Gå till innehåll

PLO - Wrap + toppar


callen

Recommended Posts

Hur dåligt spelade jag här? Mot handen som han hade har jag ju inte tillräckligt med outs varken på flopp eller turn för att syna, min equity på turnen är bara 17,4% enligt en pokerkalkylator.

 

 

Game # 87125239 - Omaha High Pot Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Glasgow"

Game ended 2005-06-23 19:24:43 UTC

 

Players:

Callen (EUR 765,00 in seat 2)

enssi (EUR 665,50 in seat 4)

Edge21 (EUR 446,50 in seat 5)

THE_DUCK (EUR 350,00 in seat 7)

abc (EUR 791,00 in seat 8)

 

Dealer: THE_DUCK

Small Blind: abc (2,00)

Big Blind: Callen (4,00)

 

Callen was dealt: Td - Kh - Qc - Jc

 

enssi Call (4,00)

Edge21 Fold

THE_DUCK Fold

abc Raise (14,00)

Callen Call (12,00)

enssi Call (12,00)

 

Flop 9d - 7s - Jd

 

abc Bet (48,00)

Callen Call (48,00)

enssi Fold

 

Turn 9d - 7s - Jd - Jh

 

abc Bet (144,00)

Callen Call (144,00)

 

 

River 9d - 7s - Jd - Jh - 4h

 

abc Check

Callen Check

 

abc shows: Js - Ks - Ad - 8d (three of a kind, jacks)

Callen didn't show: Td - Kh - Qc - Jc (three of a kind, jacks)

 

abc wins: EUR 430,00 (with three of a kind, jacks)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag raisar floppen hyffsat ofta, det beror mycket på vem jag lirar mot hur agg han är och om jag har losat mycket just den kvällen :) är den typen som slänger in ett bett här med KK och AA t e x så känns det passande att höja bort han. Jag går på read helt enkelt..

 

synar jag bara floppen så tror jag oftast att han har en rätt så stark HD

(färdig stege eller möjligen (top) set. eller så vill jag helt enkelt ha kvar lite marker i stacken så att jag har möjliget att bluffa bort han på turn/river. Sen när han potbettar turn ur pos. så skulle jag helt klart sätta han på minst färdig stege. troliga händer är stege plus triss eller kanske färdig kåk. Är det en mycket aggresiv spelare så är förstås allt möjligt.

 

Turn syn känns ganska tveksam även fast det finns ett pottbet kvar på river, det som är lite småjobbit är också att man har synat ner hela handen så att försöka bluffa bort han på river när han knackar känns fel utan en säker read på killen. Å andra sidan vem tusan skulle ha synat turn utan att ha triss för att sen försöka bluffa river. Jag skulle säkert ha slängt in ett 70-100% bet av potten på river här om jag inte är uppe mot en synstation.

 

Är inte alls särskilt vanligt att betta hårt med en bra hand ända tills river för att checka för att få någon att bluffa där, igen allting kan hända om du är uppe mot en superaggresiv/tricky spelare, Och han kommer att få det tufft att syna med AJ där, Ur hans perspektiv så nästan måste du ha triss/underkåk och har förmodligen fyllt upp någonstans på vägen och låtit han sköta bettingen/hålla på positionsövertaget.

 

så jag ser två fel i den här handen, turn syn ( speciellt om du inte hade en plan för hur du skulle spela alla olika river kort som kan komma)

men framförallt att du inte bluffade på river ( om det inte är så att du sitter på mer fakta som gör en river bluff till ett dålig spel alltså )

 

eventuellt så hade ett flop raise varit bättre än en flop syn, men det måste jag ha lite mer info innan man kan avgöra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

abc är rätt bra, att han betar floppen betyder att han har något vettigt, AA med färgdraget exempelvis. Att raisa floppen känns lite väl modigt, wrappen tappar ju en hel del i värde om man har ett färgdrag emot sig. Tror han kan beta igen på turnen med den handen för att få mig att lägga ett bra drag, att knekten parade sig kan ju se läskigt ut för mig.

 

Tror inte en riverbluff är speciellt bra, eftersom 1. jag har trots allt en hyfsad hand, möjligen kan han lägga en bättre knekt eller stegen men en liten kåk synar han garanterat med, det är ju möjligt att jag hade något kombodrag som missade och 2. nån timme tidigare gjorde jag en riverbluff mot honom som misslyckades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...