Anref Postad 13 Juli , 2011 Rapport Postad 13 Juli , 2011 Hej, varje jävla dag kommer det in minst 2-3 st sånna här jävla idiotfi**or, blir helt galen på dom, först o främst för att det är insane tråkigt och spela emot dom, och dels för att jag vet inte hur jag ska exploita dom, jag har testat fan nästan allt tycker jag men lyckas fan ändå inte. Det finns 2 varianter på dessa spelare. Typ 1: Limpar 100% i SB, betar alla brädor där han träffar toppar eller något typ av drag, saktar dock ner om han ser att jag följer med (dvs om han inte får in nöten) Typ 2(denna är värst): Min raisar in i varje pott på SB vad han än har alltså 100%, cb max 10% dvs knappt toppar............... får BARA in pengarna om han har meganöten och aldrig annars!!! Hur fan ska jag ta itu med dessa jävla idioter? Det borde ju vara gratis pengar, men jag är fan lost!!!!!!!! Citera
LostMySelf Postad 13 Juli , 2011 Rapport Postad 13 Juli , 2011 Har du en bra hand är det ju bara att hugga tillbaka och få honom att sluta. Citera
bluffsyn Postad 13 Juli , 2011 Rapport Postad 13 Juli , 2011 typ 3: folk som aldrig slutar skapa meningslösa trådar på pokerforum och aldrig lär sig spela. Typ ferna. Citera
Pele08 Postad 13 Juli , 2011 Rapport Postad 13 Juli , 2011 Typ 1: 5x pre från BB när han limpar men de bättre händerna. Spela ut han istället när du har position och höjer normalt och spela småpotter mot han ur pos. typ 2: donka flop Citera
FiSherman63 Postad 13 Juli , 2011 Rapport Postad 13 Juli , 2011 Begreppet idioti är ju relativt, så det är lite orättvist att du kallar dem idioter i aktuell kontext. Citera
-samba- Postad 13 Juli , 2011 Rapport Postad 13 Juli , 2011 Men allvarligt?? Spelar du HU 5-10 på SvS och inte ens på ett enkelt sett kan förstå hur du ska vinna över dessa typ1 och typ2 bör du nog kliva innan din rush är slut... (Om du nu plussat tidigare) Mvh En som snart sätter in lite pengar på SvS igen.. Citera
easylife Postad 13 Juli , 2011 Rapport Postad 13 Juli , 2011 (redigerade) c Redigerad 22 Juni , 2016 av easylife Citera
Anref Postad 14 Juli , 2011 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2011 noshit ni ger ju dom mest obv svaren, men jag söker lite mer djupgående finare analyser, men om ni inte besitter dom gtfo! Citera
okocha Postad 14 Juli , 2011 Rapport Postad 14 Juli , 2011 hu är mycket mer komplext än sh, så ett tips är att fokusera på sh. vad baserar du det på? jag söker lite mer djupgående finare analyser, men om ni inte besitter dom gtfo! ++++ Citera
MuCkMyL1f3 Postad 14 Juli , 2011 Rapport Postad 14 Juli , 2011 limpa tillbaka och spela passivt ett tag så börjar dom helt plötsligt höja själva och tilta totalt... funkar gott när det gäller PLO HU iaf (: Citera
-samba- Postad 14 Juli , 2011 Rapport Postad 14 Juli , 2011 vad baserar du det på? ++++ LOL Hittat guldgruvan eller? Citera
Pele08 Postad 14 Juli , 2011 Rapport Postad 14 Juli , 2011 noshit ni ger ju dom mest obv svaren, men jag söker lite mer djupgående finare analyser, men om ni inte besitter dom gtfo! Vilken nivå vill du lägga analyserna på, om du inte kan lista ut själv hur du ska exploita limpfiskar och spelare som minraise pre, cbet endast 10% och bara får in det med absoluta nöten så känns det som att vi är på det mest grundläggande stadiet i analyserna och då räcker gott och väl det jag skrev innan: Typ1: 5x bättre händer OOP och krossa han IP istället. Typ2: Donka flop, höja varje gång du får chansen att höja. Pusha river osv osv Citera
Anref Postad 14 Juli , 2011 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2011 Vilken nivå vill du lägga analyserna på, om du inte kan lista ut själv hur du ska exploita limpfiskar och spelare som minraise pre, cbet endast 10% och bara får in det med absoluta nöten så känns det som att vi är på det mest grundläggande stadiet i analyserna och då räcker gott och väl det jag skrev innan: Typ1: 5x bättre händer OOP och krossa han IP istället. Typ2: Donka flop, höja varje gång du får chansen att höja. Pusha river osv osv Jo så jag spelar, men pusha river var ny ide, tack för den! mer sånt, tack! Citera
Eblinho Postad 14 Juli , 2011 Rapport Postad 14 Juli , 2011 Jo så jag spelar, men pusha river var ny ide, tack för den! mer sånt, tack! Pusha turn! Citera
deom_on Postad 14 Juli , 2011 Rapport Postad 14 Juli , 2011 Få honom att folda! de är alltid bäst... Citera
OsantVassSpelare Postad 14 Juli , 2011 Rapport Postad 14 Juli , 2011 Jag skulle vilja veta vad Nirwanda har att säga i frågan, han brukar alltid skriva så vettiga saker i dessa trådar. Citera
Luskan Postad 14 Juli , 2011 Rapport Postad 14 Juli , 2011 Ser inte mycke nackdelar med folk som limpar. + Mindre potter ur poss. + Du får se floppar med alla händer Citera
Nirwanda Postad 14 Juli , 2011 Rapport Postad 14 Juli , 2011 Jag skulle vilja veta vad Nirwanda har att säga i frågan, han brukar alltid skriva så vettiga saker i dessa trådar. Diskuterar helst inte nivåer under näsblod. Citera
Poddna Postad 14 Juli , 2011 Rapport Postad 14 Juli , 2011 Konkreta tips: Mot limparna 4x-öppnar du mycket högkort typ KTo+, checka 22-55 samt alla SC under 98s. Checka lite svaga AX och sånt från BB, det är ett helvete att spela sånt ur pos. Får du upp stora samples är det perfekt att kolla lite i HEM efter hur du presterar med olika handgrupper i limppotter från BB. Lite seriösare upplägg på tråden hade uppskattats. Citera
Helsingborg Postad 3 Juli , 2012 Rapport Postad 3 Juli , 2012 noshit ni ger ju dom mest obv svaren, men jag söker lite mer djupgående finare analyser, men om ni inte besitter dom gtfo! Klarar du inte av limpare så lär du nog itne klara av någon poker öht.. Citera
Recommended Posts