Gå till innehåll

Billigaste sättet att få ut pengar från Party?


demios

Recommended Posts

Hej,

 

Jag tänkte ta ut pengar från mitt party konto ($) till mitt bankkonto (SEK).

Någon som har koll på vilken metod som har lägst (växlings)avgifter?

 

På banktransfer sidan så kan man bara skicka pengarna i € vilket är lite konstigt då det blir dubbla konverteringar först ska party konvertera från $ till € sen ska banken växla från € till SEK.

 

Jag har Moneybookers ($), Neteller ($), VISA (SEK), Bank (SEK).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag tänkte ta ut pengar från mitt party konto ($) till mitt bankkonto (SEK).

Någon som har koll på vilken metod som har lägst (växlings)avgifter?

 

På banktransfer sidan så kan man bara skicka pengarna i € vilket är lite konstigt då det blir dubbla konverteringar först ska party konvertera från $ till € sen ska banken växla från € till SEK.

 

Jag har Moneybookers ($), Neteller ($), VISA (SEK), Bank (SEK).

 

party tar ingen avgift för att växla. du kan byta valuta på ditt konto på party 1 gång. ta wire istället för bank transfer. kostar $10 men de kan man få tillbaka om man ber snällt, vid 10 ger de normalt utan tjat, vid färre kan det krävs tjat.

 

imo byt party till SEK, ta ut i sek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, med visa kortet så kan jag ta ut i SEK.

 

Passa dig för att ta ut dollars till ditt VISA och låta party växla till SEK innan de skickar. Rena katastrofkursen de använder, inte alls den som står i exchangefönstret. Diffar typ 3%. Bra förtjänst att kreditera VISAt med dollar o låta din bank växla jämfört med att party gör det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passa dig för att ta ut dollars till ditt VISA och låta party växla till SEK innan de skickar. Rena katastrofkursen de använder, inte alls den som står i exchangefönstret. Diffar typ 3%. Bra förtjänst att kreditera VISAt med dollar o låta din bank växla jämfört med att party gör det..

 

Menar du att trots att det står "Your account will be credited SEK: XXXXXX" så får man inte XXXXXX utan en mindre summa (inräknat avgiften på $2.50)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att trots att det står "Your account will be credited SEK: XXXXXX" så får man inte XXXXXX utan en mindre summa (inräknat avgiften på $2.50)?

 

Ja, men om dollar står i 6,50 och du tar ut 10 dollar så kanske du bara får 62 kr. Dom ger dig en lägre kurs helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att trots att det står "Your account will be credited SEK: XXXXXX" så får man inte XXXXXX utan en mindre summa (inräknat avgiften på $2.50)?

 

Jo, det är den summan (xxxxxxx) du får, men jämför den med deras exchange rate. Tror det finns en blå länk där det står exchange rates eller nåt när du är i cahsiern o håller på att slå in siffror. "Your account will be credited SEK: XXXXXX" var en betydligt lägre summa än om man räknar ut den själv med deras egna kurser.

 

Var 1-2 månader sen jag märkte detta o bråkade med dem, och efter de dubbekollat så erkände det att det var galet o rådde mig att ta ut i dollar o låta banken växla. De kanske har fixat skiten nu, men kan ju va värt att du jämför själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

party tar ingen avgift för att växla. du kan byta valuta på ditt konto på party 1 gång. ta wire istället för bank transfer. kostar $10 men de kan man få tillbaka om man ber snällt, vid 10 ger de normalt utan tjat, vid färre kan det krävs tjat.

 

imo byt party till SEK, ta ut i sek.

 

Katastrofkurser även med bank wire från Party.

 

Hur funkar det om man byter till SEK?

Konverteras inte hela sajtrullen till SEK då med deras värdelösa kurs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är den summan (xxxxxxx) du får, men jämför den med deras exchange rate. Tror det finns en blå länk där det står exchange rates eller nåt när du är i cahsiern o håller på att slå in siffror. "Your account will be credited SEK: XXXXXX" var en betydligt lägre summa än om man räknar ut den själv med deras egna kurser.

 

Var 1-2 månader sen jag märkte detta o bråkade med dem, och efter de dubbekollat så erkände det att det var galet o rådde mig att ta ut i dollar o låta banken växla. De kanske har fixat skiten nu, men kan ju va värt att du jämför själv.

 

För mig är det tvärtom:

$100 = 645.87 SEK på VISA cashout sidan

$100 = 625,40 SEK i exchange rate fönstret

$100 = 637,00 SEK på valuta.se som jag hoppas visar realtidskurser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det tvärtom:

$100 = 645.87 SEK på VISA cashout sidan

$100 = 625,40 SEK i exchange rate fönstret

$100 = 637,00 SEK på valuta.se som jag hoppas visar realtidskurser

 

Ja se på fan, det är tvärsom nu :rolleyes: . Börjar undra om det är så att de uppdaterar de två olika kurserna vid olika tillfällen o med månadsintervaller eller nåt

 

Men dollarn står väl i 6,7 i dagsläget så det är ganska risiga kurser båda två oavsett...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja se på fan, det är tvärsom nu :rolleyes: . Börjar undra om det är så att de uppdaterar de två olika kurserna vid olika tillfällen o med månadsintervaller eller nåt

 

Men dollarn står väl i 6,7 i dagsläget så det är ganska risiga kurser båda två oavsett...

 

Kan ju vara så det låter troligt. Någon som har en bra sida med realtidskurser där man smidigt kan konvertera till och från SEK, $ och €? valuta.se verkar ju inte ha uppdaterat sin konverterterare på jättelänge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara så det låter troligt. Någon som har en bra sida med realtidskurser där man smidigt kan konvertera till och från SEK, $ och €? valuta.se verkar ju inte ha uppdaterat sin konverterterare på jättelänge.

 

Googla så får du svaret direkt.

 

sek 100 in usd

gbp 100 in eur

 

osv etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

party tar ingen avgift för att växla. du kan byta valuta på ditt konto på party 1 gång. ta wire istället för bank transfer. kostar $10 men de kan man få tillbaka om man ber snällt, vid 10 ger de normalt utan tjat, vid färre kan det krävs tjat.

 

imo byt party till SEK, ta ut i sek.

 

 

Du kan inte ha SEK som kontovaluta. Enbart USD EURO och någon mer, men icke sek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Katastrofkurser även med bank wire från Party.

 

Hur funkar det om man byter till SEK?

Konverteras inte hela sajtrullen till SEK då med deras värdelösa kurs?

 

Ja det undrar jag med fast nu har jag tagit ut mestadelen av party kontot och såklart blev det blev dålig kurs oxå tappa mer än 3%, han inte avbryta utbetalningen innan jag upptäckte mitt misstag.

 

Ungf. hur mycket tar bankerna i växlingsavgift?

 

Finns det någon som har Party i SEK och kan verifiera att det både går att stoppa in och ta ut till VISA och/eller bankkonto utan några växlingsavgifter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det undrar jag med fast nu har jag tagit ut mestadelen av party kontot och såklart blev det blev dålig kurs oxå tappa mer än 3%, han inte avbryta utbetalningen innan jag upptäckte mitt misstag.

 

Ungf. hur mycket tar bankerna i växlingsavgift?

 

Finns det någon som har Party i SEK och kan verifiera att det både går att stoppa in och ta ut till VISA och/eller bankkonto utan några växlingsavgifter?

 

Swedbank tar 1,5% iaf, gissar att dom flesta andra svenska ligger där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det undrar jag med fast nu har jag tagit ut mestadelen av party kontot och såklart blev det blev dålig kurs oxå tappa mer än 3%, han inte avbryta utbetalningen innan jag upptäckte mitt misstag.

 

Ungf. hur mycket tar bankerna i växlingsavgift?

 

Finns det någon som har Party i SEK och kan verifiera att det både går att stoppa in och ta ut till VISA och/eller bankkonto utan några växlingsavgifter?

 

 

Man kan inte ha Party i SEK. Men nu blev jag lite osäker efter några hintat om det. Jag kan iaf inte byta till det...

 

Och om det skulle gå, så kommer dom giriga jäklarna säkert ta dolda avgifter när du växlar från poker-borden:-|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...