Gå till innehåll

Båttävlingar på Runn - Pokeranknytning


Krick1

Recommended Posts

Såg i lokalblaskan att det hade varit någon form av båttävling på en sjö i Falun med pokeranknytning. Tydligen gick det ut på att samla spelkort (wtf?) som var utlagda lite här och där på sjön (eller ja, på nån boj eller nåt). Det hela avslutades med en pokerturnering (tror jag).

Nån som vet vad detta spektakel var och vilka som anordnade detta?

 

Tydligen sög några hästballe på att köra båt. http://www.dt.se/nyheter/falun/1.3809190-sju-batar-gick-pa-grund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest uppvisning och ett tillfälle för värstingbåtarnas ägare att få träffas och umgås lite. Dom får ett förseglat kuvert på 5 olika öar med ett spelkort i varje sen öppnar dom bara kuverten på kvällen och ser vem som fått bäst hand.

Alltså ingen turre utan bara ett tillfälle till fest och umgänge.

Grymma båtar hade dom iallafall =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för infon!

 

Men vad vare för lirare som ägde båtarna? Bara båtentusiaster i största allmänhet eller? Båtarna var ju tydligen riktiga vrålåk- framför allt med tanke på att sjön är såpass liten...

 

 

Någon Borlängebåt några från Falun och ca 20 st från Sthlm tror jag.

Tog ca 20min för mig med min lilla båt från Torsång till Falun så lite overkill är det ju att åka med 2x1000hk båt. Men rätt kul kan jag tänka mig:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...