Gå till innehåll

AK på UTG, träffad K på flop, CO shovar. 6max


Recommended Posts

Tjenare, lirar lite RUSH poker så har ingen read på snubben förutom att han är bigstack och har position på mig. Tycker egentligen att hela handen känns helt jävla fel och det finns mycket att tänka över så jag sätter upp fler än ett frågetecken :)

 

 

Full Tilt Poker $0.02/$0.05 No Limit Hold'em - 6 players -

SB: $5.42

BB: $6.45

Hero (UTG): $5.71

MP: $4.00

CO: $12.42

BTN: $1.36

 

Pre Flop: ($0.07) Hero is UTG with Adiamond.gif Kheart.gif

Hero raises to $0.17, MP calls $0.17, CO calls $0.17, 3 folds

 

Flop: ($0.58) 9heart.gif Kspade.gif 3heart.gif(3 players)

Hero bets $0.45, MP folds, CO raises to $1.45, Hero calls $1 ???

 

Turn: ($3.48) 3spade.gif(2 players)

Hero checks ???, CO bets $1.30, Hero ???????????

 

Fan, har han floppat set? Men varför bettar han som en tok isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rush är ju bara så tråkigt. går ju inte att spela explo.

 

rush = bara händer , inga reads ingenting inte poker

 

En god grundstrategi plockar extremt mkt fiskvärde på rush, lite fina nivå/speltypsgenerella anpassningar är ju lite explo. Så den delen av själen också mättas

 

Missade att vi var på turn, orkar inte räkna hur mkt vi har bakom men jag kmr smeta turn. Just för krappen reppar så farligt få värdekombos men 1 miljon drag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå "som en tok"?

Det jag menar är att han bara fortsätter även fast han nu träffat fyrtal/kåk. Okej kanske fisk kommentar från mig nu här. Men när en person träffar set på flop förväntar jag mig slowplay.

 

Missade att vi var på turn, orkar inte räkna hur mkt vi har bakom men jag kmr smeta turn. Just för krappen reppar så farligt få värdekombos men 1 miljon drag

 

Har lirat poker vardagligen i 6 månader och det här fattar jag ingenting utav. Menar du att hans range är väldigt liten? Nej jag fattar inte vad du menar med värdekombos

 

 

Jo som du säger elakingen, förstått nu att man verkligen behöver HUD för sånt här. Håller på o fifflar med ett cardrunner deal så får se om HEM skickas till mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är att han bara fortsätter även fast han nu träffat fyrtal/kåk. Okej kanske fisk kommentar från mig nu här. Men när en person träffar set på flop förväntar jag mig slowplay.

 

 

 

Har lirat poker vardagligen i 6 månader och det här fattar jag ingenting utav. Menar du att hans range är väldigt liten? Nej jag fattar inte vad du menar med värdekombos

 

 

Jo som du säger elakingen, förstått nu att man verkligen behöver HUD för sånt här. Håller på o fifflar med ett cardrunner deal så får se om HEM skickas till mig :)

 

Välkommen till klubben! :-) Dessa uttryck är ju fantastiska, men snälla kan någon förklara vad som menas? Jag kan typ bara grunderna i pokerspråk, någon länk som förklarar :-D ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rush är ju bara så tråkigt. går ju inte att spela explo.

 

rush = bara händer , inga reads ingenting inte poker

 

Sjukt felaktigt. Har inte spelat jättemånga timmar rushpoker men har självklart testat det en del. Jag drog upp min 3b% till mer än det dubbla med mycket goda resultat, och det får väl ses som en exploativ anpassning till spelet som råder på dom borden. Var dock ett tag sedan, och då funkade mig veterligen inte huds till rushen, så nu skulle man väl bli mördad om man satt och lekte 3b-kapten vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till klubben! :-) Dessa uttryck är ju fantastiska, men snälla kan någon förklara vad som menas? Jag kan typ bara grunderna i pokerspråk, någon länk som förklarar :-D ?

 

Kan väl vara en snäll pojke och berätta vad just "värdekombos" betyder. Innebär att killen har väldigt få kombinationer av värdehänder, händer som alltså är nöthänder, såsom kåk och fyrtal i detta läget. Eftersom där ligger färgdrag flopp och kanske också stegdrag (minns inte riktigt) så är det en flopp med mycket drag på, vilket borde innebära att han har en del färgdrag/stegdrag också och inte bara värdekombos/färdiga händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har precis lika mycket reads i Rush som annars.

 

Var nu inte en grottmänniska och påstå att du fortfarande inte vet att HUD's funkar till Rush.

 

HUD tar bort spelglädjen, så jag kör nästan alltid utan.

:P

För mig så litar jag mindre på mina reads när jag spela med HUD än utan.

 

mkt annan dynamik som försvinner i rush också. (mellan två spelare som gör upp) det är ju det som är kul med poker. annars blir det som vilket annat administrativt klick jobb som helst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...