JKWA92 Postad 16 Maj , 2011 Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 Hallå alla, har spelat poker i ett par månader och ligger väl + - 0 ungefär som det ser ut nu. Går några tusenlappar plus en veckan och tappar en del den andra. På sista tiden har jag valt att spela mycket dueller, 100$ inköp och 500 marker. Blindsen startar på 5/10 och ökar varannan minut. Här är det mycket tur och snabbt spel som gäller. Nu tänkte jag gå över till ett säkrare och mer effektivt spel. Vilka nivåer ska jag börja på? 0.25/0.50 Holdem NL? Ännu lägre till att börja med? Jag spelar förövrigt på Fulltilt och har även spelat en del Rush Poker med okej resultat. Jag tycker själv att jag är en ganska bra pokerspelare och har läst på en hel del, men är långtifrån ett proffs. Hur ser din bästa strategi ut? Tacksam för alla tips och svar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eschmanCAT Postad 16 Maj , 2011 Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 NL50 w/ 2 BI? Ett hett tips är annars trisslotter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eschmanCAT Postad 16 Maj , 2011 Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 Känner du att du krossar Micros kan du köra på NL5 w 20 BI. Kaaanske NL10 om du känner dig väldigt säker, rungooding osv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JKWA92 Postad 16 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 NL50 w/ 2 BI? Ett hett tips är annars trisslotter. Relativt ny med vissa pokertermer, NL50 = 50$ max buyin, vad menar du med w/ 2BI? Nej, varför kasta bort pengar på trisslotter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JKWA92 Postad 16 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 Känner du att du krossar Micros kan du köra på NL5 w 20 BI. Kaaanske NL10 om du känner dig väldigt säker, rungooding osv Aha, du menar att NL50 är way to high? Kanske borde börja lägre än det =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JackVegas Postad 16 Maj , 2011 Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 w/ 2 BI = with two buyins Mitt tips är att vänta med cashgames tills du har lite större rulle. Jag skulle nog spela mer dueller (hu sngs) tills min rulle var $200 eller kanske lite mer, sen försöka mig på nl$10 och se hur det känns. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JKWA92 Postad 16 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 w/ 2 BI = with two buyins Mitt tips är att vänta med cashgames tills du har lite större rulle. Jag skulle nog spela mer dueller (hu sngs) tills min rulle var $200 eller kanske lite mer, sen försöka mig på nl$10 och se hur det känns. Lycka till! Absolut, men vilken nivå borde jag lägga mig på? Har lyckats rätt bra på de högre nivåerna 30-100$. Men vill inte köra rätt lugnt nu en period och inte köra hela bankrullen i en duell. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eschmanCAT Postad 16 Maj , 2011 Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 w/ 2 BI = with two buyins Mitt tips är att vänta med cashgames tills du har lite större rulle. Jag skulle nog spela mer dueller (hu sngs) tills min rulle var $200 eller kanske lite mer, sen försöka mig på nl$10 och se hur det känns. Lycka till! Precis, försök dig på $5.5 / $11 HU SnGs. Om du kör på Full Tilt är ett tips dom djupa SnGsen, vilka minskar variansen. Dock även volym. $4.4 / $1.1 Rush On-Demand är också riiiiiiiktigt fiskiga, fyllda med värde. Kolla in lite videos på PokerStrategy. Kör du på PokerStars är $2.2 180 manna ett bra alternativ, även dom fyllda med fisk. Mitt tips om att köpa trisslotter var mer ett syftande på att variansen i NL50 med två inköp är samma som trisslotter. Inte riktigt. Men kanske nästan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eschmanCAT Postad 16 Maj , 2011 Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 Eller bara vinna SCOOP ME L. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JKWA92 Postad 16 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 Precis, försök dig på $5.5 / $11 HU SnGs. Om du kör på Full Tilt är ett tips dom djupa SnGsen, vilka minskar variansen. Dock även volym. $4.4 / $1.1 Rush On-Demand är också riiiiiiiktigt fiskiga, fyllda med värde. Kolla in lite videos på PokerStrategy. Kör du på PokerStars är $2.2 180 manna ett bra alternativ, även dom fyllda med fisk. Mitt tips om att köpa trisslotter var mer ett syftande på att variansen i NL50 med två inköp är samma som trisslotter. Inte riktigt. Men kanske nästan. Har nu kört lite duell HU SnGs 11@$ och är uppe i 176$, kanske borde köra flera bord på Rush isf, spelar fiska väldigt löst? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eschmanCAT Postad 16 Maj , 2011 Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 Fiskar spelar väldigt dåligt, och är i regel väldigt stora förlorare på poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JKWA92 Postad 16 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 Fiskar spelar väldigt dåligt, och är i regel väldigt stora förlorare på poker. Ja, så bra koll har jag. Men när det gäller just rush så antar jag att fiskarna spelar väldigt löst. Av min erfarenhet så gäller det att var ruggigt tight i rush om det ska hålla i längden. Är uppe på 249$ nu. Blev 50$ och 100$ dueller, har så jävla svårt att hålla mig i tyglarna och inte gå högre. Måste skaffa bättre självdiciplin i pokern alltså Borde jag testa lite 10NL nu kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eschmanCAT Postad 16 Maj , 2011 Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 $100 dueller? Du kommer vara gul inom en vecka. No doubt. Kan du dela med dig av screenname och vilken site du lirar på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JKWA92 Postad 16 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 $100 dueller? Du kommer vara gul inom en vecka. No doubt. Kan du dela med dig av screenname och vilken site du lirar på? Haha, har faktiskt gått plus än sålänge när det gäller just dom. Utmanar du mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eschmanCAT Postad 16 Maj , 2011 Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 Jag kan lägga dig 4:1 på att du är gul om en vecka, förutsatt att du fortsätter med din nuvarande BRM. ($30-$100) Och jag kan även tänka mig att möta dig. Jag har gått pluss på NL1k på en tiiiiiiiiiiny sample. Detta gör varken mig till en bra spelare, eller ett bevis på att 3BI / nivå räcker. Kom tillbaka efter 500 matcher med samma förutsättningar som nu, så ska vi se om din metod är +EV. Visst, vi kan mötas. Fast högst på NL50 / en $50 SnG. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RoopzY Postad 16 Maj , 2011 Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 Spelade mot dig förut, har för mig om att du vann =) Den första handen var underlig dock. Blinds 10/20 Jag höjer till 40 och du säger 60. Jag tar syn med QT. Du betar ut 140 i en 120 pott och jag slänger in mina kvarvarande 440 och du foldar. Vad hade du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JKWA92 Postad 16 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 Jag kan lägga dig 4:1 på att du är gul om en vecka, förutsatt att du fortsätter med din nuvarande BRM. ($30-$100) Och jag kan även tänka mig att möta dig. Jag skulle snarare ge mig 50/50, men självklart är det dumt att ligga så högt. Kör just nu NL10 istället Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JKWA92 Postad 16 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 Spelade mot dig förut, har för mig om att du vann =)Den första handen var underlig dock. Blinds 10/20 Jag höjer till 40 och du säger 60. Jag tar syn med QT. Du betar ut 140 i en 120 pott och jag slänger in mina kvarvarande 440 och du foldar. Vad hade du? Vem "utmanade" vem? Hitta du mig eller mötte jag dig? Jag vet faktiskt inte vad jag hade där, kommer inte ihåg just det spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RoopzY Postad 16 Maj , 2011 Rapport Share Postad 16 Maj , 2011 Ingen utmanade nån, men känner igen nicket. Floppen var KJ5 btw. Vill du spela nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 Är uppe på 249$ nu. Blev 50$ och 100$ dueller, har så jävla svårt att hålla mig i tyglarna och inte gå högre. sit n' go:a för hela rullen åt gången epic thread, in before busto osv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eschmanCAT Postad 18 Maj , 2011 Rapport Share Postad 18 Maj , 2011 tihihi. han är utan tvekan gul. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts