Gå till innehåll

November nine


Dragge40

Recommended Posts

  • Svars 239
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

På det turnkortet och actionen fram till hans syn på turn är det väl iskallt oavsett vad Staszko turnar eller inte turnar?

 

Behöver det väl inte vara om Heinz vill reppa ett FD och sätter Stasko på 9an så tycker jag synen är helt värdelös, men synen efter att blivit raisad turn är riktigt dålig som även Antonio sa. Eller är jag helt ute och cyklar? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver det väl inte vara om Heinz vill reppa ett FD och sätter Stasko på 9an så tycker jag synen är helt värdelös, men synen efter att blivit raisad turn är riktigt dålig som även Antonio sa. Eller är jag helt ute och cyklar? :)

 

Ja, att han skjuter där är väl ganska standard, men inte att syna när han slår om. Staszko kommer ju inte checka allt för många riverkort, och stackarna är väl inte optimala för att försöka sig på att pusha Staszko bort från något på river. Nu sitter dem där och inte jag, men så ser jag på det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, att han skjuter där är väl ganska standard, men inte att syna när han slår om. Staszko kommer ju inte checka allt för många riverkort, och stackarna är väl inte optimala för att försöka sig på att pusha Staszko bort från något på river. Nu sitter dem där och inte jag, men så ser jag på det hela.

 

Nä jag håller med dig till en viss del, absolut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju vara bra mycket bättre än att donka den rivern mot en spelare som Heinz

 

Ganska osäker på pokerslangen här kanske, men om han tar initiativ på turn genom en c/r så är väl inte hans bet en donkbet? Det finns ju en del kort som Heinz synar ett bet med som han bara checkar bakom om han inte skjuter, och Staszko vet väl inte riktigt hur crazy Heinze faktikst kan gå.

 

edit: gillar inte Staszkos c/r på turn med nuts heller kan tilläggas, men som spelad där så blir en check på river väldigt skum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska osäker på pokerslangen här kanske, men om han tar initiativ på turn genom en c/r så är väl inte hans bet en donkbet? Det finns ju en del kort som Heinz synar ett bet med som han bara checkar bakom om han inte skjuter, och Staszko vet väl inte riktigt hur crazy Heinze faktikst kan gå.

 

Kanske stämmer. Tycker den rivern verkligen inte är något en spelare som Heinz skulle checka bakom dock :) Såg bara väldigt starkt ut av Staszko imo

 

Hoppas Heinz tar hem att

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får alltid göra deals men ESPN tycker inte om att annonsera det. TV-bolagen vill gärna ha en fet deathmatch i slutet där drömmar krossas etc etc istället för att de spelar om 5% av swingen.

 

Tänk den dagen man hamnar i en sits där en krossad dröm innebär $5.4M in i bankrullen 8-)

 

Någon som vet om det brukar ske deals och i så fall när? Det lär väl antagligen skett någon deal när hela finalbordet levde kan man tänka sig? De hade ju trots allt gott om tid på sig att kalkylera fram något som skulle passa alla, och att lira en sitngo med dessa prishopp kan väl knappast någon här vara bekväm med?

 

 

Kanske stämmer. Tycker den rivern verkligen inte är något en spelare som Heinz skulle checka bakom dock :) Såg bara väldigt starkt ut av Staszko imo

 

Vad reppar vi på turn när vi c/r, och vad av det checkar vi på river?

 

Hoppas Heinz tar hem att

 

+1 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heinze vet att han inte får bort ett A på river här, det kan jag garantera. Kolla stackarna och pottsize vid tidpunkt för handen.

 

Trodde pottsizen sa tvärtom, bettar han där så är det ju all-in och då blir synen väldigt jobbig med ett A, klart chansen inte är särskilt stor men han måste ju tro att den finns där när han floatar. Eller så floatar han för han tyckte c/r turn inte visade styrka, vem vet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde pottsizen sa tvärtom, bettar han där så är det ju all-in och då blir synen väldigt jobbig med ett A, klart chansen inte är särskilt stor men han måste ju tro att den finns där när han floatar. Eller så floatar han för han tyckte c/r turn inte visade styrka, vem vet :)

 

Ingen av oss iallafall 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...