Gå till innehåll

Hu Nl50


bananuz

Recommended Posts

Händerna han höjer flop med är väl ffa luft eller mellanpar. Mellanpar för värde. Däremot tror jag han kan omvärdera om han får en 3betAI mot sig. Alla tycks tro att bara för att han höjer floppen för värde så autosynar han in sig mot en 3bet men det tror alltså inte jag. Som jag ser det är det en jättelucka med flopraisen, att det blir skitjobigt när man får en 3bet emot sig och det var just det jag försökte exploatera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Enligt min uppfattning är det sopigt att folda Ax från BB HU. Det finns säkert de som inte håller med. Nöjd? Det är främst flopspelet jag är intresserad av en diskussion kring.

 

OP, du är en fisk som inte köper in fullt och resonerar fel.

Du kan inte få en review på floppen endast när anledningen till varför du är där har att göra med ett dåligt spel du gjort tidigare i handen.

 

Inlägget varnat för personangrepp // Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP, du är en fisk som inte köper in fullt och resonerar fel.

 

Vilken nödvändig post. Såvitt jag vet så finns det inte mycket som är rätt eller fel i poker, speciellt inte ens sätt att spela en gata då allting sitter ihop och tillsammans blir en helhet som kan variera fruktansvärt mycket från person till person.

 

Med det sagt så håller jag inte med OP alls i hans resonemang, men alla har rätt till sin åsikt och hela grejen med att hänga här är väl att diskutera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händerna han höjer flop med är väl ffa luft eller mellanpar. Mellanpar för värde. Däremot tror jag han kan omvärdera om han får en 3betAI mot sig. Alla tycks tro att bara för att han höjer floppen för värde så autosynar han in sig mot en 3bet men det tror alltså inte jag. Som jag ser det är det en jättelucka med flopraisen, att det blir skitjobigt när man får en 3bet emot sig och det var just det jag försökte exploatera.

 

Fortfarande NL50...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP, du är en fisk som inte köper in fullt och resonerar fel.

Du kan inte få en review på floppen endast när anledningen till varför du är där har att göra med ett dåligt spel du gjort tidigare i handen.

Och du är en idiot som inte tillför nånting, get the fuck out tack.

 

 

 

Inlägget varnat för personangrepp //Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken nödvändig post. Såvitt jag vet så finns det inte mycket som är rätt eller fel i poker, speciellt inte ens sätt att spela en gata då allting sitter ihop och tillsammans blir en helhet som kan variera fruktansvärt mycket från person till person.

 

Med det sagt så håller jag inte med OP alls i hans resonemang, men alla har rätt till sin åsikt och hela grejen med att hänga här är väl att diskutera?

Hur skulle du spelat den?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckla gärna?!

 

bygga*. Jag är väl inte världsbäst på att motivera mitt spel eller ha anledningar bakom mina spel. Men ska du sitta och spela A2-A7 i bb varje hand för att "jag har ett ess hu för fan" så slutar det nog inte bra. Reverse implied odds och en jävligt svår hand att spela OOP postflop. Som sagt inte mannen att fråga om strategi dock. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt - $0.50 NL (2 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: $96.25

Hero (BB): $38.90

 

SB posts SB $0.25, Hero posts BB $0.50

 

Pre Flop: ($0.75) Hero has 2:club: A:heart:

 

SB raises to $1.50, Hero raises to $4.50, SB calls $3.00

 

Flop: ($9.00, 2 players) J:club: J:diamond: 2:heart:

Hero bets $7.00, SB raises to $15.50, Hero raises to $34.40 and is all-in

 

Tankar?

 

Ber om ursäkt, missuppfattade handen helt.

 

Tycker att handen är ganska okej spelad om man har en read. Som tidigare poängterats är hans raise väldigt polarizerad och med tanke på brädan är de väl ganska sannolikt att han sätter dig på luft.

Jag tror inte heller att han spelar en kneckt på detta sättet och ja tror inte han slår om med en hand som t.ex. 99. Kom igen, de är NL50....

 

Som sagt, med read är de ett ok spel. Jag sizear dock mindre på floppen. Runt 5 borde räcka!

 

Edit: Tycker att syna in med A2o känns kallt. Men 3bet är väl ganska ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckla gärna?!

 

Du kommer att spela ur position för det första med en hand som när potten blir stor väldigt ofta kommer vara dominerad och kommer därmed få enkelt förklarat få betala av 3 gator när du har träff och ligger efter mot när du leder ofta bara kommer få 1-2 gators värde. Är de som jag sa tidigare suited så är det lugnt att syna in dessa då du har en hand du kan träffa bra samt semibluffa med.

 

Självklart finns det passiva spelare som man kan spela dessa händer profitabelt OOP mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar lätt alla Ax HU. Ang reverse implied odds kan man ju dock inte spela alla A-träffar för stacks såklart. Det finns en massa andra fördelar med Ax-händer också - card removal, bluffcatchers etc.

 

+ 1

 

Dessutom så borde Ax stå sig bra mot Fi's öppningsrange preflop HU. Vet man vad man ska göra postflop så ser i alla fall inte jag några fel i att spela Ax. Spelar själv NL50 HU så jag kan ju givetvis vara helt ute och cykla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur är fi? är fi explo så synar vi naturligtvis men är fi GTO så synar vi också men tycker inte om det lika mycket.

annars så foldar jag handen ganska hårt pre 9 gånger av 10

 

What??? Om han är explo ska man syna och är han GTO ska man också syna, men du kastar 9 av 10 ggr? :shock::mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...