Gå till innehåll

Visning av valutakurser på POKERFORUM.nu?


Recommended Posts

Tänkte kolla vad ni tycker om att ha en liten ruta eller dylikt på pf.nu;s startsida, som visar aktuella växlingskurser för de valutor vi vanligtvis spelar med. Lämpliga kurser kan vara pund, euro och dollar. Fler? Vet att det är enkelt att kolla upp aktuella kurser själv, men vore kul om man kunde se dom direkt när man kommer in på pf.nu.

 

Lämpligaste växlingskursen att gå efter vet jag inte. Förslag? Forex kanske?

 

Tankar om detta?

 

//Myt4z

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hmm ja kan detta vara till intresse?

Det är väl inte så att jag kikar in hära medan jag lirar 4 bord på någon "pengar-sugande site". Men visst det kan ju vara bra att ha det hära då jag mycket hellre spenderar mina värdefulla minuter på PF än hos forex väldesignade sida :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm ja kan detta vara till intresse?

Det är väl inte så att jag kikar in hära medan jag lirar 4 bord på någon "pengar-sugande site". Men visst det kan ju vara bra att ha det hära då jag mycket hellre spenderar mina värdefulla minuter på PF än hos forex väldesignade sida :?

 

Jag tänkte att man kan kolla när man inte spelar :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Forex sida visas väl kurserna som dom köper och säljer till. För korrekta kurser använder jag SVT Texttv

 

Tror det mkt väl kan stämma.

 

Om det finns intresse, går det då att på ngt sätt länka denna "valuta ruta" till tex svt.se ´s adress, så att kurserna uppdateras automatiskt varje dag?

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT:s är ju inte live, och Forex kör på sina köp/sälj-kurser som sagts ovan.

 

Använd http://www.xe.com/ucc istället, den är live och midmarket vilket iaf jag ser som något positivt. Bara att lägga till ett bokmärke, måste vara smidigare än att surfa via pf.

 

Jag tänkte mer att när man ändå ska in på pf.nu, så kan man ju samtidigt se valutakurserna när man kommer till startsidan. Tänkte inte direkt att man surfar in här enbart för att se kurserna, utan att när man väl är här så stannar man :P

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.forex-markets.com/quotes_scand.htm

 

Kul idé.

 

Viktigt att tänka på är dock hur man skulle välja att ta in feeden och presentera informationen på Pokerforum.nu. Någonstans måste vi ta informationen från om vi vill presentera valutakurser i någon form av banner. Det är tyvärr inte bara länka in från externa sidor (juridiskt).

 

Tillsvidare är länken ovan bra och ett sådant javafönster kunde varit kul att lägga upp på PF.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha ett system där någon knappar in varje dag, är för jobbigt.

 

Det förstår jag.

 

Viktigt att tänka på är dock hur man skulle välja att ta in feeden och presentera informationen på Pokerforum.nu. Någonstans måste vi ta informationen från om vi vill presentera valutakurser i någon form av banner. Det är tyvärr inte bara länka in från externa sidor (juridiskt).

 

Precis, det kan vara lite problematiskt.

 

Tillsvidare är länken ovan bra och ett sådant javafönster kunde varit kul att lägga upp på PF.nu

 

Håller med, sådant java fönster vore riktigt sjysst!

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myt4z, visst kan den bli det! :)

 

Som vanligt vill jag inte lova något, men med tanke på att RSSen finns klar så är det inte allt för långt fram i tiden, max 3-4 år. :mrgreen:

 

- QoS

 

Haha, vilken tur.. jag räknade med 5-6 år. Minst! :shock:

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att man har möjligheten att påverka hur sidan ska se ut!

 

//Myt4z

 

Det är ju det som är meningen med att ha ett delforum som Om POKERFORUM.nu. Kreativa förslag är givetvis mer än välkomna. Forumet är ju för medlemmarna. :D

 

Jag ville bara låta sådär äckligt trevlig :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...