Gå till innehåll

Din bästa online tell?


sven2003

Recommended Posts

När jag spelar på PS, så har det hänt (tycker jag) att ibland så kan det flasha till "CHECK" på en spelare som inte är i tur att agera. Och mycket riktigt när det blir den spelaren som ska agera så checkar han.

 

Tycker mig noterat detta minst ett 10-20-tal ggr.

 

Någon annan som gjort samma observation?

 

//GUTS

 

Har varit med om precis samma sak på samma ställe! :shock:

 

Minst sagt en allvarlig bugg i så fall...

 

Och inte minst en väldigt intressant bugg, det måste innebära att klienterna skickar information innan det är dags att agera för personen, förmodligen för att optimera svarstider.

hmmm undrar om poker klienten skickar nån mer information i förväg som vilken hand respektive person sitter på ;)

 

På Partypoker för några måander sen, före uppdat, använde jag ett tag ett enkelt program kallat poker indicator. 2 ggr efter att jag muckat korten kunde jag i programmet se turnkortet innan det lagts ut på bordet, jag tappade nästan hakan!

 

 

 

 

 

det måste gå att utnyttja på nåt sätt

 

Beror troligtvis på att programmet läser vad som skrivs ut i chatten och att animationen är långsam på hans dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker att ofta finns det en tvekan i motståndaren när de vill checkraisa rivern. Det tar lite längre tid att checka en när de inte har något.

 

Om man spelar 8 bord samtidigt tar det ofta långtid att checka rivern då man har många saker att tänka på.

 

Om man floppar nötkåken kanske man koncentrerar sig lite extra på bordet. Och man floppade 7 högt kanske man skiter lite mer i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Den absolut bästa tellen för midi och low stack är all in när man raisat preflop och betat pott och FI går all in är ett drag!

 

Varför gå all in annars?

Floppat triss? .....då synar man, eller möjligt miniraise!

Floppat 2 par? ......Möjligt men om du sitter på AA lr KK så är det värt synen och kanske bordet ger dej ett par.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den absolut bästa tellen för midi och low stack är all in när man raisat preflop och betat pott och FI går all in är ett drag!

 

Varför gå all in annars?

Floppat triss? .....då synar man, eller möjligt miniraise!

Floppat 2 par? ......Möjligt men om du sitter på AA lr KK så är det värt synen och kanske bordet ger dej ett par.....

 

stämmer inte alls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT men

 

Om det här programet existerar på riktigt och är inte ren bluff så bygger den på nånslags statistik inte avläsning av kort. Annars skulle nog varenda poker spelare sitta med det.

 

Tittar man på demot så verkar de förutse att vilka kort som ska komma det finns ett liknade system för roulett av en svensk författre.

 

Det bygger på att om ett kort inte har varit uppe på länge så är det störe chans att den kommer upp. Men problemmet är kortleken inte mins vilka kort som har varit uppe så alla kort har lika stor chans att komma. Det som talar i mot är jämvikts lagen som säger att korten ska vara uppe lika många gånger. Men tiden föt det är oändlighet.

 

Så för modligen lönar sig det bättre att köpa i en poker bok

 

För dig lönar det sig nog bättre att köpa en svenskabok ;) - så jävla många grammatiska fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...