Gå till innehåll

Hur får jag 100$ att växa mest effektivt?


JKWA92

Recommended Posts

Hallå alla, har spelat poker i ett par månader och ligger väl + - 0 ungefär som det ser ut nu. Går några tusenlappar plus en veckan och tappar en del den andra.

 

På sista tiden har jag valt att spela mycket dueller, 100$ inköp och 500 marker.

Blindsen startar på 5/10 och ökar varannan minut. Här är det mycket tur och snabbt spel som gäller.

 

Nu tänkte jag gå över till ett säkrare och mer effektivt spel. Vilka nivåer ska jag börja på? 0.25/0.50 Holdem NL? Ännu lägre till att börja med?

 

Jag spelar förövrigt på Fulltilt och har även spelat en del Rush Poker med okej resultat.

 

Jag tycker själv att jag är en ganska bra pokerspelare och har läst på en hel del, men är långtifrån ett proffs.

 

Hur ser din bästa strategi ut? Tacksam för alla tips och svar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

w/ 2 BI = with two buyins

 

Mitt tips är att vänta med cashgames tills du har lite större rulle. Jag skulle nog spela mer dueller (hu sngs) tills min rulle var $200 eller kanske lite mer, sen försöka mig på nl$10 och se hur det känns. Lycka till!

 

Absolut, men vilken nivå borde jag lägga mig på? Har lyckats rätt bra på de högre nivåerna 30-100$. Men vill inte köra rätt lugnt nu en period och inte köra hela bankrullen i en duell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

w/ 2 BI = with two buyins

 

Mitt tips är att vänta med cashgames tills du har lite större rulle. Jag skulle nog spela mer dueller (hu sngs) tills min rulle var $200 eller kanske lite mer, sen försöka mig på nl$10 och se hur det känns. Lycka till!

 

Precis, försök dig på $5.5 / $11 HU SnGs. Om du kör på Full Tilt är ett tips dom djupa SnGsen, vilka minskar variansen. Dock även volym.

 

$4.4 / $1.1 Rush On-Demand är också riiiiiiiktigt fiskiga, fyllda med värde. Kolla in lite videos på PokerStrategy.

 

Kör du på PokerStars är $2.2 180 manna ett bra alternativ, även dom fyllda med fisk.

 

Mitt tips om att köpa trisslotter var mer ett syftande på att variansen i NL50 med två inköp är samma som trisslotter. Inte riktigt. Men kanske nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, försök dig på $5.5 / $11 HU SnGs. Om du kör på Full Tilt är ett tips dom djupa SnGsen, vilka minskar variansen. Dock även volym.

 

$4.4 / $1.1 Rush On-Demand är också riiiiiiiktigt fiskiga, fyllda med värde. Kolla in lite videos på PokerStrategy.

 

Kör du på PokerStars är $2.2 180 manna ett bra alternativ, även dom fyllda med fisk.

 

Mitt tips om att köpa trisslotter var mer ett syftande på att variansen i NL50 med två inköp är samma som trisslotter. Inte riktigt. Men kanske nästan.

 

Har nu kört lite duell HU SnGs 11@$ och är uppe i 176$, kanske borde köra flera bord på Rush isf, spelar fiska väldigt löst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiskar spelar väldigt dåligt, och är i regel väldigt stora förlorare på poker.

 

Ja, så bra koll har jag. Men när det gäller just rush så antar jag att fiskarna spelar väldigt löst. Av min erfarenhet så gäller det att var ruggigt tight i rush om det ska hålla i längden.

 

Är uppe på 249$ nu. Blev 50$ och 100$ dueller, har så jävla svårt att hålla mig i tyglarna och inte gå högre. Måste skaffa bättre självdiciplin i pokern alltså :)

 

Borde jag testa lite 10NL nu kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lägga dig 4:1 på att du är gul om en vecka, förutsatt att du fortsätter med din nuvarande BRM. ($30-$100) Och jag kan även tänka mig att möta dig.

 

Jag har gått pluss på NL1k på en tiiiiiiiiiiny sample. Detta gör varken mig till en bra spelare, eller ett bevis på att 3BI / nivå räcker. Kom tillbaka efter 500 matcher med samma förutsättningar som nu, så ska vi se om din metod är +EV. ;)

 

Visst, vi kan mötas. Fast högst på NL50 / en $50 SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade mot dig förut, har för mig om att du vann =)

Den första handen var underlig dock. Blinds 10/20 Jag höjer till 40 och du säger 60. Jag tar syn med QT. Du betar ut 140 i en 120 pott och jag slänger in mina kvarvarande 440 och du foldar. Vad hade du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lägga dig 4:1 på att du är gul om en vecka, förutsatt att du fortsätter med din nuvarande BRM. ($30-$100) Och jag kan även tänka mig att möta dig.

 

Jag skulle snarare ge mig 50/50, men självklart är det dumt att ligga så högt. Kör just nu NL10 istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade mot dig förut, har för mig om att du vann =)

Den första handen var underlig dock. Blinds 10/20 Jag höjer till 40 och du säger 60. Jag tar syn med QT. Du betar ut 140 i en 120 pott och jag slänger in mina kvarvarande 440 och du foldar. Vad hade du?

 

Vem "utmanade" vem? Hitta du mig eller mötte jag dig?

 

Jag vet faktiskt inte vad jag hade där, kommer inte ihåg just det spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...