Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 392
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• 2 months later...
Postad

3 månader sedan dagboken dog ut alltså...

Sätter igång den igen för att få motivationen tillbaka. För att göra dagboken och pokern lite roligare sätter jag även upp ett mål:

30.000 kr på 100 dagar.

Drar till Indien i en månad den 25 februari, så det känns dumt att sätta upp mål som sträcker sig längre än så. Känns även dumt att sätta upp mål som jag inte klarar av, 30kkr känns inte omöjligt med lite run-good. Startrullen ligger på 6 lax. Blir svenska staten som får äta min rake. Startar på nivån 1/2 kr. Maxbuy-in på denna nivå är 400:-, men jag kommer köpa in mig för max 150bb, dvs 300:-, så jag har minst 20 buy-ins i bankrullen. När rullen når 8000:- köper jag in mig för 200bb. Hoppar upp i nivå när jag har minst 20 inköp (200bb-inköp) för nästa nivå. Stop-loss på 4 inköp.

Kommer även lira lite turneringar som jag egentligen inte har rulle för. Mest för att det är kul att klonka en turre emellanåt. Och det är kanske mitt främsta mål med att väcka dagboken till liv igen. Att göra pokern till något kul.

Postad

Skön start.

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($392)

BB ($559)

UTG ($524)

Hero ($236)

BTN ($400)

Dealt to Hero 6:diamond: 4:diamond:

fold, Hero raises to $7, fold, fold, BB calls $5

FLOP ($15) 9:heart: 6:heart: 4:spade:

BB checks, Hero bets $11.25, BB calls $11.25

TURN ($37.50) 9:heart: 6:heart: 4:spade: 2:club:

BB checks, Hero bets $28.12, BB raises to $90.24, Hero raises to $218 (AI), BB calls $128

RIVER ($474) 9:heart: 6:heart: 4:spade: 2:club: Q:heart:

BB shows J:heart: A:heart:

(Pre 63%, Flop 32.8%, Turn 18.2%)

Hero shows 6:diamond: 4:diamond:

(Pre 37%, Flop 67.2%, Turn 81.8%)

BB wins $462

Postad

Min tredje någonsin.

Hero ($400)

BB ($400)

UTG ($391)

CO ($785)

BTN ($523)

Dealt to Hero K:spade: J:spade:

fold, CO calls $2, fold, Hero raises to $8, BB calls $6, CO calls $6

FLOP ($24) Q:spade: A:spade: T:spade:

Hero checks, BB checks, CO checks

TURN ($24) Q:spade: A:spade: T:spade: 3:spade:

Hero checks, BB checks, CO checks

RIVER ($24) Q:spade: A:spade: T:spade: 3:spade: 6:heart:

Hero bets $18, BB folds, CO folds

Hero shows K:spade: J:spade:

Hero wins inte ett jävla piss

Postad

Dag 1.

Första sessionen började segt med att snabbt backa två inköp. Skönt nog lyckades jag vända resultatet till +750 kr. 747 händer spelades, vore gött att få in minst 20k händer innan månaden är slut.

Inga riktigt intressanta händer att visa egentligen. Kan dock bjuda på en skön set over set, som jag tacksamt nog var på den bättre sidan av:

Hero ($488)

BB ($429)

CO ($416)

BTN ($137)

Dealt to Hero Q:diamond: Q:spade:

fold, fold, Hero raises to $6, BB calls $4

FLOP ($12) 2:heart: Q:heart: 5:club:

Hero bets $9, BB raises to $39, Hero raises to $111, BB raises to $423 (AI), Hero calls $312

TURN ($859) 2:heart: Q:heart: 5:club: 8:heart:

RIVER ($859) 2:heart: Q:heart: 5:club: 8:heart: T:spade:

Hero shows Q:diamond: Q:spade:

(Pre 82%, Flop 95.7%, Turn 97.7%)

BB shows 2:club: 2:diamond:

(Pre 18%, Flop 4.3%, Turn 2.3%)

Hero wins $844

Postad

Fold mot aggressiv fisk?

SB ($483)

BB ($669)

Hero ($301)

CO ($161)

BTN ($397)

Dealt to Hero J:club: J:diamond:

Hero raises to $7, CO calls $7, BTN calls $7, SB calls $6, fold

FLOP ($30) 4:spade: 5:spade: 4:heart:

SB bets $30, Hero calls $30, CO folds, BTN folds

TURN ($90) 4:spade: 5:spade: 4:heart: 9:heart:

SB bets $90, Hero calls $90

RIVER ($270) 4:spade: 5:spade: 4:heart: 9:heart: 6:diamond:

SB bets $202, Hero calls $174 (AI)

SB shows 4:club: 5:diamond:

(Pre 18%, Flop 91.4%, Turn 95.5%)

Hero shows J:club: J:diamond:

(Pre 82%, Flop 8.6%, Turn 4.5%)

SB wins $603

Postad

Nasty.

SB ($250)

BB ($185)

Hero ($347)

CO ($397)

BTN ($771)

Dealt to Hero T:spade: K:spade:

Hero raises to $7, fold, fold, fold, BB raises to $22, Hero calls $15

FLOP ($45) Q:spade: 9:heart: J:spade:

BB bets $45, Hero calls $45

TURN ($135) Q:spade: 9:heart: J:spade: J:diamond:

BB bets $118 (AI), Hero calls $118

RIVER ($371) Q:spade: 9:heart: J:spade: J:diamond: K:heart:

BB shows K:club: K:diamond:

(Pre 86%, Flop 6.7%, Turn 10.2%)

Hero shows T:spade: K:spade:

(Pre 14%, Flop 93.3%, Turn 89.8%)

BB wins $362

Postad

Blev så sjukt tiltad igår att jag inte ens orkade uppdatera dagsresultatet. :lol:

Sprang äckligt som fan i CG men lyckades minimera förlusterna och det slutade ungefär break even (-29kr) efter 983 händer. Jag spelade en satellit till poker-SM för 200 kr. Plats 1-10 fick SM-biljett och plats 11 fick 1200 kr. Efter att ha varit chip leader/2:a i större delen av turren tappade jag fort marker när det var ungefär 14 spelare kvar efter en förlorad flipp och passivt spel. Tillslut var jag i bb med 1500 av mina ca 5000 marker investerade, det foldas fram till sb som höjer till 4000, vilket han gör med any two i stort sett med tanke på hans stack size. Jag hittar A5s och blir tvungen att dega då alla short-stacks spelar sjukt passivt och min A5s leder väldigt ofta mot hans raise här. Han visar KQo och träffar givetvis kungen på floppen och jag bustar på bubblan...

Det lär inte vara några problem att fixa en sm-biljett med hjälp av satellit med tanke på vilka sjukt dåliga spelare som spelar dessa, men trots det är det så sjukt tiltande att busta på bubblan i en turre, oavsett stakes. ;-)

Vill gärna ha lite hjälp här. Ska jag folda i den här 60/40-situationen och behålla ca 3500 marker där 750 av dessa går till lilla mörken i nästa hand? Jag blir då shortstacken av kvarstående spelare, finns dock två till på det andra bordet som har liknande stacks, dessa två foldar varje hand i stort sett. Uppskattar hjälp för att slippa liknande bubbeltrubbel i framtiden!

Resultat dag 3 (igår, 10/11)

CG: -29 kr / 983 händer.

MTT: -200 kr.

Postad
Blev så sjukt tiltad igår att jag inte ens orkade uppdatera dagsresultatet. :lol:

Sprang äckligt som fan i CG men lyckades minimera förlusterna och det slutade ungefär break even (-29kr) efter 983 händer. Jag spelade en satellit till poker-SM för 200 kr. Plats 1-10 fick SM-biljett och plats 11 fick 1200 kr. Efter att ha varit chip leader/2:a i större delen av turren tappade jag fort marker när det var ungefär 14 spelare kvar efter en förlorad flipp och passivt spel. Tillslut var jag i bb med 1500 av mina ca 5000 marker investerade, det foldas fram till sb som höjer till 4000, vilket han gör med any two i stort sett med tanke på hans stack size. Jag hittar A5s och blir tvungen att dega då alla short-stacks spelar sjukt passivt och min A5s leder väldigt ofta mot hans raise här. Han visar KQo och träffar givetvis kungen på floppen och jag bustar på bubblan...

Det lär inte vara några problem att fixa en sm-biljett med hjälp av satellit med tanke på vilka sjukt dåliga spelare som spelar dessa, men trots det är det så sjukt tiltande att busta på bubblan i en turre, oavsett stakes. ;-)

Vill gärna ha lite hjälp här. Ska jag folda i den här 60/40-situationen och behålla ca 3500 marker där 750 av dessa går till lilla mörken i nästa hand? Jag blir då shortstacken av kvarstående spelare, finns dock två till på det andra bordet som har liknande stacks, dessa två foldar varje hand i stort sett. Uppskattar hjälp för att slippa liknande bubbeltrubbel i framtiden!

Resultat dag 3 (igår, 10/11)

CG: -29 kr / 983 händer.

MTT: -200 kr.

Felet du gorde var när du var chipleader med 14 kvar att ens ta en flipp med 14 kvar. IMO.

Lite beroende på vad de andra som var short på de andra borden hade för positioner de kommande händerna hade jag möjligen foldat. Om de satt infor SB och BB kanske man kan vänta, men det är väl egentligen inget större fel att trycka med A5 kanske.

Postad
Felet du gorde var när du var chipleader med 14 kvar att ens ta en flipp med 14 kvar. IMO.

Lite beroende på vad de andra som var short på de andra borden hade för positioner de kommande händerna hade jag möjligen foldat. Om de satt infor SB och BB kanske man kan vänta, men det är väl egentligen inget större fel att trycka med A5 kanske.

Tänker samma sak. Var onödigt att ta en flipp och förlora över 1/3 av min stack när jag istället bara kunde låta shortstackarna bli uppätna av blindsen... Gör ofta dumma misstag i turneringar, ska försöka jobba hårt på mitt MTT-spel. Ofta väldigt svagt motstånd på turneringarna på svs, så det är dumt att spewa i onödan.

Postad

Spelat mycket poker idag. Har hunnit med tre cg-sessioner på sammanlagt 1436 händer. Första sessionen slutade +464, den andra -358 och den sista -498, vilket ger ett slutresultat för dagen på trista -392 kr. Springer verkligen trist just nu, men deppar inte ihop för det! 29671 kr kvar tills målet är uppfyllt! :mrgreen:

Har spelat två turrar dessutom, fredagsfighten som kostade 650 kr och en pokerSM-satellit för 200 kr. Bustade ganska tidigt i fredagsfighten med KK mot AA, inga konstigheter egentligen. Lyckades klonka en plats på top 10 i satelliten vilket gav mig en biljett till poker-SM, vilket jag räknar som en vinst på 2000 kr då jag definitivt hade köpt in mig kontant om jag inte vunnit en biljett. Kändes väldigt skönt att vinna inträdet med tanke på att jag bustade precis på bubblan igår i samma tävling.

Resultat dag 4

CG: -392 kr

MTT: +1150 kr

Postad

SB ($400)

BB ($324)

UTG ($420)

Hero ($400)

BTN ($720)

Dealt to Hero J:club: T:club: