sjoholm77 Postad 26 Juni , 2005 Rapport Postad 26 Juni , 2005 Tyckte den här handen var intressant, mest pga fi:s aggerande och hans bet på rivern. Har ingen speciell read på honom och ingen bra koll på bordsstämningen eftersom jag inte suttit vid bordet speciellt länge. Utelämnar resultatet till att börja med och återkommer med det senare. NLT $0,5/$1 på Expekt (10 manna) Delt to Hero [8 8 ] ------------------ OpeningBetRound ------------------ sb posts small blind $0.50 bb posts big blind $1.00 utg folds utg +1 folds utg +2 folds mp1 folds Fi calls for $1.00 Hero calls for $1.00 <- Synar och hoppas träffa setet co folds button folds sb calls for $0.50 bb checks ------------------ Flop [8 , Q , J ], Pot size: $4 ------------------ sb checks bb checks Fi bets $4.00 Hero raises for $10.00 <- Träffar lägsta setet med färgdrag ute så jag väljer att försöka ta hem potten direkt sb folds bb folds Fi calls for $6.00 ------------------ Turn [8 , Q , J , 4 ], Pot size: $24 ------------------ Fi checks Hero bets $20.00 <- Tror att jag leder och betar pot Fi calls for $20.00 ------------------ River [8 , Q , J , 4 , 9 ], Pot size: $64 ------------------ Fi bets $32.00 Kommentarer? Citera
andpet Postad 26 Juni , 2005 Rapport Postad 26 Juni , 2005 Hmm, med tanke på att det är ett tiomanna bord hade nog jag synat floppen. När jag sett floppen som inte gav färgen/stegen hade jag checkraisat ordentligt... ska bli spännande att höra resultatet av handen... Citera
Skumdum Postad 26 Juni , 2005 Rapport Postad 26 Juni , 2005 vet inte, betta halva potten luktar value för mig.. Citera
DallasTower Postad 26 Juni , 2005 Rapport Postad 26 Juni , 2005 Hmm, med tanke på att det är ett tiomanna bord hade nog jag synat floppen. När jag sett floppen som inte gav färgen/stegen hade jag checkraisat ordentligt... ska bli spännande att höra resultatet av handen... Vet inte riktigt hur du tänker... Han synar ju pre-flop, och sen är det lite svårt att checkraisa floppen då FI redan har bettat. Hade nog spelat handen likadant... Kanske tom kan överbetta turn, då det finns två färgdrag och stegdrag ute. Vore bra att veta hur djupa stackarna var.... Rivern är ju tråkig och det känns som det är stor chans att du är slagen. Citera
sjoholm77 Postad 26 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2005 Visste att det var nåt jag hade glömt. Både jag och Fi hade ungefär $160. Citera
jompa1 Postad 26 Juni , 2005 Rapport Postad 26 Juni , 2005 Vad gäller preflop spelet tycker jag att du skall höja. Han visar svaghet genom att limpa in och jag tycker att du skall ta kommando i handen direkt. Tycker inte att du gör något fel på floppen. Chansen är stor att du har den bästa handen och du bör höja för att få bort draghänder På femtegatan håller jag med skumdum om att det luktar värdebet lång väg. En gissning säger att han har k 10 (även om den i mina ögon är vekt spelad). Citera
MannenMedH Postad 26 Juni , 2005 Rapport Postad 26 Juni , 2005 du har med all sannolikhet förlorat handen, han behöver bara en tia för stege... enda anledningen du har att syna är väl för att få information inför framtida händer... Citera
sjoholm77 Postad 27 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2005 Här kommer avslutningen. Jag synade och han visade upp tvåparet som han träffat på floppen. Hero calls for $32.00 Fi shows cards [Q , J ] Hero shows cards [8 , 8 ] ------------------ Showdown ------------------ Fi : [Q , Q , J , J , 9 - Two Pair ] Hero : [8 , 8 , 8 , Q , J - Three of a Kind ] ------------------ Result ------------------ Hero showed cards (Winning) $125.00 Nu gick det ju bra men jag funderade länge på att folda och efter att handen spelats funderade jag fortfarande på om det var rätt att syna eller inte. Med tanke på hur han spelar handen känns det som att han träffar floppen och eftersom han synar mitt potbet på turnen känns det som han träffat minst tvåpar. En högre triss känns inte så sannolik eftersom han bara limpar in innan floppen och det borde han inte ha gjort med JJ eller QQ. Om han träffade stegen borde han ha höjt tidigare med tanke på att två färgdrag ligger ute på turnen. Känns som det farligaste han kan sitta med är nånting i stil med Q:club: T:club: då han träffat toppar med färgdrag och hålstegedrag. Känns som att de kortkombinationer han spelar på det sättet och som vinner på slutet är så pass få att en syn är ok. Citera
parre Postad 27 Juni , 2005 Rapport Postad 27 Juni , 2005 Jag synar och förbannar min eviga otur när han visar upp en stege eller ett högre set eller eller eller Citera
Recommended Posts