Gå till innehåll

Daxxar spelar FL $5/$10 och 30/60sek


Daxxar

Recommended Posts

Tjena.

 

Dags att försöka sig på att skriva dagbok igen. Har försökt några tidigare men tappat motivationen för att skriva eller gulat. Skillnaden denna gång är att jag spelar FL istället för NL.

 

Började med att jag spela lite FL på fyllan för 1-2 månader sedan efter att hållt mig borta från det i något år. Kom på hur roligt det är och började på 5/10 på SvS. Har byggt en stadig rulle på FL och även lite på NL som shortstack (20-50BB). Är rullad för 30/60 och $5/$10 och kommer hålla mig till det om jag inte hittar något monsterfisk bord (oftast 50/100 på svs). :-)

 

Vill även rikta ett tack till El Helado Patata som inspirerade mig till att börja med FL efter att ha läst hans dagbok.

 

- Daxxar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite lustigt, jag sitter i ungefär samma situation som dig. Hade mer eller mindre tröttnat på NL efter flera års grindande och funderade allvarligt på sluta spela poker. Men av en slump så testade jag på några FL bord en dag vilket jag nästan inte gjort alls sen ~2004 då jag började spela poker, och helt plötsligt så kändes det som man hoppade in i en tidsmaskin och reste ~7 år tillbaka i tiden.

 

Poker blev helt plötsligt roligt igen, jag insåg att 9-tabla NL bord och försöka dra in så mycket RB som möjligt är inte "poker". Sen dess (några veckor sedan) har jag i princip bara spelat FL med blandad framgång, givetvis har man mycket att lära men viktigast av allt är att jag tycker det är kul att spela poker igen.

 

Så har jag någon "pokerframtid" kvar så är det inom FL, NL är för mig ett avslutat kapitel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Tjena.

 

Dags att försöka sig på att skriva dagbok igen. Har försökt några tidigare men tappat motivationen för att skriva eller gulat. Skillnaden denna gång är att jag spelar FL istället för NL.

 

Började med att jag spela lite FL på fyllan för 1-2 månader sedan efter att hållt mig borta från det i något år. Kom på hur roligt det är och började på 5/10 på SvS. Har byggt en stadig rulle på FL och även lite på NL som shortstack (20-50BB). Är rullad för 30/60 och $5/$10 och kommer hålla mig till det om jag inte hittar något monsterfisk bord (oftast 50/100 på svs). :-)

 

Vill även rikta ett tack till El Helado Patata som inspirerade mig till att börja med FL efter att ha läst hans dagbok.

 

- Daxxar

 

Åhh! Tack! Ledsen att jag inte svarat tidigare men jag läser sällan andras bloggar eftersom 98% visar sig handla om NL/PLO som är ointressant så blivit att man slutat kolla. Lycka till iaf och hoppas du såg mitt svar på ditt PM!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...