $13.50

 

Flop: ($40.50) 3 :diamond: 6 :heart: 4 :club:(2 players)

Hero bets $30.37, BTN raises to $80.99, Hero raises to $376.75, BTN calls $128.25 all in

 

Turn: ($458.98) 6 :club:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($458.98) J :heart:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $458.98

BTN shows 5 :spade: 6 :spade:

Hero shows A :spade: A :club:

BTN wins $447.51

(Rake: $11.47)

 

 

Torskade sen ett par KK mot AQ/AK Ai pre samt en jävla massa överpar som jag fick in mot TPTK som hittade 2p på rivern. Är nöjd med mini+ en dag som denna faktist.. Kanske lirar ikväll men ska först in o se Brynäs förmodligen bli överkörda av Frölunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1.1k idag. Fan inte nöjd för det, massa äckliga setups osv så kunde lätt varit upp minst det dubbla om det hade varit till min fördel. Blev knappt nåt lir igår så första plushelgen på 3veckor. O ni som kommer kommentera att det är fel att pluswhina, håll käften. Vi snackar månadslöner 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt skön träning idag. Tog de allmänt chill första timmen o med dryga kvarten kvar byter jag position från back till anfallare, o mkt riktigt blir det succé direkt. Låg under med 10-8 då gubbarna i motståndarlaget börjar bli allmänt jävla trötta så är inte så jävla svårt att lura upp dom på läktarn o göra ett hattrick inom loppet av 3(!) minuter. Tog mig kort därefter till bänken o njöt av en jävligt välförtjänt snus o ser laget försvara sista 10. Så jävla fint!!

 

Lirade lite poker kring lunchtiden o de gick fan inte sämre de heller. Håvade in drygt 800 spänn, inga speciella händer utan just business as usual(?) Bara typ 1500 i hålet för månaden nu. Lägger upp ett mål på 5 lax innan månadens slut vilket förmodligen inte är allt för optimistiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock är inte ett studiebidrag lön sist jag kollade utan en form av bidrag. Samt flesta i din ålder jobbar under sommaren och då blir 1k/månad hur som helst väldigt missvisande som "lön".

 

Duktigt jobbat. Får börja uttrycka mig i antal månadsinkomster istället om det stör er så mycket...:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock är inte ett studiebidrag lön sist jag kollade utan en form av bidrag. Samt flesta i din ålder jobbar under sommaren och då blir 1k/månad hur som helst väldigt missvisande som "lön".

Det heter iofs studiebidrag men alla vet att det (liksom socialbidraget) i själva verket är en form av medborgarlön som tillkommit för att låta blivande och redan utsjasade löneslavar förbereda och återhämta sig under kortare delar av sina produktiva liv genom att kunna ägna sig åt det viktiga här i livet; vänner, vetenskap och konst.

 

(Ev också kärlek om det inte blir för struligt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller är det dom som har humor. Vissa saker är roliga en gång, max två, sen visar det bara sin brist på humor snarare än att vara roligt.

 

Men alla har vi rätt att vara tråkiga när fantasin verkar vara lite begränsad.

... å andra sidan är som bekant just upprepning en välkänd och fungerande teknik inom såväl amatör- som professionellt skapad humor.

 

Det spelar iofs mindre roll nu eftersom Såsen - i sin egen DB - kompromissat med läsarna och ändrat sig till "månadsinkomst" som uppfyller BÅDE kravet på upprepning av temat för oss bakåtsträvare som gillar hur det var förr OCH någonting nytt o fräscht för bokstavsbarnen som tycker det blir lite tråkigt när det inte händer nått nytt hela tiden. Win-win sas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan fecht. Du är bra mkt skarpare än jag trodde ;-) Jobbade in 600 spänn till för dagen nu, fick stacka AA pre för 400 så inte särskilt speciella händer. Stackade däremot en 40/1 okänd lirare på brädan Qx7s3s med KK för 200 spänn o mkt riktigt har han floppat set. Något som jag i efterhand tror var jävligt marginellt. Ska försöka jobba på o trycka tidsbanken o tänka efter lite oftare istället för o bara köra på första känslan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...