Facebookpro2 Postad 6 Juni , 2011 Rapport Share Postad 6 Juni , 2011 Hej! Tänkte posta min första hand här i forumet och behöver hjälp med en fråga. Jag öppnar UTG för att jag har en fisk (BU) som jag vill spela många händer mot då han synar mycket pre och foldar ganska ofta direkt mot ett c-bet. För att inte tala om att jag har en relativt stark han mot hans preflop range från BU (37/12/1) Som planerat synar FI min öppningsraise. Jag floppar en gutter med ett överkort så jag gör ett c-bet här riktat mot hans underpockets, A hög händer och SCs som kan ha synat pre. Har som plan att betta alla K,J,A på turn och ge upp allt annat då han ofta har en hyffsad hand om han synar. Om jag hade haft en read att han floatar många PPs hade jag nog bettat igen turn ofta, men nu har jag inte detta. Ett A landar på turn och jag bettar igen. och nu kommer jag till min fråga Är detta ett legitimt skrämkort? Med tanke på vad som kan syna på floppen, TJ, QJ,KT,KQ,QT,TT+, AK, AQ, AT, AJ?? Bör jag låta bli att betta här då jag endast kastar iväg pengar mot hans range? vad tycker ni? Pacific $10.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1333032 DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter BB: $3.60 Hero (UTG): $13.24 CO: $10.00 BTN: $14.38 SB: $9.80 Pre Flop: ($0.15) Hero is UTG with 9 K Hero raises to $0.35, 1 fold, BTN calls $0.35, 2 folds Flop: ($0.85) T Q 5 (2 players) Hero bets $0.52, BTN calls $0.52 Turn: ($1.89) A (2 players) Hero bets $1.14, BTN calls $1.14 River: ($4.17) 8 (2 players) Hero checks, BTN bets $1.00, Hero folds Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 6 Juni , 2011 Rapport Share Postad 6 Juni , 2011 Fold pre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Facebookpro2 Postad 6 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 6 Juni , 2011 Men som spelat då`? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 6 Juni , 2011 Rapport Share Postad 6 Juni , 2011 Men som spelat då`? Checkfold turn. Du höjer pre för att du vill spela mot honom eftersom han så ofta viker mot c-bet på floppen, säger du. Nu gör han INTE det och den rimliga slutsatsen att han har något. Fattar inte riktigt vad du far efter. Vanlig NL10-fisk. Varför sitta och aktivt leta efter lägen där du ska bluffa honom? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 6 Juni , 2011 Rapport Share Postad 6 Juni , 2011 Tycker många gör en "fisk" utav sig själva i sina försök att fånga fisken. Istället för att vänta tills du har position på honom så väljer du här att spela K9o utg, låter honom syna in sig i position på dig, och glömmer bekvämt bort att det finns andra spelare som kan göra ditt spel riktigt EV-negativt. Vik pre. Som spelat på river hade jag i vart fall skjutit igen, men jag gillar inte hur vi hamnade där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Facebookpro2 Postad 6 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 6 Juni , 2011 Ok tack för svaren Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts