Gå till innehåll

Hyra coach eller kolla massivt mycket videos?


LostMySelf

Recommended Posts

Spela sjukt mycket istället.

 

Är nog bäst.

 

Eller om du tycker du fastnat är det nog bra att kolla några videos inte fel.

 

Beror helt på hur långt du kommit och var du står och stampar ?.

 

En del läser/kollar inte alls filmer en del passar det bra för.

En Coach tycker jag låter onödigt dyrt såvida du inte fastnat vid någon ganska hög nivå och vill komma vidare.

 

Själv läste jag bara lite grunder sen spelade spelade och spelade sen har man intresset går det av sig självt man ställer nån fråga här om man undrar något sen finns det tonvis med godis/guider på 2+2 om man orkar sen kan man kika några videos osv sen nööta igen :) lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela in en video där du motiverar dina beslut, granska den sedan kritiskt. Tycker du att din resonemang håller?

 

Tycker detta tipset är riktigt bra.

 

I och med att inga uppgifter ges kring nivå du spelar på så är det svårt att säga om coaching är värt det eller inte. Tycker du bör vänta tills du känner att du inte utvecklas något längre. Nivåer under NL200 känns för lågt för att det ska vara värt att påbörja coaching.

 

Övriga saker som kan hjälpa dig på vägen är:

 

*Utöka dina kunskaper i hur man använder databasprogram som HEM/PT3 för att analysera ditt eget spel. Många väldigt enkelfixade luckor finns att hitta bara man sätter sig ner en kort stund och tittar över sitt spel.

 

*Pokerstove är ett väldigt användbart program som jag varmt rekomenderar dig att sitta och leka runt lite i. Använder man det lite bygger man snabbt upp en känsla för matematiken och sina ranges i olika lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får klargöra lite saker här tror jag.

 

Jag spelar SitNGo:s på nivån $1-5 och jag har väl inte direkt fastnat, jag har 26% ROI över 115 sngs men jag känner att jag väldigt ofta kommer in i "pallar inte bry mig så jag gör dumma beslut" när jag vet att jag klarar av att slå denna nivån utan problem bara jag hittar tålamodet.

 

Jag har faktiskt spelat in ett par videos och när jag gjorde dessa så kände jag direkt att det blev enklare att spela, man får engagera sig mer och sitta och "prata med sig själv" kan hjälpa en i tänkandet något enormt.

 

*Utöka dina kunskaper i hur man använder databasprogram som HEM/PT3 för att analysera ditt eget spel. Många väldigt enkelfixade luckor finns att hitta bara man sätter sig ner en kort stund och tittar över sitt spel.

 

*Pokerstove är ett väldigt användbart program som jag varmt rekomenderar dig att sitta och leka runt lite i. Använder man det lite bygger man snabbt upp en känsla för matematiken och sina ranges i olika lägen.

 

Du har helt rätt, jag har alltid min hud uppe men det är sällan jag tittar på andra siffror än VPIP/PFR och möjligtvis BB fold to steal även om jag har massa andra stats framme.

 

PokerStove har jag använt innan men ser inte direkt användningen för det, den kalkulerar väl bara hur mycket +EV man har emot fi:s range? Att veta när jag ska pusha/folda i slutskeded på sitngo:sen klarar jag utan problem med tidigare hjälp från SNGWiz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStove har jag använt innan men ser inte direkt användningen för det

PokerStove har jag använt innan men ser inte direkt användningen för det

PokerStove har jag använt innan men ser inte direkt användningen för det

 

Ja, och? Varför ska jag använda något jag känner jag inte behöver även om det är ett bra program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har 26% ROI med "dumma beslut" så finns det väl ingen anledning att försöka rätta till ditt spel. Skämt åsido, tycker du att det är skillnad på spelet på $1 och $5 nivåerna? Försök att fatta de bästa besluten oavsett vilken nivå du spelar på. Om det är den fokuseringen du har problem med ska du inte leta efter videos eller en pokercoach utan leta efter böcker om idrottspsykologi och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag känner att jag väldigt ofta kommer in i "pallar inte bry mig så jag gör dumma beslut" när jag vet att jag klarar av att slå denna nivån utan problem bara jag hittar tålamodet.

 

 

 

.

 

Då är det väl ganska enkelt inga Coacher eller videos kommer hjälpa dig med tålamodet.

Jobba på det ? Ta det seriöst etc

 

Om du slår nivån fast tycker det blir tråkigt spela på så lär du väl ha rulle spela högre snart då kanske det blir mer spännande och så tröttnar du inte ?.

 

Tålamod måste man ha som pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har 26% ROI med "dumma beslut" så finns det väl ingen anledning att försöka rätta till ditt spel. Skämt åsido, tycker du att det är skillnad på spelet på $1 och $5 nivåerna? Försök att fatta de bästa besluten oavsett vilken nivå du spelar på. Om det är den fokuseringen du har problem med ska du inte leta efter videos eller en pokercoach utan leta efter böcker om idrottspsykologi och liknande.

 

Tycker det är mer regs på $3.50 nivån men nere på $1 så är det oftast väldigt mycket tight spel, men jag har börjat grinda turbosen nu och där är det lösare spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...