Freddy1337 Postad 12 Maj , 2011 Rapport Share Postad 12 Maj , 2011 Tjenare, lirar lite RUSH poker så har ingen read på snubben förutom att han är bigstack och har position på mig. Tycker egentligen att hela handen känns helt jävla fel och det finns mycket att tänka över så jag sätter upp fler än ett frågetecken Full Tilt Poker $0.02/$0.05 No Limit Hold'em - 6 players - SB: $5.42 BB: $6.45 Hero (UTG): $5.71 MP: $4.00 CO: $12.42 BTN: $1.36 Pre Flop: ($0.07) Hero is UTG with A K Hero raises to $0.17, MP calls $0.17, CO calls $0.17, 3 folds Flop: ($0.58) 9 K 3(3 players) Hero bets $0.45, MP folds, CO raises to $1.45, Hero calls $1 ??? Turn: ($3.48) 3(2 players) Hero checks ???, CO bets $1.30, Hero ??????????? Fan, har han floppat set? Men varför bettar han som en tok isåfall? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 12 Maj , 2011 Rapport Share Postad 12 Maj , 2011 syn river och wp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 12 Maj , 2011 Rapport Share Postad 12 Maj , 2011 Vadå "som en tok"? Han höjer mindre än pott på floppen och betar mindre än pott på turn. Och varför skulle han INTE spela ett set så? Hur spelar du dina set? Checksyn turn och du har spelat bra så långt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ClownX Postad 12 Maj , 2011 Rapport Share Postad 12 Maj , 2011 Ibland får man betala fast man inte är säker på om den står=) syn i byn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NorthQ Postad 13 Maj , 2011 Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 Rush är ju bara så tråkigt. går ju inte att spela explo. rush = bara händer , inga reads ingenting inte poker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 13 Maj , 2011 Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 Rush är ju bara så tråkigt. går ju inte att spela explo. rush = bara händer , inga reads ingenting inte poker En god grundstrategi plockar extremt mkt fiskvärde på rush, lite fina nivå/speltypsgenerella anpassningar är ju lite explo. Så den delen av själen också mättas Missade att vi var på turn, orkar inte räkna hur mkt vi har bakom men jag kmr smeta turn. Just för krappen reppar så farligt få värdekombos men 1 miljon drag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elakingen Postad 13 Maj , 2011 Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 Rush är ju bara så tråkigt. går ju inte att spela explo. rush = bara händer , inga reads ingenting inte poker Du har precis lika mycket reads i Rush som annars. Var nu inte en grottmänniska och påstå att du fortfarande inte vet att HUD's funkar till Rush. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Freddy1337 Postad 13 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 Vadå "som en tok"? Det jag menar är att han bara fortsätter även fast han nu träffat fyrtal/kåk. Okej kanske fisk kommentar från mig nu här. Men när en person träffar set på flop förväntar jag mig slowplay. Missade att vi var på turn, orkar inte räkna hur mkt vi har bakom men jag kmr smeta turn. Just för krappen reppar så farligt få värdekombos men 1 miljon drag Har lirat poker vardagligen i 6 månader och det här fattar jag ingenting utav. Menar du att hans range är väldigt liten? Nej jag fattar inte vad du menar med värdekombos Jo som du säger elakingen, förstått nu att man verkligen behöver HUD för sånt här. Håller på o fifflar med ett cardrunner deal så får se om HEM skickas till mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Woarda Postad 13 Maj , 2011 Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 Det jag menar är att han bara fortsätter även fast han nu träffat fyrtal/kåk. Okej kanske fisk kommentar från mig nu här. Men när en person träffar set på flop förväntar jag mig slowplay. Har lirat poker vardagligen i 6 månader och det här fattar jag ingenting utav. Menar du att hans range är väldigt liten? Nej jag fattar inte vad du menar med värdekombos Jo som du säger elakingen, förstått nu att man verkligen behöver HUD för sånt här. Håller på o fifflar med ett cardrunner deal så får se om HEM skickas till mig Välkommen till klubben! Dessa uttryck är ju fantastiska, men snälla kan någon förklara vad som menas? Jag kan typ bara grunderna i pokerspråk, någon länk som förklarar ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Synabluffen Postad 13 Maj , 2011 Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 Rush är ju bara så tråkigt. går ju inte att spela explo. rush = bara händer , inga reads ingenting inte poker Sjukt felaktigt. Har inte spelat jättemånga timmar rushpoker men har självklart testat det en del. Jag drog upp min 3b% till mer än det dubbla med mycket goda resultat, och det får väl ses som en exploativ anpassning till spelet som råder på dom borden. Var dock ett tag sedan, och då funkade mig veterligen inte huds till rushen, så nu skulle man väl bli mördad om man satt och lekte 3b-kapten vid borden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 13 Maj , 2011 Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 Välkommen till klubben! Dessa uttryck är ju fantastiska, men snälla kan någon förklara vad som menas? Jag kan typ bara grunderna i pokerspråk, någon länk som förklarar ? Kan väl vara en snäll pojke och berätta vad just "värdekombos" betyder. Innebär att killen har väldigt få kombinationer av värdehänder, händer som alltså är nöthänder, såsom kåk och fyrtal i detta läget. Eftersom där ligger färgdrag flopp och kanske också stegdrag (minns inte riktigt) så är det en flopp med mycket drag på, vilket borde innebära att han har en del färgdrag/stegdrag också och inte bara värdekombos/färdiga händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 13 Maj , 2011 Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 Ursäktar mitt språk, menar att kombinationerna av händer han betar för värde är väldigt få (som slår dig dvs) jämnfört med antalet kombinationer av draghänder han betar. Mobil nu så kan inte utveckla finare, förstod du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Namlleh Postad 13 Maj , 2011 Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 Starfitter är facit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Freddy1337 Postad 13 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 starfitter, Tror att jag börjar förstå dig. Du menar alltså att han semibluffar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NorthQ Postad 13 Maj , 2011 Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 Du har precis lika mycket reads i Rush som annars. Var nu inte en grottmänniska och påstå att du fortfarande inte vet att HUD's funkar till Rush. HUD tar bort spelglädjen, så jag kör nästan alltid utan. För mig så litar jag mindre på mina reads när jag spela med HUD än utan. mkt annan dynamik som försvinner i rush också. (mellan två spelare som gör upp) det är ju det som är kul med poker. annars blir det som vilket annat administrativt klick jobb som helst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 13 Maj , 2011 Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 TPTK på världens blankaste turn med drygt ett potbet kvar... hmmm..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 13 Maj , 2011 Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 TPTK på världens blankaste turn med drygt ett potbet kvar... hmmm..... tror du hade foldat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 13 Maj , 2011 Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 starfitter, Tror att jag börjar förstå dig. Du menar alltså att han semibluffar? jag menar att förenklat sett kommer han ha väldigt få händer som slår dig (s.k värdehänder) och många händer som du slår (s.k bluffar eller semibluffar) hihihi urmy blev nithånad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 13 Maj , 2011 Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 tror du hade foldat + Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 13 Maj , 2011 Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 Vågar nog hitta kiket på nl5 imo, fu haters. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Deco89 Postad 13 Maj , 2011 Rapport Share Postad 13 Maj , 2011 shova flopp skulle jag gjort han kommer syna me färgdrag eller sämre kung Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Floppus Postad 14 Maj , 2011 Rapport Share Postad 14 Maj , 2011 Vad hade killen då :=) för jag gissar att du synade ner ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Freddy1337 Postad 14 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 14 Maj , 2011 Vad hade killen då :=) för jag gissar att du synade ner ? Foldade Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 14 Maj , 2011 Rapport Share Postad 14 Maj , 2011 Hur kan du ens tänka på folda här? syna och hoppas på det bästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Floppus Postad 14 Maj , 2011 Rapport Share Postad 14 Maj , 2011 Jag förmodar att han satt på en hand såsom K-X hjärter. Dvs han semibluffade, Jag hade pushat turn för att leda allinen med 70 mot 30. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts