Lobo Postad 21 Juni , 2011 Rapport Share Postad 21 Juni , 2011 Tja, det är alltså HU, vi har spelat kanske 100-150 händer, väldigt restriktivt med 3bets efter floppen vad jag kan minnas. Ingen har visat upp några stora bluffar direkt. Jag 3betar för det mesta Ax pre då han spelat runt 50/30, cbetar sen då jag träffar min tvåa. När han höjer tänker jag att han sällan har en J och jag konverterar min hand till en bluff då han borde få svårt att syna med typ 33-TT. Jag tänker mig att hans synrange inskränker sig till Jx eller överpar, och överpar borde han 4beta med pre. Du borde nog tänkt på att fi får 3:1 för att syna. Svårt att lägga händer som 33-TT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pele08 Postad 22 Juni , 2011 Rapport Share Postad 22 Juni , 2011 Lite därför jag ville ha en utveckling. Jaq skulle aldrig heller lägga Ax HU mot en standardhöjning av button. Med resononemanget att vi är OOP och ofta dominerade så blir det många händer vi måste kasta pre. Exakt. Det blir många händer du får kasta, du kommer missa så många ggr och bli utspelad pågrund av din position. Hur många ggr kommer du kunna stå emot 2-3 barrel med en han som t.ex A2o när du inte träffar eller bara har träff på 2:a. Du kommer få syna 1 till 2 gator för att sedan folda med en sådan hand väldigt ofta och då tappat mycket mer än 1bb som du förlorar på att folda pre. Har du bättre händer OOP i de lägena kommer du att kunna spela tillbaka betydligt oftare och kunna göra starkare semibluffar istället för att enbart ha massa stenkalla bluffar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnCasey Postad 25 Juni , 2011 Rapport Share Postad 25 Juni , 2011 A2o känns för övrigt som en kukig hand att 3b. Postflop lägger han väl för övrigt aldrig något han 2b med? Han gör knappast den omslagningen som bluff om han inte är en megasopa, vilket lämnar han med par och J's. Inte heller kommer han informationsraisa en 88 eller liknande, om han inte är en megasopa. Höjer han den gör han det för att induca din shove. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 25 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 25 Juni , 2011 Ok, resultat: Han stekte tiden ut och kastade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts