Gå till innehåll

InMedSåsen@SvS


Såsen1491911744

Recommended Posts

  • Svars 326
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du ser vinnande ut =) Du borde genast fundera på nivåklättring. Slår du 05/1 sådär stabilt slår du nog 1/2 och 2/4 också. Förmodligen 5/10 med. Sen får du fokusera på att utvecklas under tiden också. Rekommenderar coaching alternativt att känna någon som kan lära dig gratis =)

 

Det är dyrt att spela för lågt för länge ;-)

 

GLGL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser vinnande ut =) Du borde genast fundera på nivåklättring. Slår du 05/1 sådär stabilt slår du nog 1/2 och 2/4 också. Förmodligen 5/10 med. Sen får du fokusera på att utvecklas under tiden också. Rekommenderar coaching alternativt att känna någon som kan lära dig gratis =)

 

Det är dyrt att spela för lågt för länge ;-)

 

GLGL!

 

 

Tack tack :-) Börjat spela 1/2 mer o mer denna månad, stora problemet är att jag gillar o spendera pengar. Får således aldrig rullen o växa riktigt.. Just nu har jag iofs en utmärkt rulle för o prova lite högre.

 

Ska dra igång en session alldeles strax, hoppas man får ta del av den s.k dagboksriggen. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack :-) Börjat spela 1/2 mer o mer denna månad, stora problemet är att jag gillar o spendera pengar. Får således aldrig rullen o växa riktigt.. Just nu har jag iofs en utmärkt rulle för o prova lite högre.

 

Ska dra igång en session alldeles strax, hoppas man får ta del av den s.k dagboksriggen. :mrgreen:

 

Guldläge att bygga rulle om du bor hemma och inte har så mycket utgifter =) Spendera pengar blir också lättare när man spelar högre sen. Säger det mest för att jag slet på 2/4 och 5/10 för att få ihop till hyra, mat och sprit varje månad hur länge som helst trots att jag garanterat hade slagit högre nivåer om jag bara hade kunnat låta rullen växa =)

 

Ett tips till är att inte vara rädd för att skotta om det är bra värde. Det viktiga är att gå ner i nivå snabbt om det skiter sig (vilket är jävligt svårt :mrgreen:). Det är dumt att inte spela mot fisk bara för att man inte har 50 inköp för nivån, ja förutsatt att man kan spela lika bra trots att summorna är större =)

 

Dagboksriggen existerar ;)

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guldläge att bygga rulle om du bor hemma och inte har så mycket utgifter =) Spendera pengar blir också lättare när man spelar högre sen. Säger det mest för att jag slet på 2/4 och 5/10 för att få ihop till hyra, mat och sprit varje månad hur länge som helst trots att jag garanterat hade slagit högre nivåer om jag bara hade kunnat låta rullen växa =)

 

Ett tips till är att inte vara rädd för att skotta om det är bra värde. Det viktiga är att gå ner i nivå snabbt om det skiter sig (vilket är jävligt svårt :mrgreen:). Det är dumt att inte spela mot fisk bara för att man inte har 50 inköp för nivån, ja förutsatt att man kan spela lika bra trots att summorna är större =)

 

Dagboksriggen existerar ;)

 

GL

 

Sannare än såhär blir det inte mvh kom på det för en vecka sedan mvh spelat 1.2m hands på 2/4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade nyss en session. Tycker det gick helt okej, men värdet var väl sådär vilket är förståeligt såhär inför löning. Blev hursom dryga 700 spänn rikare.

 

Några händer;

 

Fi frågade flera gånger efteråt hur fan jag hittade synen här, då han är något av en fisk reg ser jag den som rätt std

 

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (Button) ($213.64)

SB ($181.57)

BB ($668.63)

 

Preflop: Hero is Button with K:diamond:, A:club:

BB bets $3.50, Hero raises $11, 1 fold, BB calls $8

 

Flop: ($24) 9:heart:, 7:diamond:, 8:heart: (2 players)

Hero bets $18, BB calls $18

 

Turn: ($60) 7:heart: (2 players)

Hero checks, BB bets $45, Hero calls $45

 

River: ($150) 9:club: (2 players)

Hero checks, BB bets $594.13 (All-In), Hero calls $139.14 (All-In)

 

Total pot: $428.28

 

Results:

Hero had K:diamond:, A:club: (two pair, nines and sevens).

BB had K:club:, 3:club: (two pair, nines and sevens).

Outcome: Hero won $417.58

 

 

 

 

Mot fisk som drog ut med sitt jävla färgdrag som han vägrade lägga, skönt o få ta igen hälften iaf.

 

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($117.77)

MP ($363.11)

Hero (Button) ($220.62)

SB ($229.38)

BB ($198.50)

 

Preflop: Hero is Button with 10:club:, J:club:

1 fold, MP bets $4, Hero calls $4, 1 fold, BB calls $3

 

Flop: ($12.50) Q:diamond:, K:spade:, 8:diamond: (3 players)

BB checks, MP bets $6.25, Hero raises $18.75, 1 fold, MP calls $12.50

 

Turn: ($50) A:spade: (2 players)

MP bets $50, Hero raises $125, MP calls $75

 

River: ($300) 6:club: (2 players)

MP checks, Hero bets $72.87 (All-In), 1 fold

 

Total pot: $300

 

Results:

Hero had 10:club:, J:club: (straight, Ace high).

Outcome: Hero won $365.38

 

Btw, någon från Pf som ska på Judgement day kryssningen på torsdag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woooow... Testade på lite 2/4 nu i början på sessionen, torska först 500 spänn med TPTK mot fd som obv satt på rivern. Därefter sätter jag denna handen;

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($1064.54)

BB ($225.92)

Hero (UTG) ($806)

Button ($282.96)

 

Preflop: Hero is UTG with Q:diamond:, 9:diamond:

1 fold, Hero bets $14, Button calls $12, SB raises $52, Hero calls $42, Button calls $42

 

Flop: ($168) 8:diamond:, 6:diamond:, 4:diamond: (3 players)

Button checks, SB bets $112, Hero raises $275, Button calls $226.96 (All-In), SB raises $896.54 (All-In), Hero calls $475 (All-In)

 

Turn: ($1894.96) 7:spade: (3 players, 3 all-in)

 

River: ($1894.96) 5:heart: (3 players, 3 all-in)

 

Total pot: $1894.96

 

Results:

Button didn't show

SB had A:club:, A:heart: (straight, eight high).

Hero had Q:diamond:, 9:diamond: (flush, Queen high).

Outcome: Hero won $1879.96

 

Vete fan om de va sjukt kallt spelat, men då FI försvarade sin BB i princip varje gång så kände jag att Q9s bör ju stå sig helt ok mot hans range.. Största potten i karriären för övrigt. Går därefter ner på mkt kände jaktmarker o hämtar några hundra till, bland annat denna mot anderslol (som enligt mig är en riktigt jävla kass reg)

 

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($315.71)

BB ($74.22)

Hero (UTG) ($267.99)

MP ($185.05)

Button ($291.06)

 

Preflop: Hero is UTG with K:club:, K:heart:

Hero bets $3.50, MP raises $12, 3 folds, Hero raises $34, MP calls $25.50

 

Flop: ($76.50) Q:spade:, 6:club:, 5:diamond: (2 players)

Hero bets $57.37, MP calls $57.37

 

Turn: ($191.24) 3:diamond: (2 players)

Hero bets $143.43, MP calls $90.18 (All-In)

 

River: ($371.60) 4:club: (2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $371.60

 

Results:

Hero had K:club:, K:heart: (one pair, Kings).

MP didn't show

Outcome: Hero won $415.57

 

 

Som bekant så lägger ju SvS ner om en halvtimme så lika bra o lägga ner kände jag.. Slutar iaf dagen på +1650 o är därmed plus drygt 15k för månaden. Skulle va riktigt jävla skönt o naila 20k nu när löningshelgen kommer oxå. Jävligt skoj o testa på lite 2/4, enorm skillnad gentemot 05/1 men när man väl vant sig kan de nog gå bra. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till största potten i karriären!

 

Hehe tack, känns nästan lite tattigt när ens största pott knappt landar på 2 lax.. Är ju en skitsumma i pokersammanhang :lol:

 

vad nickar du så man får se upp för dig? :)

 

InMedSåsen. Själv?

 

 

 

Tack för alla lycko önskningar för övrigt... Som någon nämnde ska jag försöka bygga rulle nu när jag bor hemma, flyttar ner till GBG för studier i början på Januari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad sjukt att du fortfarande håller till på 0.5/1 nivån. Själv funderar jag skarpt på att klättra till 1/2 trotts att rullen inte är djupare än 5K. Vi har för övrigt spelat en del mot varandra de senaste veckorna. CaH nickar jag. Så du vet vem jag är=)

 

 

Joo... Man har ju byggt upp nån slags trygghet där på 05/1. Jävligt lätta pengar och har väl känt att jag som student lever jävligt fint om jag har 8-9k extra varje månad. Därmed har jag känt lite att jag inte vill riskera o backa alt gula, har ju knappast råd o sätta in ny rulle om de skulle gå åt helvete..

 

 

Har iaf 16,7 i rullen nu så ska försöka spela minst lika mkt 1-2 som 05-1 nu ett tag. Ska rulla hem till brorsan o se Milan-barca o därefter blir de grind.

 

 

Ska nog fan skotta lite 2-4 till helgen också, är ju löning.. Kmr isåfall sätta en stopploss på typ 2BI o gå ner sen.

 

 

Tack desamma Jimmit, kom tillbaka till SvS så man får känna på lite tänkande motstånd =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...