Hap Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 Satt och lirade shorthanded 100$ NL. Någon minut tidigare hade jag dubblat upp mot en hyffsat aggressiv spelare med AA. Han ställde in markerna mot min bet på turnen när det låg 3 kort till en flush, och jag hade A , så det var ju en given call. Han hade f.ö. endast King high. Handen efter får jag K:diamond:Q:diamond: på BB. Han sitter SB och raisar 3x BB. Jag callar och floppen kommer AAQ rainbow. Han bettar genast ut 4$ i en 6$ pott. Jag callar hans bet. Turnen är blank. Han bettar 22$. Nu börjar det stinka bluff, och jag gör nånting jag aldrig tidigare gjort i ett cash game. Jag reraisar honom all in med mina par i damer. Och till min lättnad foldar han, för att senare börja gå all in varannan hand. Jag resonerade att han inte borde ha bettat 4$ på floppen med triss, och definitivt inte 22$ på turnen med en så pass stark hand. Var min reraise bra eller endast korkad? Det känns som jag precis lyft mitt spel en nivå högre. Tack på förhand. --- Hap Citera
Nidson Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 Att raisa stort är nog sämre än att syna ner om du tror att han bluffar. Du får ju förmodligen bara syn av ett ess. Citera
Recommended Posts