Gå till innehåll

Köpa Coaching


Nicklas.A

Recommended Posts

Givetvis ska ju coachen ta ut mer pengar än vad han tjänar per timme spelande. Och lika givet är det att coachen ska spela högre än den den han lär ut till.

 

jag tycker inte att något av det är givet. priset borde ju sättas efter hur bra coachen är som coach, inte som spelare. jag tycker att det kan vara rimligt med priser både mycket högre och mycket lägre än coachens timlön vid borden.

 

att coachen ska spela högre borde inte heller vara ett krav. vilken nivå man huserar på beror på mycket mer än skicklighet. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pengar är inga problem :P Givetvis ska ju coachen ta ut mer pengar än vad han tjänar per timme spelande. Och lika givet är det att coachen ska spela högre än den den han lär ut till. Finns det inga duktiga spelare som spelar över NL400 och är intresserad av variansfria pengar på detta forum?

 

Även om nån skulle vilja coacha dig, kan du fortfarande inte ta emot PM. Och är väl lite meh att lämna ut kontaktuppgifter i en tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om nån skulle vilja coacha dig, kan du fortfarande inte ta emot PM. Och är väl lite meh att lämna ut kontaktuppgifter i en tråd.

 

förståligt. Jag har nu gjort 5 inlägg så jag hoppas att pm funktionen kommer att aktiveras snarast. Så länge kan vi väll fortsätta diskutera coaching i almänhet. Jag tycker att coachen ska spela högre eller ha väldigt lång erfarnhet av spelet på nivån. Om coachen själv inte spelat högre än ex NL200 så tror jag inte att han har färdigheter att lära ut vad som krävs för att slå NL200 riktigt hårt. Eftersom han inte har gjort det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coaching är en av pokerns drygare fiender, finns till och med vettiga människor som argumenterat för att det är rent -EV redan ur ett ganska kort perspektv. Klart de ska ta överpriser, med andra ord - de sitter och pajar den marknad som föder dem.

 

Varför de ens coachar brukar nog ha andra anledningar än det rent ekonomiska dock. Lathet; att spela kräver väldigt mycket, men skulle tippa på att den främsta orsaken är en form av existensberättigande; många av dem sysslar med poker på heltid, vissa av dem nästan bara via nätet dessutom. Det är förstås inte särkilt givande för de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

bumpar denna tråden. Jag söker fortfarande en coach som kan hjälpa mig krossa midstakes. Nu kan man även skicka pm till mig vilket kommer underlätta kontakten :) skriv gärna vilka coacher ni har haft innan om ni har haft ett lyckat samarbete. Tar gärna emot tips på engelsktalande coacher oxå men söker främst en svensk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Coaching är en av pokerns drygare fiender, finns till och med vettiga människor som argumenterat för att det är rent -EV redan ur ett ganska kort perspektv. Klart de ska ta överpriser, med andra ord - de sitter och pajar den marknad som föder dem.

 

Varför de ens coachar brukar nog ha andra anledningar än det rent ekonomiska dock. Lathet; att spela kräver väldigt mycket, men skulle tippa på att den främsta orsaken är en form av existensberättigande; många av dem sysslar med poker på heltid, vissa av dem nästan bara via nätet dessutom. Det är förstås inte särkilt givande för de flesta.

 

Fattar inte hur det kan vara -EV om man får coachning av en bra coach?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erfarenheter ni som blivit coachade? Tips om bra coacher? Kanske bra om de e är europeiska eller svenska.

 

Samt att om det finns någon som kan Holdem Manager väldigt bra här är jag redo att lägga ut någon kanske 2 tusenlappar på att lära mig skiten 100%.

Och inte lära mig en spelstil som funkar för 24 bord "han har hög VPIP, jag har TP, raise!". Utan mer lära mig verkligen exploita regs och inte stirra blint på statsen, ni förstår :P, plus lära mig göra egna HUDs.

Detta är något jag vill göra någon gång men kanske inte just denna eller nästa månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erfarenheter ni som blivit coachade? Tips om bra coacher? Kanske bra om de e är europeiska eller svenska.

 

Samt att om det finns någon som kan Holdem Manager väldigt bra här är jag redo att lägga ut någon kanske 2 tusenlappar på att lära mig skiten 100%.

Och inte lära mig en spelstil som funkar för 24 bord "han har hög VPIP, jag har TP, raise!". Utan mer lära mig verkligen exploita regs och inte stirra blint på statsen, ni förstår :P, plus lära mig göra egna HUDs.

Detta är något jag vill göra någon gång men kanske inte just denna eller nästa månad.

 

http://holdemmanagertraining.com/

Vet inte hur bra sidan är, om det uppdateras ofta osv! Men kan vara värt att kolla upp iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit coachad tre gånger, dock aldrig mer än tre sessions per coach. Varav bara en va riktigt bra och han var inte ens coach, han älskade bara poker och att diskuttera händer.

 

Har coachat en polare några gånger och jag kan säga såhär; det är väldigt lätt att låta klok när man vet vad motståndarens hålkort är.

 

Så tips för er som söker coacher. Försök fixa första timmen gratis/reducerat pris så att ni känner er bekväma med killen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...