Gå till innehåll

Road to PLO1000 - Svs


DickNiaz

Recommended Posts

  • Svars 993
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 3 - Folda pre , som spelat folda turn.

 

Håller med om pre. Däremot så vet jag att han pottar river oavsett och jag kommer få allt om jag träffar. Kommer inte lägga mig på stegkort som completar färgen heller så tycker helt klart jag har tillräckliga implicita för att syna. Du satte dig strax efter att jag la ner igår och lär väl spelat ett tag med fisken.. Hur gick det för dig? Han hade ju upp mot 600bb att ge tillbaka till första bästa kandidat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insåg nu när jag vaknade att det inte hände något vidare intressant under gårdagens spel :-P Spelade egentligen bara en större pott som jag sprang bra i och scoopade.

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 5 players - View hand 1538540

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $308.35

BB: $200.59

Hero (UTG): $281.77

CO: $75.49

BTN: $128.32

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with 3 :club: Q :heart: A :club: A :spade:

Hero raises to $4.50, CO calls $4.50, BTN raises to $12, 1 fold, BB calls $11, Hero raises to $53, 1 fold, BTN raises to $128.32, BB raises to $200.59, Hero calls $147.59

 

Flop: ($534.50) 8 :club: K :club: 2 :spade:(3 players)

 

Turn: ($534.50) 4 :diamond:(3 players)

 

River: ($534.50) 4 :club:(3 players)

 

Final Pot: $534.50

BB shows 7 :heart: 6 :heart: 6 :spade: 9 :club:

Hero shows 3 :club: Q :heart: A :club: A :spade:

Hero wins $383.28

(Rake: $13.36)

 

I övrigt känns det bara som att jag krossade rakt av. Nöjd med alla spelade händer och inget betydande bad run att tala om.. Då är det inte så knepigt att boka 800bb på micros.

 

I helgen kommer jag att spela massor. Tjejen ska iväg till Munchen för att hälsa på en vän och jag känner att levern måste återhämta sig lite efter 2 raka helger med groteskt många öl och långa minnesluckor. Hon blir borta tors-söndag så dessa dagar kommer det att pressas volym. Hoppas på ett bra resultat också så jag kan fullfölja min spontanresa till Bryssel som jag bokade på fyllan förra veckan. Biljetten är redan betald, men ska jag ha råd med en helg där så måste jag ha mer kosing :-)

 

Hoppas verkligen att jag hittar en lösning på mitt HM problem jag har på stationära datorn. Är så trist att inte kunna dela med sig av händer/grafer därifrån då jag antar att det kommer finnas en del intressanta saker att titta på efter den kommande monstergrinden.

 

Lite KKxx madness:

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 4 players - View hand 1538545

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $33.09

Hero (BTN): $190.56

SB: $65.64

BB: $137.90

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with K :heart: 4 :spade: K :club: Q :heart:

CO raises to $2, Hero raises to $7.50, SB calls $7, BB calls $6.50, 1 fold

 

Flop: ($24.50) 6 :diamond: 9 :club: K :diamond:(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $17.00, SB folds, BB calls $17

 

Turn: ($58.50) J :spade:(2 players)

BB bets $58.50, Hero raises to $166.06, BB calls $54.90 all in

 

River: ($285.30) 4 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $285.30

Hero shows K :heart: 4 :spade: K :club: Q :heart:

Hero wins $278.17

(Rake: $7.13)

 

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 5 players - View hand 1538547

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $141.85

BB: $221.27

Hero (UTG): $192.20

CO: $78.41

BTN: $383.64

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with 6 :club: K :club: K :diamond: 9 :diamond:

Hero raises to $3.50, CO calls $3.50, 2 folds, BB calls $2.50

 

Flop: ($11.00) K :heart: 8 :diamond: 5 :spade:(3 players)

BB checks, Hero bets $8.25, CO calls $8.25, BB folds

 

Turn: ($27.50) J :diamond:(2 players)

Hero bets $19.00, CO raises to $66.66, Hero calls $47.66

 

River: ($160.82) J :spade:(2 players)

 

Final Pot: $160.82

Hero shows 6 :club: K :club: K :diamond: 9 :diamond:

CO shows 7 :spade: 5 :club: 8 :club: 8 :heart:

Hero wins $156.81

(Rake: $4.01)

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 5 players - View hand 1538548

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $148.64

CO: $59.07

Hero (BTN): $404.69

SB: $112.15

BB: $72.94

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with Q :club: 7 :club: K :club: K :spade:

2 folds, Hero raises to $3.50, 1 fold, BB raises to $11, Hero calls $7.50

 

Flop: ($22.50) 2 :heart: T :heart: J :diamond:(2 players)

BB bets $22.50, Hero raises to $90, BB calls $39.44 all in

 

Turn: ($146.38) A :heart:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($146.38) 9 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $146.38

Hero shows Q :club: 7 :club: K :club: K :spade:

Hero wins $114.67

(Rake: $3.65)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pottar väldig sällan i PLO. Tycker brädtexturen är väldigt viktig när det kommer till betsize. Kan inte gå in på det hur djupt som helst och är säkert inte helt konsekvent i min sizeing, men det verkar funka okej såhär långt :)

 

Inget spel idag utan laddar för maratonhelg med start imorgon istället. Blir att köpa hem lite kaffe och redbull tror jag om jag inte lyckas leta upp mina gamla koffeintabletter från mina storhetstider som heltidsgrinder ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ääääntligen är alla dagen måsten avklarade (Träning och matshopping) och jag är redo för en jävla grindhelg. Det enda jag ska försöka pilla med innan jag sätter igång är mitt HM på den stationära datorn där grinden kommer att hållas. Kom på igår att jag inte avinstallerat svs under mina tidigare försök, klienten har funnits på datorn i typ 2 år nu så vem vet, kanske har med det att göra. Sätter några semimål med helgens spel.

 

*25h game.

*Inte högre än PLO100

*Plussa 35 inköp.

 

lets-do-this.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min längsta session på jag vet inte hur länge är precis avslutad. 5h30min i sträck blev det över 5 bord PLO100. Sprang på rätt så fint och floppade stundtals mycket bra. Svårt att avgöra hur bra man springer när man inte kan se muckade kort på svs, men det kändes inte som jag delade ut allt för mycket sjuka beats.

 

Stannade på 1,2k upp för att vila skallen och äta en sen middag. Blir påt igen lite senare då jag tänkte kolla Washington - Pittsburgh vid sidan av grinden.

 

Kan tyvärr inte bjuda på några händer eftersom HM är ett jävla tattarprogram som inte går att förstå sig på.

 

Laters.

 

charlie-sheen-winning-tshirt.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk verkar ha gått och lagt sig nu.. Endast 1 bord igång på PLO100, och efter att ha varit onlinegrinder sen urminnes tider så känns 1 bord som att titta på färg som torkar, gräs som växer, melodifestivalen eller whatever. Tror jag nöjer mig med kvällen och taggar om tills imorgon.

 

Fick helt klart en bättre start på detta än jag vågat hoppas på. Grindat på som bara fan och lirat ganska precis 9h enligt svs. I det här tempot ska 25h inte bli något problem :-) Resultatet har också varit väldigt trevligt och även den sena sessionen levererade fina gröna siffror på 820kr upp. Startar alltså maratongrinden med ett + på 20 inköp. Det vore dumt att klaga :mrgreen:

 

Tycker jag har spelat väldigt bra idag och jag är fan imponerad av mig själv att jag lyckats hålla skärpan genom alla dessa timmar. Det var trots allt väldigt länge sedan jag tryckte in så många händer på en och samma dag. Tror det blir ungefär samma visa imorgon. Ett träningspass på dagen och sen på grinden så fort som bara möjligt. Har lovat att hälsa på morsan i helgen så får se om det blir imorgon eller kanske lördagen, men där går väl ganska många speltimmar bort antar jag. Så jag får se till att trycka så många timmar jag bara kan när jag är hemma.

 

God natt dagboken.

 

mvh microballer

 

floyd-mayweather-jr_100321446_m.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget game än idag. Var rätt slö när jag vaknade vid 11-tiden så gnetsurfade bara runt ganska länge. Tillslut krigade jag mig iväg till gymmet för veckans tråkigaste pass, ben. Nu är jag hemma igen och lite småtrött på livet, allmänt seg i skallen och otaggad på det mesta. Har också lovat min käre mor att komma på middag/filmmys ikväll så blir nog inte så många timmars lir idag. Tänkte försöka hinna med 2h innan jag sticker iväg och kanske en lite längre nattgrind när jag kommer hem, det är ju trots allt fredag strax efter löning.

 

Imorgon är det groteskt mycket sport på tv som jag tänkte kolla simultant med grinden. Den enda matchen jag tänker ägna min fulla uppmärksamhet åt är mitt älskade Arsenal som möter Wigan borta, en måstematch iom säsongens kassa start och poängtapp i förra veckans londonderby.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirade lite PLO100 5max innan och stora frågan är väl hur det ser ut procentuellt när vi degar på flop:

 

 

***** Hand 1666559106 *****

0.50/1.00 Omaha (PL)

Hand startade: den 2 december 2011 16:58:44

Anna 20 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: LikE (200.00)

Plats 2: Peter.s (83.21)

Plats 3: Burgendy (110.71)

Plats 4: Whippe (88.25)

Plats 5: Löwdell (142.47)

Whippe är Givare

Löwdell lägg Lilla M 0.50

LikE lägg Stora M 1.00

** Giv **

LikE [N/A, N/A, N/A, N/A]

Peter.s [N/A, N/A, N/A, N/A]

Burgendy [N/A, N/A, N/A, N/A]

Whippe [N/A, N/A, N/A, N/A]

Löwdell [Kn:s:, K:c:, 10:c:, D:c:]

*** Bet Runda 1 ***

Peter.s Lägger sig

Burgendy Höjer 3.50

Whippe Lägger sig

Löwdell Höjer 11.50

LikE Lägger sig

Burgendy Synar 11.50

*** Flop(Board): *** : [5:c:, 9:d:, 8:c:]

*** Bet Runda 2 ***

Löwdell Satsar 24.00

Burgendy Höjer 96.00

Löwdell All-In 130.97

Burgendy All-In 99.21

*** Turn(Board): *** : [5:c:, 9:d:, 8:c:, 8:c:]

*** River(Board): *** : [5:c:, 9:d:, 8:c:, 8:h:, 5:s:]

*** Showdown *** : Rake: 5.55 Totalpott: 216.87

Burgendy [4:s:, 6:s:, 7:h:, 6:h:] Stege med högsta kort nia Vinst: 216.87

Löwdell [Kn:s:, K:c:, 10:c:, D:c:] Par i åttor Vinst: 0.00

Hand avslutad: den 2 december 2011 16:59:35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har förkrossande 67.56% :)

 

ok , och den handen finns i 3 bets range?

Vill börja lira mig PLO och kunna stänga av "texas" tänket i mig =)

 

Har du någon hemsida du kollar procenten på ?

 

För jag vill veta hur mycket jag leder med om jag blir allin med

 

A:d:K:s:K:c:J:s:

 

Mot

 

A:h:K:d:Q:h:J:c:

 

 

Får man fråga vad du nickar på svs? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen är absolut bra nog att 3beta. Och i övrigt spelar du den perfekt.

 

Ska jag kolla enstaka händer som denna brukar jag kolla på http://www.cardplayer.com/poker-tools/odds-calculator/omaha vill man leka lite mer med ranges osv så är pokerstove ett bra program.

 

Nicket håller jag gärna för mig själv tills vidare, men förr eller senare kommer det fram mtp att de inte är överfullt med regs på PLO100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker du inskaffa biljetter? Ansöka på förbundetssida och hoppas på lottningen? Har du varit på mästerskap förut och har du några tips angående biljetter?

 

Jag måste verkligen ha biljetter till minst en gruppmatch!

 

Riktigt så långt har jag inte kommit i planeringen ännu tyvärr.. Kommer antagligen vara en massa polare inblandade också vilket kanske försvårar processen. För mig är nästan det viktigaste att ta mig till Kiev och uppleva mästerskapet på plats, biljetter eller inte.

 

Varit på en VM-match tidigare, men då föll biljetten mer eller mindre rakt ned i knät på mig så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det praktiska. Håll mig gärna uppdaterad kring eventuella fynd du gör så gör jag det samma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stängde precis ner nattpasset. Inte fullt lika nöjd med spelet idag som jag var igår, finns några händer jag gärna hade ändrat på om jag kunnat. Gjorde bla en helt löjlig fold i rätt stor pott och fick bluffen visad i ansiktet.. Well well sånt händer. Återigen svårt att säga hur man egentligen sprang.. Precis såhär efteråt känns det som jag sprang rätt even kanske lite över ev i ai spots och träffade ganska bra händer. Men jag börjar ju undra lite när resultaten fortsätter vara såpass bra..

 

Nog för att jag verkligen känner mig 120% bekväm på nivån och jag ser mig själv som en av de bästa regsen där så känns det lite konstigt att man skulle spöa nivån så hårt utan att också ha vinden i ryggen. Jaja skit samma de är ju inte så viktigt egentligen, känns skönt att det flyter på bra och pengarna rullar in som dom ska.

 

Sessionen landade på 1160kr+ vilket lägger dagen på knappa 1,4k och jag har samlat ihop 34 inköp på mina första 15 speltimmar, it makes me happy. Imorgon ska jag kolla en drös av fotboll/hockey/NFL matcher och grinda på rätt hårt.

 

God natt dagboken.

 

SuperSexyModelsOfVictoriaSecret1_007.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...