Gå till innehåll

Winrates Svs


Mr_Fille

Recommended Posts

Är lite nyfiken på vad folk egentligen håller för winrates på SvS olika nivåer,

Tittar man på större sajter som tex. stars lr ongame ser man att det är mycket få som kan hålla över 5-6 bb /100 på midstakes. Dessa siffror är hämtade från .pokertableratings.com, Vet dock inte hur dom räknar med rakeback osv, vilket bör påverka winraten ganska mkt och eftersom Svs istället har en lägre rake går väl inte siffrorna att jämföra rakt av.

Misstänker dock att dessa siffror är betydligt högre på svs, Så vad håller ni för winrates på er nivå på Svs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

123k händer bb/100 14,62

 

Mest 2,5/5 och 5/10 även lite (4k händer) 10/20

 

Säkert lättare få högre bb/100 på svs iom att det är 200bb inköp ? fast vad vet jag.

 

På min andra site har jag iaf

 

188k händer bb/100 6,42 nl100$ nl200$ och nl400$.

 

Vet inte hur mycket raken påverkar eller om den gör det?.

 

Edit Fullring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant tråd! Kul om fler svarar för det är något som jag också funderat över...

 

Mina siffror:

 

Totalt 5 handat, fullring NL50-NL200 98 000 händer 11,54 bb/100.

 

(Vill tro att jag är lite bättre nuförtiden då det är en hel del "gamla" händer med i statistiken).

 

Bäst bb/100 på fullring NL100 med 21 bb/100 över 14 000 händer (vet att det är lite). Bättre på fullring rakt över men man spelar å andra sidan fler händer shorthanded...

 

Och då tycker jag själv att jag blir sjukt utdragen ofta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär 15bb/100 upp till /20:- där det krymper till typ halva, eventuellt för att jag inte tableselectat i hela mitt liv vad jag vet. Där sitter ju några som försöker att inte förlora.

 

Sett likadant ut i 3 år.

 

Har inget jättebra att jämföra med senaste åren. Spelade Prima i vintras 150k händer eller nåt på nl100 och nl200, på ~2-3bb/100. Men då körde jag väl 15 bord eller nåt och kan även misstänka att det var ett kallt sample. Men alltid svårt att säga och tvivlar på att det skulle komma i närheten av SvS-resultatet per hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kollar jag detta? :)

 

har precis införskaffat mig Holdem Manager så är amatör på sånt här.

 

 

Där du ser overview över alla stakes du har spelat finns en kolumn med BB/100, om den inte finns går den att lägga till i menyn till vänster. BB/100 är alltså = antal bigblinds du gått plus eller minus per 100 händer.

 

 

Förvånansvärt btw att många håller så pass hög winrate som uppåt 15 bb/100, undrar just om detta beror på att Svs är 200 BB djupt eller att det i regel är mer fisktätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvånansvärt btw att många håller så pass hög winrate som uppåt 15 bb/100, undrar just om detta beror på att Svs är 200 BB djupt eller att det i regel är mer fisktätt.

Har säkert en del med stackdjupet att göra men man ska inte glömma det faktum att svs-low/micro knappt har utvecklats senaste 3-4 åren.

 

Jag tvivlar då inte på att många talar sanning iaf. Majoriteten av /5-samples har jag av förklarliga skäl inte varit megakoncentrerad direkt, så det finns ännu mer att ta av utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...