Gå till innehåll

InMedSåsen@SvS


Såsen1491911744

Recommended Posts

  • Svars 326
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är även SM main event, så finns massa pengar att plocka, dvs bra helg för skott!

 

 

Joo i för sig... Tack för tipset

 

 

jag giillar dig <3 :)

 

 

Gillar dig också även fast du springer som en gud ibland..:-):h:

 

 

Ska koka ihop lite käk innan jag rullar in mot läkerolen och får förhoppningsvis se Brynäs spöa skiten ur Skellefteå... Kan behövas nu efter två jävligt tunga förluster. Brukar vara hemma kring 22 så tänkte grinda 22-02 sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja... Riktigt dålig match i Läkerolen idag, sämsta för säsongen imo... Jävligt dåligt tempo osv. Men vem fan bryr sig, fick ju 3 pinnar ialllafal samt en 3e plats i tabellen.

 

Lirat poker typ 1h 40min, gick jävligt fint. +1400kr. Värt att notera att 700kr kom ifrån 2/4. Plussade alltså drygt ett inköp för varje nivå, lirade 1 bord 05/1, 1 bord 2/4 och 3st 1/2.

 

Blev lite kluven här på denna handen, hade stealat ca 30% samt kört rätt aggro o FI lirade 15/7 över drygt 50 händer. Tror han kan C/R 89, 45osv på flopp o i värsta fall 76 för 2p eller set. Betar vi river?

 

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($902.50)

BB ($1069.85)

Hero (UTG) ($1053.23)

Button ($109.06)

 

 

 

Preflop: Hero is UTG with Kdiamond.gif, Jclub.gif

1 fold, Hero bets $14, 1 fold, SB calls $10

 

Flop: ($30) 6diamond.gif, Kclub.gif, 7heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $22.50, SB raises $77, Hero calls $54.50

 

Turn: ($184) 8spade.gif(2 players)

SB bets $128, Hero calls $128

 

River: ($440) Kheart.gif(2 players)

SB checks, Hero ??

 

 

Samt denna... Har en del historia med FI, 3bettar rätt brett på BB då han snor i princip varje runda. Floppar ju i princip nöten o får en höjning. Tappar jag värde med denna linje?

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($280.69)

Button ($692.55)

SB ($181.47)

Hero (BB) ($489.76)

UTG ($1072.33)

 

Preflop: Hero is BB with 7club.gif, 7spade.gif

2 folds, Button bets $6, SB calls $5, Hero raises $22, Button calls $18, SB calls $18

 

Flop: ($72) 8club.gif, 7heart.gif, 2club.gif (3 players)

SB checks, Hero bets $54, Button raises $128, 1 fold, Hero raises $411.76 (All-In), 1 fold

 

Total pot: $328

 

Results:

Hero had 7club.gif, 7spade.gif.

Outcome: Hero won $657.57

 

Ska chilla lite nu i en kvart o sen försöka lira nån timme till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1, bet/folda jävligt litet imo, typ 1/3-1/4 pot eller ngt, svårt att få syn av så mycket sämre där.

 

Hand 2, tycker du spelade bra, äckligt med så dragig bräda. Vart han överdrivet aggro kan man kaanske argumentera för syn eftersom han troligen kommer bomba turn typ 100%. Men annars, wp imo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1, bet/folda jävligt litet imo, typ 1/3-1/4 pot eller ngt, svårt att få syn av så mycket sämre där.

 

Hand 2, tycker du spelade bra, äckligt med så dragig bräda. Vart han överdrivet aggro kan man kaanske argumentera för syn eftersom han troligen kommer bomba turn typ 100%. Men annars, wp imo!

 

 

Ty för input. Du verkar läsa mina tankar rätt bra =) Hand1 beta jag 135 på rivern, tror potten va på typ 415.. Hand2 så checkraisar han sina drag jävligt ofta så kändes lika bra o få in skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat ännu en session nu o de går fortsatt bra :-) Gjorde ett par helt jävla hjärndöda moves på slutet troligen pga trötthet så kändes lika bra o lägga av. Känns nästan som tjänstefel då jag lämnade en fisk med 800 spänn kvar men känner jag honom rätt kommer han dyka upp även imorgon, brukar oftast va lika bra o sluta när man börjar känna sig slö i skallen.. Jobbade iaf in ca1000kr till så landar på+2400 för dagen. Jävligt fint :-)

 

 

Vet inte hur pass illa detta är, men snubben är en riktig jävla aggrofirre som lirar 66/45 18% 3b över 400händer, så tror mitt 2par står här iaf 8 av 10 ggr... Hans push på river kan väl också betyda stål men vafan.

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1530319

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $460.84

Hero (BTN): $503.84

SB: $557.60

BB: $307.00

UTG: $655.21

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with 9 :diamond: A :spade:

2 folds, Hero raises to $7, SB calls $6, 1 fold

 

Flop: ($16.00) 3 :club: J :diamond: 6 :heart:(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Turn: ($16.00) A :club:(2 players)

SB bets $12.00, Hero calls $12

 

River: ($40.00) 9 :spade:(2 players)

SB bets $40.00, Hero raises to $100, SB raises to $538.60, Hero calls $384.84 all in

 

Final Pot: $1009.68

SB shows 6 :club: 6 :spade:

SB wins $53.76

(Rake: $15.00)

 

 

 

 

Denna är mot samma snubbe som ovan, så detta förklarar väl kanske hans kompetens

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1530317

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $397.00

Hero (CO): $403.00

BTN: $988.70

SB: $384.74

BB: $650.49

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with Q :heart: Q :spade:

UTG raises to $7, Hero raises to $24, BTN calls $24, 3 folds

 

Flop: ($58.00) 3 :spade: 7 :heart: 7 :spade:(2 players)

Hero bets $47.00, BTN raises to $964.70, Hero calls $332 all in

 

Turn: ($816.00) J :heart:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($816.00) A :club:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $816.00

Hero shows Q :heart: Q :spade:

BTN shows T :heart: T :club:

Hero wins $801.00

(Rake: $15.00)

 

 

 

 

I övrigt var det inget märkvärdigt, mest std händer... Bara att såga, som sagt mkt osäker på första handen. Hade de varit mot en bra spelar hade jag obv foldat men mot denna fisken är jag faan osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja, avslutat ett jävligt svängigt pass... Var som mest -1k men gnuggade på o slutade på 76 spänn upp för dagen hittils. Mer lir lite senare, postar en hand nu som ja är osäker på så säg gärna till om något ser konstigt ut. :-)

 

Mot en 05/1 reg som tagit klivet upp till 1/2, han lirar 18/13 med 22% steal över 2,2k händer.. Enda jag kan tycka va fel såhär i efterhand är väl att man kanske borde 3betat pre men skit i det, som spelat.. Är de OK?

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 1530992

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

: $909.02

BB: $377.00

Hero (CO): $393.00

: $1205.23

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with K :diamond: T :diamond:

1 fold, BB raises to $7, Hero calls $6, calls $5

 

Flop: ($21.00) 9 :diamond: Q :diamond: 7 :heart:(3 players)

Hero checks, checks, BB bets $15.75, Hero raises to $55.12, folds, BB raises to $120.74, Hero raises to $386, BB calls $249.26 all in

 

Turn: ($761.00) 5 :club:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($761.00) 6 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $761.00

BB shows Q :club: 9 :club:

Hero shows K :diamond: T :diamond:

BB wins $746.00

(Rake: $15.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du tar alla made hands i pokerstove så flippar du mot den rangen, eftersom han är rätt tight så tror jag inte han skulle skeppa combodrag, förutom typ 89s. Aldrig fel att få in det som flip helt upp till dig iofs, men du gör det hyffsat enkelt för honom i det här läget då du eliminerar det faktumet att du har position

 

3 bettar hellre KTo isåfall än KTs, du 3 bettar knappast för värde och då 3 bettar vi hellre toppen av vår fold range än botten av vår synrange. KTs spelar så fint post varför förstöra spelutrymmet pre då :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker den ser helt okej ut, förvänta dig dock inte att du kommer ha allt för bra eq mot den sortens spelare när du får in degen 8-) Men 3bet pre mot han är bättre i längden eftersom han säkert spelar relativt straight forward

 

 

om du tar alla made hands i pokerstove så flippar du mot den rangen, eftersom han är rätt tight så tror jag inte han skulle skeppa combodrag, förutom typ 89s. Aldrig fel att få in det som flip helt upp till dig iofs, men du gör det hyffsat enkelt för honom i det här läget då du eliminerar det faktumet att du har position

 

3 bettar hellre KTo isåfall än KTs, du 3 bettar knappast för värde och då 3 bettar vi hellre toppen av vår fold range än botten av vår synrange. KTs spelar så fint post varför förstöra spelutrymmet pre då :-(

 

 

Jo men precis.. Jag är relativt säker på att han hade lagt det mesta förutom 2p/set i det läget. Vi har mött varann mkt och han vet att jag sällan får in de med drag, så hade han haft typ TPTK eller överpar hade han säkerligen foldat. Lite dåligt tajming antar jag...

 

Iaf glatt överraskad över att det fan verkar finnas en del fiskar på 2/4 också. Fick bla in ett helt helt BI med KK på 44478 då jag degade 500 spänn på rivern när poten va på 350 :-)

 

Slutar dagen på +1500 ganska precis. Osäker på om de blir spel imorn, hört ganska starka rykten om en fylla o de är ju alltid trevligt ;-)

 

edit: Jobbade in 470 spänn till så slutar dagen på 1970

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia borde köra upp något rektalt.. herreherregud!!!!

 

CP-tilt när skiten dör när man har nötkåk o bara ska syna firrens all in.. Bustade Långlördan 3e handen också innan telia la ner verksamheten.

 

Ännu mer tilt att brynäs tappar mot FBK med 11 sek kvar.. 2poäng får väl ändå ses som helt ok mot just Färjestad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första minuspasset för veckan tror jag.. Ner 1500kr, inte så mycket o slänga käft om.. Fick in de med set mot fyrtal på 2/4, o en annan okänd jävel (läs troligtvis löningsfirre) drar ut min triss samt top2 med öppet stegdrag.. Tur att det hände på 1/2 o inte 2/4 så där sparade man ju lite deg iaf. Ser ingen anledning att posta några HHs då jag själv vet hur trisst de är att läsa dem.

 

En rolig grej däremot är att idag Söndag är det 1år kvar tills man har åldern inne för CC 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första minuspasset för veckan tror jag.. Ner 1500kr, inte så mycket o slänga käft om.. Fick in de med set mot fyrtal på 2/4, o en annan okänd jävel (läs troligtvis löningsfirre) drar ut min triss resp top2 med öppet stegdrag.. Ser ingen anledning att posta några HHs då jag själv vet hur trisst de är att läsa dem.

 

En rolig grej däremot är att idag Söndag är det 1år kvar tills man har åldern inne för CC 8-)

 

Blev det ingen utgång? Eller är det fylleslask på G! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev det ingen utgång? Eller är det fylleslask på G! :D

 

Vaknade upp med en sjuhelvetes huvudvärk vid 14 tiden och tog därefter till alla möjliga medel för o friskna till men inte faan hjälpte det. Varit lite förkyld sen i torsdags också o kändes ännu värre imorse så kändes lika bra o spara sig tills nästa helg... Är ju inte så jävla kul o va på krogen när man måste snyta sig var 5e minut. Jävligt tråkigt dock :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att du ska bestämma dig för att gå ner resten av månaden om du har BR för att fortsätta på 1/2+ iom att jag inte ser dig stanna kvar på borden och tilta. Spela istället ihop till enstaka inköp för 1/2+ genom grind på 0,5/1 men var strikt med att inte köpa in igen när du blir utdragen av de skickliga proffsen som sätter dig på missad AK och synar med underpar till river där de klonkar triss. Missa inte värdet nu. Det är mitt tips. Grattis i efterskott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis :) förlåt om jag tog ett inköp dock :o Känner mig nästan dum nu ju.

 

Ty :-) Ingen fara.. Får man fråga vad du nickar?

 

 

Tycker inte att du ska bestämma dig för att gå ner resten av månaden om du har BR för att fortsätta på 1/2+ iom att jag inte ser dig stanna kvar på borden och tilta. Spela istället ihop till enstaka inköp för 1/2+ genom grind på 0,5/1 men var strikt med att inte köpa in igen när du blir utdragen av de skickliga proffsen som sätter dig på missad AK och synar med underpar till river där de klonkar triss. Missa inte värdet nu. Det är mitt tips. Grattis i efterskott!

 

Jag har väl typ 40BI till 1/2.. Var något jag skrev i all hast, men de lär nog inte bli mer 2/4 iaf. Tänkte mest gå ner för att göra downswingen så billig som möjligt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...