Gå till innehåll

Att bestiga Mt. Mirco - Just nu: NL20/NL30


Facebookpro2

Recommended Posts

  • Svars 106
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

spanade halva videon. såg fint och stabilt ut det där. keep it up

 

+fint notesskrivande

-T9 4beten COvBTN. använd hellre en hand med bättre card removal, typ KQ/AT.

+fundera över att göra om 88 till bluff på riv vs QJ och liknande styrka.

-fundera över att 3b/folda AKs pre. 1, han isolerar om jag kommer ihåg rätt så bredare range. 2, card removal gör det mindre troligt att han sitter på AA/KK/AK, snarare QQ eller bluff (om han nu skulle klämma in 4b).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spanade halva videon. såg fint och stabilt ut det där. keep it up

 

+fint notesskrivande

-T9 4beten COvBTN. använd hellre en hand med bättre card removal, typ KQ/AT.

+fundera över att göra om 88 till bluff på riv vs QJ och liknande styrka.

-fundera över att 3b/folda AKs pre. 1, han isolerar om jag kommer ihåg rätt så bredare range. 2, card removal gör det mindre troligt att han sitter på AA/KK/AK, snarare QQ eller bluff (om han nu skulle klämma in 4b).

 

Ska tänka på card removal i framtiden, även när det kommer till 3 bets(AK handen), 88 skulle jag kunna gjort till en bluff, generaliserar nog för mycket om att folk är stations men FI i detta fall var ju en nit. tack för kommentaren!

 

såg 15min av videon nu innan de blir sängen, gillar ditt spel det ser riktigt stabilt ut och bra handreading av en nl20 spelare!. du kommer gå upp i nivå snart känns det som.

 

btw, såg ut att va härliga bord på 888poker^^

 

Om det är härliga bord ;) njuter varje gång jag sätter mig ned och statsen ploppar upp :D

 

 

Hade tyvärr en kass dag idag, spelade dåligt och sprang som ett rövhål. - 5BI, spelar nog inte mer idag. Men jag ska inte klaga, det är första gången över 35k händer jag haft en riktig motgång.

 

Blir att chilla idag och ta nya tag i veckan! BR var över 1000 dollar men är tyvärr inte det längre, ska grinda ett tag till på NL20 och börja ta shots på NL30 när min BR når 1k igen. Blir ännu en film då :P Stay tuned!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg din video. Tycker du lirar bra. Keep it up!

En grej bara, möjligt att jag e ute och cyklar, hur använder du readen du gör efter nio min?

Skall kolla när jag kommer hem :)

 

Nu har jag en vecka ledigt från jobbet och planerar att slappa till max, kommer nog inte spela mycket poker utan tänkte ta nya tag efter semestern är avslutad. Kommer i stället fokusera på att läsa lite pokerböcker och se lite videos. Kanske sweata någon eller så. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har kommit hem från stugan och är tillbaka till allvaret med jobb. Men också tillbaka till pokern :twisted:

 

Har idag avslutat min subscription på DC och skaffat det på Leggo istället då jag ser att deras coacher är mer "up to date" och många riktigt välmeriterade. :P Någon som har tips på vilka coacher som är bäst när det kommer till micro/small stakes?

 

 

Fick också min key till HM2 vilket verkar ganska najs, mer grafiskt krimskrams men inga större förändringar för mig personligen när det kommer till funktioner. Men trevligt oavsett.

 

Skall nu bege mig till flickvännen för lite mat! Skriver senare ikväll hur grinden gick idag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang leggo gillar jag videorna av Sauce123, Harangutang och tror JamesMa's videor är bra för smallstakes också.

 

kolla även in dessa:

http://www.leggopoker.com/videos/training/678/

http://www.leggopoker.com/videos/training/758/

 

hittade denna nu när jag kollade runt, ska ta och kolla in den nu själv :)

http://www.leggopoker.com/videos/training/490/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang leggo gillar jag videorna av Sauce123, Harangutang och tror JamesMa's videor är bra för smallstakes också.

 

kolla även in dessa:

http://www.leggopoker.com/videos/training/678/

http://www.leggopoker.com/videos/training/758/

 

hittade denna nu när jag kollade runt, ska ta och kolla in den nu själv :)

http://www.leggopoker.com/videos/training/490/

 

Man får tacka och bocka :) Ska undersökas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen slutade +49 dollar vilket jag får vara nöjd med.

 

Villain är en station, 52/9/1.

Bettar 2 gator mot 1kort färgdrag och sämre A. Bettar turn litet då han måste raisa mig för att få in stacksen på ett smidigt sätt med en färg, vilket ger mig ett lätt turn och riverbeslut och som ger mig värde mot de händer jag riktar mitt värdebet mot. Planen är att checka alla rivers.

Pacific $20.00 No Limit Hold'em - 6 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $21.50

Hero (BTN): $24.10

SB: $16.94

BB: $19.95

UTG: $23.52

MP: $38.55

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is BTN with A :club: 9 :club:

3 folds, Hero raises to $0.70, SB calls $0.60, 1 fold

 

Flop: ($1.60) 8 :spade: A :spade: 5 :spade:(2 players)

SB checks, Hero bets $1.20, SB calls $1.20

 

Turn: ($4.00) 3 :heart:(2 players)

SB checks, Hero bets $2.00, SB calls $2

 

River: ($8.00) 5 :club:(2 players)

SB checks, Hero checks

 

villain är åter igen station 42/17/1

Spelet är väl rätt standard fram till river där jag nu i efterhand inte gillar min syn. Alla drag träffade och hans pot donk ser grymt stark ut vilket gör att jag tycker en fold är bättre.

Pacific $20.00 No Limit Hold'em - 6 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $19.97

UTG: $24.47

MP: $19.80

Hero (CO): $21.94

BTN: $22.36

SB: $19.50

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is CO with A :heart: A :spade:

UTG calls $0.20, 1 fold, Hero raises to $0.90, 3 folds, UTG calls $0.70

 

Flop: ($2.10) 3 :spade: 2 :spade: 3 :heart:(2 players)

UTG checks, Hero bets $1.90, UTG calls $1.90

 

Turn: ($5.90) 5 :diamond:(2 players)

UTG checks, Hero bets $4.82, UTG calls $4.82

 

River: ($15.54) 7 :spade:(2 players)

UTG bets $15.54, Hero calls $14.32 all in

 

Villain spelar 23/16/3 FcFCB:53, 4 % raise c-bet

Vet inte hur jag ska spela denna hand riktigt, tänkbara händer är väl, TT-QQ, 33, AT. Vilket jag har 40% EQ mot. Men det känns ändå som att på denna bräda skulle han antagligen inte höja med AT(får itne värde mot något) JJ,QQ ser jag inte heller någon anledning för honom att höja. Hur hade ni gjort?

Pacific $20.00 No Limit Hold'em - 6 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $23.54

UTG: $43.11

MP: $17.86

Hero (CO): $20.00

BTN: $21.12

SB: $38.67

 

Pre Flop: ($0.30) Hero is CO with K :spade: K :diamond:

UTG calls $0.20, MP calls $0.20, Hero raises to $1.30, 4 folds, MP calls $1.10

 

Flop: ($3.10) 9 :club: 3 :spade: T :spade:(2 players)

MP checks, Hero bets $2.52, MP calls $2.52

 

Turn: ($8.14) 9 :diamond:(2 players)

MP checks, Hero bets $6.10, MP calls $6.10

 

River: ($20.34) K :club:(2 players)

MP checks, Hero bets $7.56, MP folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade några minuter på filmen, fanns massa saker jag inte förstod hur du tänkte, som tex vid 12:40, 88 handen, där du säger att han c-bettar hela sin range på den torra bräden, turn kommer ett A och då säger du att det bara hjälper hans range och om han bettar foldar du.

 

Du kan inte tänka om och se A som ett bra kort för dig?

Visst, du tänkte göra om handen till en bluff men ångrade dig, tycker du levlar dig själv ganska mycket i flera händer. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade några minuter på filmen, fanns massa saker jag inte förstod hur du tänkte, som tex vid 12:40, 88 handen, där du säger att han c-bettar hela sin range på den torra bräden, turn kommer ett A och då säger du att det bara hjälper hans range och om han bettar foldar du.

 

Du kan inte tänka om och se A som ett bra kort för dig?

Visst, du tänkte göra om handen till en bluff men ångrade dig, tycker du levlar dig själv ganska mycket i flera händer. :-P

 

Killen är tight 11 pfr, verkar som en "dålig TAG" Dvs bettar ofta en gång på torra brädor och ger ofta upp efter om han blir synad(om han har air). Nu bettar han både flop och turn med 2 överkort på brädan som båda definitivt träffar hans range. Tror inte flertalet tänker "Åh ett ess, det är ett bra kort att bluffa på om han floatat eller synat med en svag dam". Alltså tror jag att han ofta har damen eller esset i detta läget.(dvs om han bettar)

 

På vilket sätt anser du att Esset hjälper mig på turn?

 

Ville inte göra om min hand till en bluff på river då det är svårt att få många händer i hands range att folda. Han har nog inte ofta damen då han c tillbaka turn då jag tror att han skulle värdebettat den. Han har definitivt inte ett ess(som jag ändå inte vill bluffa mot) och kungen foldar han nog itne heller om han spikat. Så jag ser inga bättre händer vi kan få att folda här.

 

Bara så jag tänkte :P Kom gärna med mer kritik, är det fler situationer jag levlar mig själv i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag reagerade lite smått på är (nu tog du kanske bara 4 bord för att du skulle recorda?) din tableselection. Du sitter ju med istort sett bara ABC TAG/"NITs" och de få som faller lite utanför ramen dom sitter du ur pos på. Någon speciell strategi eller bara tillfälligheter?

 

Tillfälligheter (inspelning) + dåligt utbud av bord vid det tillfället. Ska flytta till något större nätverk och tableselecta bättre. Inte speciellt klurigt att på HM att fungera på 888, eller menar du HM2? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...