Haslo Postad 4 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 4 September , 2011 Måste givetvis passa på att tipsa om den briljanta serien The League som följer ett gäng Fantasy Football-snubbar och deras liga under två säsonger. Det är mest på grund av den serien jag är med i detta! Go Giants! EDIT: Lite pressande att få möta Kroons autopick-lag direkt. Med tre kickers att välja bland har han ju sjukt många intressanta alternativ. haha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dayfly Postad 4 September , 2011 Rapport Share Postad 4 September , 2011 buffalo har för bra backup för att jag ska våga honom sitter man på också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 4 September , 2011 Rapport Share Postad 4 September , 2011 barber! Han är inte ens förste RB för Bears... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haslo Postad 4 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 4 September , 2011 honom sitter man på också mm såg det. Får se hur saker artar sig efter week 1. Möter ju shahin i första matchen och ingen av oss är springlag just nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
berghet Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 ettan från varje grupp går vidare till slutspel eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 Jag är inte riktigt klar över inställningarna men det ser ut som det bara är 4 lag till slutspel nu. Det känns lite snävt för en 16-mannaliga eller vad säger ni? När jag spelat tidigare i 12-mannaligor så har vi haft 6 till slutspel så jag skulle föredra 8 nu. Med 4 så är det rätt många som är avhängda redan efter halva säsongen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
berghet Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 Jag är inte riktigt klar över inställningarna men det ser ut som det bara är 4 lag till slutspel nu. Det känns lite snävt för en 16-mannaliga eller vad säger ni? När jag spelat tidigare i 12-mannaligor så har vi haft 6 till slutspel så jag skulle föredra 8 nu. Med 4 så är det rätt många som är avhängda redan efter halva säsongen. Håller med! Skulle föredra att ettan i varje grupp och de fyra med bäst win% går vidare till slutspel och så gör vi om så att slutspelen bara är en match mot varje lag ist för två, förutom finalen som är två rundor om det går. (jag verkar inte kunna se vad vi har för möjligheter att ändra i ligan) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
D Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 Håller också med om att det vore bättre med åtta lag till slutspel. Finns ju som sagt en uppenbar risk annars att folk snabbt känner sig avhängda och därför slutar spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 Jag tror att antalet rundor är för hela slutspelet, alltså att vi har två rundor som i semi och final nu - dvs inte att lagen möts två gånger. Det är lite rörigt beskrivet men så förstod jag det. Att spela fler än en match i en slutspelsrunda tycker jag är en värdelös ide, i synnerhet då det innebär att vi får ta bort grundspelsmatcher om vi samtidigt ökar antalet slutspelsplatser eftersom det är ett begränsat antal spelveckor. Lägger vi bara till en slutspelsrunda så kan vi behålla nuvarande grundspelsstruktur. Någon får gärna kolla upp om jag har fattat allt rätt. Som jag ser det är alternativen: -4 lag i slutspel - vanligt semifinalspel. (det nuvarande) -6 lag i slutspel - två går direkt till semi, 4 spelar om övriga två semifinalplatser. -8 lag i slutspel - vanligt kvartsfinalspel. Jag föredrar 8 lag och vanligt kvartsfinalspel nu när vi är så många. Om det är konferensvinnare + vinstprocent eller bara vinstprocent spelar inte mig någon roll sålänge som det är enkelt och rättvist. Jag vet inte vad man har för möjligheter att ställa in sånt heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
berghet Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 Är ganska säker på att man möter varandra två gånger i slutspelet som det är just nu. annars skulle ligan sluta redan vecka 15. Playoff Teams: 4 (2 rounds) Weeks per Playoff Matchup: 2 weeks per round Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 Är ganska säker på att man möter varandra två gånger i slutspelet som det är just nu. annars skulle ligan sluta redan vecka 15. Playoff Teams: 4 (2 rounds) Weeks per Playoff Matchup: 2 weeks per round Du verkar ha rätt. Jag har inte spelat på ESPN tidigare så jag vet inte hur man löser det här bäst så vi får se vad de andra tycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 Jag ville också ha 8 lag vidare, men det fanns bara max 4 som alternativ, men märker nu när man tar 1 veckas playoffrundor att man kan ha 8 lag som alternativ. Vaknade nyss så ska rota lite mer o resten kan väl skriva vad dom tycker så är det nog lätt o lösa under dagen. Editz; Man möter inte varann två gånger, utan det är en tvåveckorsrunda. Kanske det ni menar men är ju en liten skillnad (= Är ju för de ska va mer "skill" i slutspelet. Jag är ändå för 8 lag o mindre skill. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 Då ska vi se här, för tillfället är det 13 grundspelsomgångar. Sen slutspel 4 veckor med 4 lag, 17omgångar totalt. Alternativet är, 11 grundspelsomgångar, 6 slutspelsomgångar 8 lag. (2 veckor per playoffrunda) 17 omgångar totalt. Eller, 14 grundspelsomgångar, 3 veckors slutspel med 8 lag (1 vecka per playoffrunda. 17 omgångar totalt...) Jag gillar 8 lag, men föredrar två veckors playoff. Bara o cast a vote så kör man på de. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haslo Postad 5 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2011 hmmm alternativ 2 eller 3. Spelar ingen roll för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 Jag föredrar alternativ 3 med 14 grundserieomgångar / 3 slutspelsomgångar med en vecka som standard för rubbet. Då är alla garanterade 14 veckor och det är lagom många som tar sig till slutspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 Jag röstar för alternativ 3. Dubbelmöten i NFL känns ju inte tematiskt rätt. Det är ju små marginaler, slumpens inverkan och oerhört viktiga matcher som är tjusningen med football. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
berghet Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 röstar nog för alt 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haslo Postad 5 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2011 jag har ändrat mig. Jag röstar på alternativ 3. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 Spännande röstning (= Är alltså ganska spikat att det är 8 lag vi kör på så "alternativ 1" kan vi skita i. Skriv bara 2 eller 3 så kör vi röstning till 21.00 så ändrar vi till det som fått flest sen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gamblob Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 röstar på alternativ 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 Jag röstar för alternativ 3. Dubbelmöten i NFL känns ju inte tematiskt rätt. Det är ju små marginaler, slumpens inverkan och oerhört viktiga matcher som är tjusningen med football. Sen så ska man inte underskatta tjusningen i att det avgörs på två dagar (om man inte har torsdagsspelare) istället för att dra ut på matcherna över två veckor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
D Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 Alternativ tre. Sedan är jag mer intresserad av vilka som går till playoff. Tycker divisionssegrarna ska vara givna i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haslo Postad 5 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2011 divisionssegrarna och sen dom fyra med bäst record imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
D Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 divisionssegrarna och sen dom fyra med bäst record imo. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
berghet Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 divisionssegrarna och sen dom fyra med bäst record imo. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts