Gå till innehåll

Fraallans Stejkbok.


fraallan

Recommended Posts

Tjena

 

Såg att du lirar runt 15 turrar per kväll hur mkt tror du att det påverkar din rio? Säg om du lirar 6 istället? Nån annan som har nån tanke om det?

 

Vet ej hur många turneringar du är van att spela per dag , men 15turneringar per kväll är väldigt väldigt lite turneringar.. brukar ligga på 40talet normaltset när jag inte går på stejk.

 

att spela 15 på en kväll innebär att man sitter oftast med max 6st fönster uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 462
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

menar 15 uppe samtidigt=) ja säg att du spelar 40 talet på en kväll hur mkt tror du det sänker din RIO? du är i olika skeden av turneringar tappar värde av många anledningar!!! Jag trodde inte detta spelade så stor rulle men har en polare som säger att har 3 gånger så hög RIO om han kör 4 turrar än om han spelar 15 sen hur han räknat ut det och hur mkt statistik som är bakom vill jag ha osagt=) Men jag märker iallfall av när man lirar mindre bord och spelar andra regs som lirar allt.....dem blir lätt lästa eller anpassar sig inte så bra i alla lägen.....hoppas du förstår hur ja menar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

menar 15 uppe samtidigt=) ja säg att du spelar 40 talet på en kväll hur mkt tror du det sänker din RIO? du är i olika skeden av turneringar tappar värde av många anledningar!!! Jag trodde inte detta spelade så stor rulle men har en polare som säger att har 3 gånger så hög RIO om han kör 4 turrar än om han spelar 15 sen hur han räknat ut det och hur mkt statistik som är bakom vill jag ha osagt=) Men jag märker iallfall av när man lirar mindre bord och spelar andra regs som lirar allt.....dem blir lätt lästa eller anpassar sig inte så bra i alla lägen.....hoppas du förstår hur ja menar

 

Vet faktist inte om jag förstår dig rätt, men svarar.

Givetvis är det i turneringspoker precis som alla andra varainter av poker(cashgame, sit n goes ) att ju fler bord du spelar ju mindre "edge" får du per bord.

Sen har v i ju alla en egen gräns på hur mycket sämre man blir per bord och

hur många bord man klarar av .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jaja RIO eller ROI sak samma :lol:

 

Om vi säger såhär hur mkt tror du att du skulle tappa av att öka på från dina 6 som du säger vilket jag tror är många fler om du säger att du spelar 40 st på en kväll utan stejk....hur mkt högre ROI tror du du hade haft men hälften så många bord då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jaja RIO eller ROI sak samma :lol:

 

Om vi säger såhär hur mkt tror du att du skulle tappa av att öka på från dina 6 som du säger vilket jag tror är många fler om du säger att du spelar 40 st på en kväll utan stejk....hur mkt högre ROI tror du du hade haft men hälften så många bord då?

 

Ja när man spelar 40st så händer det att man har fler än 6st uppe samtidigt, då är det nog mer normalt att ha 8-10st uppe.

 

Att veta hur mycket ROI man "förlorar" är lite halsvårt att förutse eftersom man spelar turneringar med olika inköp.

Tror dock inte man förlorar så jätte mycket i en sån liten volym, hade man spelat 15-18bord som man gör med sit n goes så hade man helt klart förlorat på det per turnering men fortfarande vunnit på det på grund utav volymen.

Många turneringar består utav en ganska lång transportsträcka i många skeden.

 

Om ja spelar 5 eller 20 turneringar som är i det skedet spelar förmodligen ingen roll.

 

 

Så mitt svar till dig från mitt perspektiv , nej jag tror inte jag förlorar så mycket på det och skulle jag förlora något på det så vinner jag förmodligen på min volym. Man får inte glömma av ROI i turneringar styr väldigt mycket av hur mycket du cashar när du väl cashar ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jaja RIO eller ROI sak samma :lol:

 

Om vi säger såhär hur mkt tror du att du skulle tappa av att öka på från dina 6 som du säger vilket jag tror är många fler om du säger att du spelar 40 st på en kväll utan stejk....hur mkt högre ROI tror du du hade haft men hälften så många bord då?

 

Antagligen lägre eftersom att han är bekväm med det sättet han spelar på. Vilket jag gissar är optimalt för honom. 1+1=2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen lägre eftersom att han är bekväm med det sättet han spelar på. Vilket jag gissar är optimalt för honom. 1+1=2

 

Ja ligger väldigt mycket i vad du säger, skulle jag gå ner till bara 1 bord så skulle jag nog förmodligen kollat på tv samtidigt, haft igång någon film på datorn, surfat på alla sidor som går ect ect....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går på dagens la grind nu, har äntligen fått igång min stationära dator (som förövrigt låter som en helikopter ) så nu kan man äntligen spela med 2 skärmar istället för 1 laptop + 1 skärm.. Desutom slipper man sånna satans verktyg som holdem manager, kan ju inget annat än gå bra idag!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev lite orolig.

 

Gick det åt en dator?

Det var en lång ramsa av mindre vänliga ord, om någon som skeppar med QQ på en A hög bräda, Q på turn om jag minns rätt. Sedan var du borta :(

 

Tack för railen btw, den lyfte mitt spel ordentligt

 

Hehe nejdå så farligt var det inte men nästan =) .

har fortfarande dåligt samvete för jag valde ordet skippa i sista handen ...

wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha

Nädu du ska inte ha ngt dåligt samvete för att jag inte kan se skillnad på "skippa" och "skeppa".

Dock tror jag faktiskt inte det var så dåligt spel iaf. dåligt kanske. Men inte SÅ dåligt :mrgreen:

 

För er som eventuellt läser det och skulle få för er att undra lite :mrgreen:

Precis blivit FT i NightRehab ngt brant prisistege tionde plats ger 260 första ger 3200.

Plockar på knappen upp ATo med ca 17bb?

Utg+1 som jag uppfattat som en lös spelare som höjt mycket på tidigare tidigare bord med 35bb gör en raise till 2.5bb.

Fold till mig som pushar men får syn av AJs. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...