Gå till innehåll

Nån har hackat mitt konto, nu vill pokerstars ha pengar från mig.


Kenan83

Recommended Posts

Hej.

 

Har ett gammalt pokerstarskonto. Nån hackade mitt e-mail för ca 1,5 år sen, jag trodde att det var pga ett spel jag spelade på facebook. Skapade ett nytt mail och tänkte inte mer på det.

 

Hade inte spelat på pokerstars på flera år så kommer ej ihåg mitt lösenord, dock så blev jag suger på några turneringar, men jag kunde ej logga in. Då skrev jag till pokerstars och sa att jag inte kommer ihåg min lösenord och inte har tillgång till e-mail, då fick jag ett mail tillbaka med massa frågor, jag mailade och sa att ifall dom kan skicka hem ett nytt lösenord till mig så får dom göra det för jag inte orkade svara på allt, och ta bilder och skicka till dom på allt dom begärde.

 

För nån vecka sen blev jag sugen på att testa superturbo då dom hade en bra promotion, så jag skickade ett mail igen. Svarade på deras frågor och skickade in allt och då fick jag veta att för ca ett år sen så satte nån in med TRE olika kreditkort ca 4K euro (ingen av dom mastercards var i mitt namn självklart, alla var på olika namn) sen spelade bort pengarna alternativs skickade till nån polare.

 

Efter det så tog mastercard tillbaka pengarna och nu kräver dom mig på dom?!? Hur kan man ens sätta in pengar med tre olika kort utan att dom reagerar? Jag fick ju registrera min kort. Varför tar dom inte kontakt med mig så fort det hände? Jag fick svara på typ 20 frågor och skicka in bilder på körkort, räkning och adress för att få veta att jag blivit hackad för ett år sen.

 

Helt sjukt tycker jag att det kan gå till så. Dom jag hade kontakt med skrev bara att det är mitt fel och att dom öppnar mitt konto så att jag kan betala tillbaka pengarna. Har även skrivit till rep. här på pf men efter ett par tuffa frågor så sket han i att svara, så då valde jag att starta en tråd istället.

 

Är det bara o skita i dom eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vägra betala. Förstår inte hur man skulle kunna bli ersättningsskyldig någonsin i en sådan fråga. Låter som att stars försöker få dig att betala av ren jävla välvilja eller något för att de ska slippa ta smällen då det är obv en fråga mellan dem och banken, och givetvis vann banken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vägra betala. Förstår inte hur man skulle kunna bli ersättningsskyldig någonsin i en sådan fråga. Låter som att stars försöker få dig att betala av ren jävla välvilja eller något för att de ska slippa ta smällen då det är obv en fråga mellan dem och banken, och givetvis vann banken.

 

Ja, det känns så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sett så kan spelbolag inte kräva in det. I de jurisidiktioner där de faktiskt kan göra det så brukar de inte göra det, då det skapar dålig publicitet.

 

Men, de lär knappast låta dig använda kontot förrän det är reglerat.

 

Har inte lusläst reglerna och villkoren för just pokerstars men utgår ifrån att de, som i princip alla andra spelbolag, har text där som säger att du är ansvarig för alla aktiviteter på ditt spelkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

copy pastea in mailen från dom & dig i tråden

 

Hello Kenan,

 

Thank you for sending your ID.

 

We would like to inform you that as a result of credit card returned deposits, your account 'Kenan83' shows a negative balance of EUR -3,849.32.

 

We have now partially reinstated your account (without the playing privileges) in order to allow you to login and to repay the owed funds. As you mentioned that you forgot your password, we have issued you a new temporary password. These are your login details:

 

User ID:

Password:

 

Please note that our password system is case sensitive, so please enter your password exactly as it is shown above. As soon as you use this temporary password you will be asked to enter a new password. Please keep this password safe in order to protect your account.

 

After you logged in, we ask you to update the email address in your PokerStars account. To do this please select the following from the PokerStars lobby screen:

 

'Account -> Change Account -> Change Email Address...'

 

After you logged in and changed your email address and your password, we ask you to go to the cashier and make a deposit with one of the deposit options displayed there.

 

Finally we ask you to print, complete, sign and return the PokerStars verification form at the bottom of this email.

 

We appreciate your cooperation in this matter.

 

Regards,

 

Marianna

PokerStars Security Team

 

Svara typ att jag inte fattar vad dom snackar om och att jag inte spelat på det kontot, bad dom även om vilket land jag loggat in för, om dom kunde se det på ip adress.

 

Hello,

 

Thank you for your email.

 

Please be advised that the negative amount originated from deposits made in March and April 2010 with cards MASTERCARD #5***********9570, MASTERCARD #5***********8177 and MASTERCARD 5***********4870 that were later disputed.

 

In light of this, in order to have your account reinstated, you will need to settle this negative balance.

 

We ask that you make a deposit to cover the amount owning. Please visit the cashier and deposit with one of the available deposit options.

 

We look forward to hearing from you.

 

Då skrev jag att jag inte ens äger ett mastercard, utan visa. undrade hur jag kunde sätta in pengar från tre olika kort som inte står i mitt namn och varför dom inte spärrade mitt konto när jag först hörde av mig. Sen så sa jag att jag vägrar betala.

 

Hello,

 

Thank you for your email.

 

We have conducted a full investigation into your account. It appears that whoever accessed your account also had access to your registered email account.

 

We have determined that a password reset was requested for your account using the "forgot password" feature on 24 March 2010. A temporary password was sent to your email address and this password was used to log in to your account and play with the funds. The funds were lost and in this case, it is not possible take further action.

 

We would like to take this opportunity to advise you of PokerStars Terms of Service regarding your responsibility as an account owner. As stated in section 10.2 and 10.3 under "Security and Your Account":

 

10.2. The User agrees that he/she is solely responsible for all use of the Service under his/her Login Credentials and that he/she shall not disclose the Login Credentials to any person whatsoever.

 

10.3. The User is obliged to keep his/her Login Credentials secret and confidential at all times and to take all efforts to protect their secrecy and confidentiality. Any unauthorized use of the Login Credentials shall be the sole responsibility of the User and be deemed as his/her use. Any liability therefrom shall be that of the User.

 

To conclude this matter, we would like to advise you that PokerStars will not be liable for funds lost on your PokerStars account. PokerStars will not be held liable for any losses as a result of insufficient security measures to ensure that your personal details remain secured.

 

You may wish to visit the following link which offers suggestions on keeping your password secure:

 

http://www.pokerstars.com/poker/room/features/security/passwords/

 

To help protect your account in future, we will issue you with a PokerStars PIN.

 

A PokerStars PIN is a 6 digit number that is used in addition to your password. Once a PokerStars PIN is set for your account, you will be required to enter your bla bla bla

 

Skrev typ samma sak som ovan och undrade varför dom inte hörde av sig direkt när banken tog tillbaka pengana och fick detta svar:

 

Hello,

 

Thank you for contacting PokerStars.

 

We have forwarded your email to the person responsible for handling this matter. They will review your enquiry and respond as soon as possible.

 

We appreciate your patience, and thank you for playing at PokerStars.

 

Kind regards,

 

Pedro

PokerStars Security

 

Sista svaret fick jag 22 augusti. Efter ca. 10 dagar så skrev jag till rep. här på forumet, men han har inte hört av sig på en vecka heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen skiter du i det och väljer en annan sajt eller så stämmer du Pokerstars för försök till bedrägeri. Jag vet vad jag skulle ha valt.

 

Hur ändrar man sin bild förresten? Avatar alltså. Verkar inte funka för mig.

 

Ingen aning, va längesen jag gjorde det.

 

Fyfan så sjukt.

Skriv gärna hur allt slutar.

 

lycka till

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen skiter du i det och väljer en annan sajt eller så stämmer du Pokerstars för försök till bedrägeri. Jag vet vad jag skulle ha valt.

 

Hur ändrar man sin bild förresten? Avatar alltså. Verkar inte funka för mig.

 

Under kontrollpanel hittar du en flik, "redigera avatar"

Dock minns jag inte om det krävs ett vist antal inlägg innan det funkar. Jag vet att det krävs för att kunna skicka PM iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste missat nåt stycke, vad jag läst så säger dom bara att om du vill spela måste du ta dig tbx från ditt "hackade" minus till +. Det låter ju jävligt vettigt?

 

Tycker inte jag, det var ju inte mitt fel. Jag mailade till dom och sa att jag inte kunde koden till mitt konto och att mitt mail är hackad, nån satte in pengar från tre olika mastercard och alla tre har olika namn. Hur kan dom tillåta sånt? Dom hör inte av sig och säger att nån har hackat mitt konto heller.

 

 

Sen säger dom att dom inte är liable för funds som du förlorar om någon annan spelar på ditt konto, också vettigt?

 

Klart att det är vettigt, men dom har ju sköt det jävligt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte jag, det var ju inte mitt fel. Jag mailade till dom och sa att jag inte kunde koden till mitt konto och att mitt mail är hackad, nån satte in pengar från tre olika mastercard och alla tre har olika namn. Hur kan dom tillåta sånt? Dom hör inte av sig och säger att nån har hackat mitt konto heller.

 

 

Oavsett vem som spela är ju ditt konto på -4000ish. Man kan ju inte spela vidare från -4000. Kanske borde dom mailat för 1,5 år sen o meddelat att ditt konto är avstängt, det tycker jag är sajtens ansvar men majoriteten gör inte det av nån anledning. Men förutom den lilla grejen så tycker jag dom skött allting väldigt bra.

 

Dom har inte klagat på en scam som kostat dom 4ke, stackars stars ju säkert råd med det men dom har ju inte tvingat dig o betala eller stå till svars för det som skett på ditt konto.

 

Det enda dom gjort är o ge dig möjligheten om du vill o spela på sajten, men då måste det som är minus refundas först. Tror inte jag sett nånting skötas bättre på år o dar från en pokersajt (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett vem som spela är ju ditt konto på -4000ish. Man kan ju inte spela vidare från -4000. Kanske borde dom mailat för 1,5 år sen o meddelat att ditt konto är avstängt, det tycker jag är sajtens ansvar men majoriteten gör inte det av nån anledning. Men förutom den lilla grejen så tycker jag dom skött allting väldigt bra.

 

Dom har inte klagat på en scam som kostat dom 4ke, stackars stars ju säkert råd med det men dom har ju inte tvingat dig o betala eller stå till svars för det som skett på ditt konto.

 

Det enda dom gjort är o ge dig möjligheten om du vill o spela på sajten, men då måste det som är minus refundas först. Tror inte jag sett nånting skötas bättre på år o dar från en pokersajt (=

 

Men alltså jag skickade ett mail när mitt e-mail blev hackat och dom har inte stängt av mitt konto. Nån satte in pengar från TRE olika mastercard, ingen av dom står i mitt namn. Dom vägrar svara på mail.

 

Hur kan du tycka att dom skött det bra?

 

Vet att du har bra relation med dom, men du kan ju inte på allvar tycka att dom skött detta bra?

 

Förresten, så har jag alltid älskat stars support och allt som har med dom att göra, och har alltid pratat bra om dom. Men detta är ju bara löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså jag skickade ett mail när mitt e-mail blev hackat och dom har inte stängt av mitt konto. Nån satte in pengar från TRE olika mastercard, ingen av dom står i mitt namn. Dom vägrar svara på mail.

 

Hur kan du tycka att dom skött det bra?

 

Vet att du har bra relation med dom, men du kan ju inte på allvar tycka att dom skött detta bra?

 

Förresten, så har jag alltid älskat stars support och allt som har med dom att göra, och har alltid pratat bra om dom. Men detta är ju bara löjligt.

 

 

Bra relation vet jag inte, inte spelat där på 3 år typ förutom någon enstaka hu turre o har ingen kontakt med nån som har nåt med företaget o göra.

 

Är väl ganska standard o acceptera betalningar från kreditkort utan att det behöver vara i ens eget namn, vet inte vad dom ska göra åt den saken. Varninigsklockor kanske ska ringa, men det är ingen riktig skyldighet dom har utan det är mer en bonus om dom hinner kolla upp sånt där.

 

--------------------------------------------------------

 

Det där är mindre viktigt oavsett, kontot är back 4k... Dom kräver dig inte på summan, utan om du vill ha en möjlighet o spela måste kontosaldot nollställas. Hade dom påstått att jag var betalningsskyldig hade jag varit lack, men just nu klagar du på att någon i ditt namn/konto som du själv är ansvarig för har hustlat en sajt på 4k, samtidigt som dom inte kräver några pengar från dig.

 

Känns som du är run good i det här fallet. Bara o skapa nytt konto i nån annans namn o garva åt att ditt konto hustlat stars på 4k o du ändå kan spela vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är väl ganska standard o acceptera betalningar från kreditkort utan att det behöver vara i ens eget namn, vet inte vad dom ska göra åt den saken. Varninigsklockor kanske ska ringa, men det är ingen riktig skyldighet dom har utan det är mer en bonus om dom hinner kolla upp sånt där.

 

Sant, men jag förväntar mig mer av stars, just därför jag startar denna tråd.

Det där är mindre viktigt oavsett, kontot är back 4k... Dom kräver dig inte på summan, utan om du vill ha en möjlighet o spela måste kontosaldot nollställas. Hade dom påstått att jag var betalningsskyldig hade jag varit lack, men just nu klagar du på att någon i ditt namn/konto som du själv är ansvarig för har hustlat en sajt på 4k, samtidigt som dom inte kräver några pengar från dig.

 

Känns som du är run good i det här fallet. Bara o skapa nytt konto i nån annans namn o garva åt att ditt konto hustlat stars på 4k o du ändå kan spela vidare.

 

Ja, synd bara att jag inte får ta en liten del av dom 4K :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle PS vilja ha en dig som kund om du en gång låtit sin email + PS-konto att bli hackat vilket kostat dem €4k? Tycker deras beteende är fullt rimligt för att undvika att samma sak händer igen...

De kan såklart inte kräva dig på pengarna eftersom de inte kan bevisa att du gjort insättningarna men de har rätt att neka dig som kund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle PS vilja ha en dig som kund om du en gång låtit sin email + PS-konto att bli hackat vilket kostat dem €4k? Tycker deras beteende är fullt rimligt för att undvika att samma sak händer igen...

De kan såklart inte kräva dig på pengarna eftersom de inte kan bevisa att du gjort insättningarna men de har rätt att neka dig som kund.

 

Alltså för det första så har jag rejkat typ $4-5K i månaden, för det andra så mailade jag till dom när min email blev stulen och jag inte kunde logga in.

 

Verkar som om alla missar den delen :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är väl ganska standard o acceptera betalningar från kreditkort utan att det behöver vara i ens eget namn, vet inte vad dom ska göra åt den saken. Varninigsklockor kanske ska ringa, men det är ingen riktig skyldighet dom har utan det är mer en bonus om dom hinner kolla upp sånt där.

 

 

På vilket sätt skulle det vara standard :shock: att acceptera betalning med kort utan att kontrollera identiteten på köparen. Det bryter mot avtalet som ett företag får skriva på innan det kan ta emot kortbetalningar. Alltså har PokerStars (eller det bolag som dom anlitar för att hantera transaktioner) gjort fel och får stå för förlusten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt skulle det vara standard :shock: att acceptera betalning med kort utan att kontrollera identiteten på köparen. Det bryter mot avtalet som ett företag får skriva på innan det kan ta emot kortbetalningar. Alltså har PokerStars (eller det bolag som dom anlitar för att hantera transaktioner) gjort fel och får stå för förlusten.

 

Testa o logga in på din polares konto o dega in med ditt eget kreditkort. Kommer funka överallt (eventuellt inte ifall du själv har konto på sajten o ditt kreditkort är registrerat på ett annat konto). Så om det funkar överallt får det väl ses som standard?

 

Sen ber dom ju oftast att man ska skicka in ditten o datten när du väl vill få ut degen, men inte när du ska dega in. Systemet suger men.... standard.

 

Är ju inte standard bara för pokersajter utan typ all betalning online överhuvudtaget. Går inte o kontrollera att det är köparen, utan det Pokerstars o resten gör är att dom ger ett konto o sen är det ditt ansvar att enbart du kan logga in på de kontot. På de sättet kan bara du sätta in pengar...

 

 

Men jag är fan inte 110 på det här men jävligt säker på att det är så, om det funkar på ett annat sätt så får någon som har bättre insyn gärna bjuda på lite info. Funkat så överallt jag spelat iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...