Gå till innehåll

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

• Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10

Recommended Posts

Postad

Va äre för snack om omslag på flopp? Alla linjer skriker 4a när man funderat en stund. få in skiten på turn eller river. Även om det är en låg nivå på svs så innebär inte det att det är rätt att dra alla spelare över en kam. Spelar hellre korrekt än litar på att motståndet failar.

• Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad

1.Vad sätter vi honom på för hand?

2.Vad kmr han göra mot induce raise flopp, omslag turn eller syn/syn/(syn/raise)?

Det är viktigt att fråga rätt frågor, annars är det lätt hänt att fokus i diskussionen hamnar fel, läs ovan.

Postad
Vad får du ut av att ställa turn? Syna hans turn3bet och vad glad över hur du spelade handen vad han än hade!

Vem pratar du med?

Edit; efter en snabb scrollning så antar jag att du pratar med mig. Jo, iom att alla snackar om att få in degen i mitten så anser jag att det är bättre att få in det på turn.

Vad tycker du om floppspelet?

Postad
1.Vad sätter vi honom på för hand?

2.Vad kmr han göra mot induce raise flopp, omslag turn eller syn/syn/(syn/raise)?

Det är viktigt att fråga rätt frågor, annars är det lätt hänt att fokus i diskussionen hamnar fel, läs ovan.

Med tanke på att han är random när handen utspelar sig(vet nu att han spelar typ 35/15 utan koll på position) bör vi utgå ifrån att han är en hyfsad spelare right?

22+, Axs, A10o+, Diverse broadway och SC.

När han slår om på turn förväntar jag mig att se 1010+ väldigt ofta, 10x spelar ju fiskarna säkerligen såhär. Att han plockat upp en 4a är ju inte omöjligt, däremot väldigt osannolikt. Att han skulle spela ett naket fd såhär aggressivt är ju väldigt ovanligt på nivån, och mtp att jag har Ad kan vi nog utesluta det till 99%.

Så alltså, när jag slår om bör han ju sakta ner med alla 10or, slå om gör han väl med 1010,88, JJ+ och alla 4or. Fisk gör det säkert med dom bästa 10orna också.

Såhär i efterhand är det ingen vits att få in det på turn. Jag är ju inte rädd för fd eftersom det ger mig nöten, en 10a hade givetvis sugit men det är ju typ <5% att den kommer. Det bästa vore ju då att syna hans omslag och låta han skjuta in resten på rivern right eller är jag ute och cyklar totalt? :shock:

Postad
Vem pratar du med?

Vet inte riktigt :) pratade nog med han som la upp handen alternativt med alla som diskuterade!

Såhär i efterhand är det ingen vits att få in det på turn. Jag är ju inte rädd för fd eftersom det ger mig nöten, en 10a hade givetvis sugit men det är ju typ <5% att den kommer. Det bästa vore ju då att syna hans omslag och låta han skjuta in resten på rivern right eller är jag ute och cyklar totalt? :shock:

Right!

Postad

Såg att jag skrivit nöten, menade obv att det bara förbättrar min hand, men det framgick kanske.

Oavsett - nu är uppvärmnings perioden slut så nu börjar min grind it up "satsnig" på riktigt. Orkar inte hitta jobb såhär direkt efter resan o då jag har cash så jag klarar mig ett tag till ska jag grinda, fiska och göra det jag känner för och se vad som händer...

Minst 25h i veckan och försöka uppdatera med lite händer och resultat per dag.

Postad
Såg att jag skrivit nöten, menade obv att det bara förbättrar min hand, men det framgick kanske.

Oavsett - nu är uppvärmnings perioden slut så nu börjar min grind it up "satsnig" på riktigt. Orkar inte hitta jobb såhär direkt efter resan o då jag har cash så jag klarar mig ett tag till ska jag grinda, fiska och göra det jag känner för och se vad som händer...

Minst 25h i veckan och försöka uppdatera med lite händer och resultat per dag.

Facebook-Like-Button-big.jpg

Grindstuga måndag?

Postad

Låter kanon schumme!

Summerar dag1 slutar på typ 1200 händer och 1.5 inköp upp, inget att hänga i granen men plus är plus. Har insett att min bärbaras skärm är för liten för 5 bord så mitt spel blir alltför lidande, får helt enkelt hålla mig till färre bord och trycka en timme extra om dagen för att kompensera. Men det blir ändring på det såfort jag får upp skärmen på ett bra ställe.

Tycker det har diskuterats tillräckligt med poker här för idag så det får bli någon intressant hand imorgon istället.

Nu blir det några bärts och ev. fylle grind framåt småtimmarna.

Postad
Låter kanon schumme!

Summerar dag1 slutar på typ 1200 händer och 1.5 inköp upp, inget att hänga i granen men plus är plus. Har insett att min bärbaras skärm är för liten för 5 bord så mitt spel blir alltför lidande, får helt enkelt hålla mig till färre bord och trycka en timme extra om dagen för att kompensera. Men det blir ändring på det såfort jag får upp skärmen på ett bra ställe.

Tycker det har diskuterats tillräckligt med poker här för idag så det får bli någon intressant hand imorgon istället.

Nu blir det några bärts och ev. fylle grind framåt småtimmarna.

Din skypeplan borde vi köra igång snart. Skaffade headset lagom till du drog i höstas. så detta får vi styra upp, kan bli bögkul.

Postad
Fyp
:mrgreen: true story.

En het diskussion om köttätande pågår just nu på annat forum, är det rätt eller fel att slakta djur?

Outar länken om ni vill ta del av diskussionen. *Hoppas heltok läser*

Postad

Bra fylla igår så att säga. Skulle dricka några öl och ta det lugnt. Slutade med ett par fler än planerat, ett par jägerbomber(vem fan kom på dom?!?) och en massa shots.

Bruden jag träffar/träffade betedde sig som en jävla idiot hela kvällen så jag lyckades få in att hon var en fitta i två sms irad påvägen hem. Hon blev inte så jävla imponerad av det direkt...

Ovanpå det vaknar jag och konstaterar att ciggen är slut och att jag fortfarande är full, sjukt jävla sugen på att gå en halvtimme till affären och tillbaka i detta vädret.

Ikväll är det på det igen då fotbollslaget kör sin årsfest med livemusik, kasedans och det vanliga svinandet! Livet leker

Postad

Dubbelpost men ja...

Vi kör en dagens hand här. Hur går vi vidare på rivern här?

Ännu en gång får FI anses vara random, 15 händer på han då han spelar typ 70/10 men det är ju inte mycket att gå på

Hero ($131)

BB ($180)

CO ($178)

BTN ($260)

Dealt to Hero A:spade: A:club:

CO calls $1, fold, Hero raises to $5, BB calls $4, fold

FLOP ($11) 6:spade: Q:spade: 9:diamond:

Hero bets $8.25, BB calls $8.25

TURN ($27.50) 6:spade: Q:spade: 9:diamond: 6:diamond:

Hero bets $20.62, BB calls $20.62

RIVER ($68.74) 6:spade: Q:spade: 9:diamond: 6:diamond: 4:spade:

Hero??

Postad
Dubbelpost men ja...

Vi kör en dagens hand här. Hur går vi vidare på rivern här?

Ännu en gång får FI anses vara random, 15 händer på han då han spelar typ 70/10 men det är ju inte mycket att gå på

Hero ($131)

BB ($180)

CO ($178)

BTN ($260)

Dealt to Hero A:spade: A:club:

CO calls $1, fold, Hero raises to $5, BB calls $4, fold

FLOP ($11) 6:spade: Q:spade: 9:diamond:

Hero bets $8.25, BB calls $8.25

TURN ($27.50) 6:spade: Q:spade: 9:diamond: 6:diamond:

Hero bets $20.62, BB calls $20.62

RIVER ($68.74) 6:spade: Q:spade: 9:diamond: 6:diamond: 4:spade:

Hero??