Gå till innehåll

.


Daxxar

Recommended Posts

Kan dra en "rolig" hand som utspelades för ett par dagar sedan på CC i väntan på att min rulle hamnar på kontot.

 

UTG: ca 100BB

Mr.Crazy: 400BB

Jag: 300BB

 

Jag sitter på button och tittar ner på KK. UTG raisar typ 6bb (bordet var galet, det spelades som om vi satt på ett 20/20 bord). någonstans i mitten sitter Mr.Crazy. Lite äldre, rätt trevlig gubbe som spelar helt sjukt dåligt, synar ner med nästan ingenting och bluffar dåligt osv. Jag gillar han. Han raisar till 300kr fold till mig och jag synar och UTG synar. floppen kommer 557. UTG checkar, MR.Crazy checkar och jag bettar ut 700 om jag minns rätt. UTG fold och Mr.Crazy syn. Turn Kommer A och Mr.Crazy går all-in... Vad gör vi?

 

EDIT: Klaga inte på mitt preflopspel! ;-)

 

Vet att du inte ville att man skulle klaga på ditt preflopspel, MEN varför 3-bettar du inte mot gubben om han nu är så fiskig? Som spelat = instasyn och hoppas på 86.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör ni som spelar mycket live för att hålla rullen separerad från era övriga pengar? Separata konton och två VISA kort?

 

EDIT: Jag spelar i på CC i Stockholm.

 

Jag skulle bara öppnat ett till sparkonto på din internetbank och ha rullen där, sen för du vid varje speltillfället över 3-4 inköp till ditt vanliga konto, ta ut dom cashen i bankomaten och lämnar kortet hemma, på så vis får du ett spelstopp om du inte kan bryta :) sen ber du dom på CC sätta in på ditt "pokerkonto" då du lämnar lokalen. tycker jag funkar bra. lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...