Gå till innehåll

FLT - 66 blir bottenset


Bjorn_

Recommended Posts

Crypto $1/2 Hold'em (9 handed)

Ingen read

 

Preflop: Hero is UTG+1 with 6 :spade: 6 :diamond:

UTG folds, Hero calls, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, CO folds, Button folds, SB calls, BB checks

 

Att limpa med mellanpar (typ 99-66) från tidig position är ganska så standard för mig. Får ju tyvär bara med mig mörkarna.

 

Flop: A :diamond: 9 :heart: 6 :heart: (3 SB) (3 players)

SB checks, BB bets, Hero calls, SB folds

 

I ett mera normalt läge så slöspelar jag inte bottensettet men här mot bara mörkarna känner jag att det kan vara värt att vara lite lurig.

 

Turn: T :spade: (2½ BB) (2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls

 

Visserligen KAN tian ha gett han stege men det finns ju absolut inget som tyder på det så jag följer planen och höjer.

 

River: J :club: (6½ BB) (2 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero ???

 

Bettar självklart ut men får en höjning imot mig. Frågan är vad man gör nu? Att lägga sig finns inte på kartan, speciellt inte när jag har spelat handen så maskerat. Som jag ser det ger hans checkraise tre troliga alternativ, Aces up, högre set eller stege. Oftast lär han syna med Aces up och höja set eller stege här varpå jag lär känna mig tvungen att syna. Rimligtvis borde Aces up vara vanligare här, men frågan är om det är dubbelt så vanligt (vilket är vad som krävs för att en höjning skall vara korrekt)?

 

Hur skulle du gjort på rivern, syn eller höjning?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle 3-betta om jag inte hade read på att han är tight, känns som 2 par eller sämre oftare än 50%.

 

Edit: 99,TT,JJ,AA skulle han förmodligen höja med innan, 78 checkraise på turn och KQ höjning innan. Tror på 2 par.

 

Edit 2 : fick man lägga en slant på detta så blir det ett spel på J9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I din situation hade jag 3-bettat rivern utan tvekan.

 

Troligaste alternativ: Han leder både floppen och turnen, vilket tyder på att han Ax. Hade han setat 9orna, hade han definitivt slowplayat den handen. Eftersom han checkar din raise på turnen är han förm rädd för ditt tvåpar, men träffar själv sin AJ på rivern.

 

Tveksamt alternativ: han spelar såhär med en open SD, dvs 78. I så fall är han grymt duktig som checkar din raise på turnen (när han själv träffat stegen) för att kunna checkraisa dig igen på rivern och ev få till en fyrbet oxå. (maskerad hand).

 

Ytterst tveksamt alternativ: Leder flop och turn med en gutshot. Möjligtvis med DK :heart: , men då borde han ha höjt preflop.

 

//David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelade handen så synade jag bara och det tyckte jag såg väl mesigt ut när jag gick igenom HH och konsensusen här verkar ju också vara att man ska trebetta.

 

När jag spelade handen var jag främst rädd för stege med 78 men som David påpekar så ska det ju till grymt skickligt spel om han ska spela den så och det kan man ju nästan tänka sig att premiera.

 

I det här fallet hade han ju som vissa av er förutsåg AJ och träffade Aces up på rivern och jag vann altså potten men inte maximalt med stålar.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...