soetnows Postad 9 Maj , 2011 Rapport Postad 9 Maj , 2011 Hejsan igen alla! Det här är min tredje pokerdagbok, dom andra två kan ses som misslyckanden då jag inte orkat fullfölja skrivandet och spelandet kontinuerligt. Jag har nu under ett par månader endast slöspelat och skottat en del, men det får det fan bli ändring på nu. Time to reach the stars or fall down for ever. Iaf när det gäller poker.. Till att börja med vill jag be om ursäkt om jag har varit otrevlig mot någon/några som sitter vid borden och hänger här. Det kan ha skett vid utdragningar, dåliga spel från min sida etc.. Så, om du känner dej träffad, sry! Det här blir en del av nystarten, nolltolerans mot mig själv när det gäller sånt vid pokerbordet. Kommer skriva mer om det här senare i dagboken, försöka följa upp mer om hur det känns när man spelar och hur göra för att hamna i harmoni. När det gäller hur bra jag är som pokerspelare, vet jag att folk har delade åsikter. Jag hoppas kunna bevisa att jag faktiskt är en bra spelare om jag vill och satsar. Däremot har jag fortfarande mycket att lära. Och jag lär mig mer varje gång jag sitter vid borden. De gånger jag spelar dålig poker är när jag är trött, hungrig eller på dåligt humör. Det här måste kontrolleras bättre från min sida. Jag blir inte arg av att bli utdragen, jag blir arg på mig själv när jag gör dåliga spel och låter det påverka mig för mkt. Det här måste jag jobba på. Kan dock påpeka att det nog förmodligen finns ganska få människor som analyserar och granskar sig själv så djupt (och även andra människor) så som jag gör. Både när det gäller poker och annat i livet. Det här är såklart både positivt och negativt. Spelandet kommer att ske på Svenska Spel, med en bankrulle som startar på 15 000 kr. Nivåer som spelas från start är 2/4 - 2.5/5 kr. Inköp för 100bb och 200bb kommer blandas beroende på situationen vid bordet. INGET skottande gäller. Nästa nivå, 5/10 kr, ska inte spelas på förrän det finns minst 30 inköp på nivån. Vad som händer efter tar vi i dagboken när detta mål nås. För att göra det här till en intressant dagbok vill jag att ni frågar så fort ni undrar nåt! Om mig, om pokern eller whatever. Ni får hemskt gärna även peppa mig i motgångar och ta ner mig på jorden när pengarna rullar in för snabbt! Jag är här för att visa att jag kan det här och vet till 100% att jag kommer lyckas med det här om jag går in för det helhjärtat. Nu börjar det! Hoppas det slutar som jag vill att det ska sluta! Citera
Cedgard Postad 9 Maj , 2011 Rapport Postad 9 Maj , 2011 GL Då syns vi på borden! Std att gnälla lite, det gör alla! Citera
soetnows Postad 9 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2011 GL Då syns vi på borden! Std att gnälla lite, det gör alla! Ty! yes, men känns som det påverkar mitt spel, så ska försöka sluta med det! Citera
soetnows Postad 10 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2011 Spelade endast ca 200 händer igårkväll. Plussade typ 800 kr. Inga intressanta händer, mest små potter. Pluggar till civilingenjör så har en del att göra i skolan just nu, men ska försöka pressa in lite mer volym idag och imorn! Btw, tycker ni man bör kolla resultat dagligen? Just nu har jag iaf plockat bort bb/100 och resultat i HM under Reports, men det känns som man ändå kikar in på Sessions-fliken titt som tätt och kollar resultat. Citera
magico Postad 10 Maj , 2011 Rapport Postad 10 Maj , 2011 Spelade endast ca 200 händer igårkväll. Plussade typ 800 kr. Inga intressanta händer, mest små potter. Pluggar till civilingenjör så har en del att göra i skolan just nu, men ska försöka pressa in lite mer volym idag och imorn! Btw, tycker ni man bör kolla resultat dagligen? Just nu har jag iaf plockat bort bb/100 och resultat i HM under Reports, men det känns som man ändå kikar in på Sessions-fliken titt som tätt och kollar resultat. Skön session! Vilken linje går du och vart? Jag pluggar också till civilingenjör och har massor att göra just nu, men tyvärr är ju poker rätt så mycket roligare Ang att kika på resultaten, för mig funkar det ganska bra att kolla resultatet när dagen är slut, eller när sessen är slut, inte alltid jag kan hålla mig. Jag provade förut att inte kolla på några dagar, det var iaf inget positivt för mig och man blir typ besviken oavsett resultat Gl! Citera
soetnows Postad 10 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2011 Skön session!Vilken linje går du och vart? Jag pluggar också till civilingenjör och har massor att göra just nu, men tyvärr är ju poker rätt så mycket roligare Ang att kika på resultaten, för mig funkar det ganska bra att kolla resultatet när dagen är slut, eller när sessen är slut, inte alltid jag kan hålla mig. Jag provade förut att inte kolla på några dagar, det var iaf inget positivt för mig och man blir typ besviken oavsett resultat Gl! Jag pluggar vid Linköpings Tekniska Högskola. Det är väldigt skoj med en så utvecklande utbildning faktiskt! Härligt, då vet ju du också hur mycket det kan vara att plugga som sagt! Vart och vilken inriktning läser du? Jag har också sjukt svårt att hålla mig från att kika resultat varannan hand, men ska nog försöka köra på att kolla efter sessionens slut typ. Dock känns det bra att ha plockat bort bb/100, EV osv. Det får bli i slutet av månaden att kolla på det! Tack förövrigt! Lycka till! Vi ses Thanks! Jag känner igen ditt nick, vi kanske har mötts förr!? Citera
soetnows Postad 10 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2011 Körde precis en session, blev ca 540 händer och ett plus på 1850 kr. Spelade väldigt bra och stabilt. Inga större misstag direkt, förutom en hand jag är lite osäker över. Motståndaren spelar 63/23 med 1.7 AF. Han har raisat mina CB flertalet gånger under sessionen och fått mig att folda. Han verkar inte ha någon bra koll på värde- och bluffrange, så kändes som det var okay att ställa för värde här. Men det är hans annars låga aggresivitet som talar emot. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $5(BB) Replayer BB ($1,047) Hero ($1,707) UTG ($87.50) UTG+1 ($351) CO ($456) BB posts (SB) $2.50 Dealt to Hero J:club: A:club: fold, fold, CO calls $5, BB calls $2.50, Hero raises to $25, CO calls $20, fold FLOP ($55) 8:club: 4:spade: A:spade: Hero bets $41.25, CO raises to $122, Hero raises to $1,682 (AI), CO calls $308 (AI) TURN ($917) 8:club: 4:spade: A:spade: 8:diamond: RIVER ($917) 8:club: 4:spade: A:spade: 8:diamond: J:diamond: CO shows A:diamond: 8:heart: (Pre 25%, Flop 80.4%, Turn 98.9%) Hero shows J:club: A:club: (Pre 75%, Flop 19.6%, Turn 1.1%) CO wins $902 Citera
Cedgard Postad 10 Maj , 2011 Rapport Postad 10 Maj , 2011 Körde precis en session, blev ca 540 händer och ett plus på 1850 kr. Spelade väldigt bra och stabilt. Inga större misstag direkt, förutom en hand jag är lite osäker över. Motståndaren spelar 63/23 med 1.7 AF. Han har raisat mina CB flertalet gånger under sessionen och fått mig att folda. Han verkar inte ha någon bra koll på värde- och bluffrange, så kändes som det var okay att ställa för värde här. Men det är hans annars låga aggresivitet som talar emot. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $5(BB) Replayer BB ($1,047) Hero ($1,707) UTG ($87.50) UTG+1 ($351) CO ($456) BB posts (SB) $2.50 Dealt to Hero J:club: A:club: fold, fold, CO calls $5, BB calls $2.50, Hero raises to $25, CO calls $20, fold FLOP ($55) 8:club: 4:spade: A:spade: Hero bets $41.25, CO raises to $122, Hero raises to $1,682 (AI), CO calls $308 (AI) TURN ($917) 8:club: 4:spade: A:spade: 8:diamond: RIVER ($917) 8:club: 4:spade: A:spade: 8:diamond: J:diamond: CO shows A:diamond: 8:heart: (Pre 25%, Flop 80.4%, Turn 98.9%) Hero shows J:club: A:club: (Pre 75%, Flop 19.6%, Turn 1.1%) CO wins $902 Hur stort sample? När en svensson Ch/r flop på svs är det för värde 9/10 fall, känns inte som om han skulle gå för värde här med något sämre än AQ/AK och bättre? beroende på hur många händer du har på honom så borde du kunna avgöra om han gillar att ch/r flop eller bara har träffat mot dig ett antal gånger under en kort tid. Citera
Level Postad 10 Maj , 2011 Rapport Postad 10 Maj , 2011 Hehehe du har gått lös i chatten X antal ggr på mig.. Jag är f.ö precis nyutexaminerad civ.ing.. Gl vid borden och skolan! edit: Vi synar flop och får in det på turn. Citera
Cedgard Postad 10 Maj , 2011 Rapport Postad 10 Maj , 2011 Hehehe du har gått lös i chatten X antal ggr på mig.. Jag är f.ö precis nyutexaminerad civ.ing.. Gl vid borden och skolan! edit: Vi synar flop och får in det på turn. jag gillar synen på flop, men om han bettar in i oss igen på turn vad förväntas vi få värde av då? ( finns fd i hans range här? med tanke på hans aggrofreq) Citera
soetnows Postad 10 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2011 Hur stort sample? När en svensson Ch/r flop på svs är det för värde 9/10 fall, känns inte som om han skulle gå för värde här med något sämre än AQ/AK och bättre? beroende på hur många händer du har på honom så borde du kunna avgöra om han gillar att ch/r flop eller bara har träffat mot dig ett antal gånger under en kort tid. Antalet händer var bara ca 100, så det är inte mkt statistik. Men jag såg att han check-raisa med svagt toppar i en eller två spots mot andra motståndare, för att sedan checka tillbaks på turn. Därför tänkte jag att han nog hellre synar en shove på flopp, men sprang såklart in i stål. Det var så jag resonera, men förmodligen hade jag väl inte tillräckligt med information om honom för att göra den bedömningen egentligen. Hehehe du har gått lös i chatten X antal ggr på mig.. Jag är f.ö precis nyutexaminerad civ.ing.. Gl vid borden och skolan! edit: Vi synar flop och får in det på turn. Haha, du ser. Får be om ursäkt för det! Jasså, grattis! Inom vilket område? jag gillar synen på flop, men om han bettar in i oss igen på turn vad förväntas vi få värde av då? ( finns fd i hans range här? med tanke på hans aggrofreq) Ja, det är frågan. Samplet är nog för litet för att avgöra det, men med tanke på att han spelar så många händer så äre svårt att folda. Borde nog haft en bättre read innan jag shovade, men om du läser det jag precis skrev ovan så såg jag honom raisa tunt ett par gånger mot andra motståndare, då hade han bland annat toppar med dålig kicker. Han checkade tillbaks turn dom gångerna. Citera
Level Postad 10 Maj , 2011 Rapport Postad 10 Maj , 2011 jag gillar synen på flop, men om han bettar in i oss igen på turn vad förväntas vi få värde av då? ( finns fd i hans range här? med tanke på hans aggrofreq) Han kan inte betta in i oss då han har pos. Känns kallt att syna flop med denna typ av hand och sen vika om han följer upp när han har mindre än en pottbet kvar. Imo. Jag snapsynar. Citera
soetnows Postad 10 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2011 Stänger ner spelandet för ikväll, håller inte alls ett tillräckligt bra game för att fortsätta. Är väldigt trött, kan ju bero på att jag hunnit med gym, poker, skola, fotbollsträning och mer poker. Slutar iaf ca + 1500 kr för sessionen. Har väl spewat bort typ 700 kr eller nåt på dåliga bluffar, men men.. Är ju totalt + 4000 kr sen dagbokens start så ska inte klaga, på bara 1360 händer! Hoppas det håller i sig. Citera
Cedgard Postad 11 Maj , 2011 Rapport Postad 11 Maj , 2011 Han kan inte betta in i oss då han har pos. Känns kallt att syna flop med denna typ av hand och sen vika om han följer upp när han har mindre än en pottbet kvar. Imo. Jag snapsynar. det missade jag! Citera
Starfitter Postad 11 Maj , 2011 Rapport Postad 11 Maj , 2011 lvl bara braggar heeeela tiden. gl sewtnews Citera
soetnows Postad 11 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2011 gl sewtnews Tackar starfitter! Hunnit med ett pass på 950 händer nu på förmiddagen, slutade med ett plus på ca 1800 kr. Ändå fick jag smaka på rätt mkt skit asså, även om jag sprang bra också. Hade en KK vs AA och en QQ vs AA i början av passet, så gick lite trögt i starten. 2 händer jag funderar lite omkring nedan Snubben har en 11% 3bet över 200 händer och har dykt upp med random crap till och från, plus att jag aldrig har 4betat honom än. När jag väl kommit till den här floppen och valt den sizen på mitt bet, känns det som att jag måste stacka av? Bet/fold finns väl inte? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $5(BB) Replayer SB ($381) BB ($361) UTG ($453) Hero ($1,185) BTN ($399) Dealt to Hero 9:heart: A:diamond: fold, Hero raises to $17.50, BTN raises to $50, fold, fold, Hero raises to $112, BTN calls $62.50 FLOP ($232) 3:spade: 2:club: 9:club: Hero bets $95, BTN raises to $287 (AI), Hero calls $192 TURN ($807) 3:spade: 2:club: 9:club: 5:heart: RIVER ($807) 3:spade: 2:club: 9:club: 5:heart: 5:diamond: Hero shows 9:heart: A:diamond: (Pre 28%, Flop 21.8%, Turn 20.5%) BTN shows K:diamond: K:heart: (Pre 72%, Flop 78.2%, Turn 79.5%) BTN wins $792 Motståndaren spelar 25/1, 0% 3bet, 1.5 AF, över 150 händer. Tycker pre, flop och turn är standard. River är frågan. Grejen är ju att om jag inte synar med AA här så synar jag ju enbart med kåk. Hade ni spelat så? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $4(BB) Replayer SB ($994) BB ($155) UTG ($524) CO ($835) Hero ($550) Dealt to Hero A:spade: A:diamond: fold, CO calls $4, Hero raises to $18, fold, fold, CO calls $14 FLOP ($42) 2:heart: 3:heart: 4:spade: CO checks, Hero bets $31.50, CO raises to $63, Hero calls $31.50 TURN ($168) 2:heart: 3:heart: 4:spade: 4:diamond: CO bets $56, Hero calls $56 RIVER ($280) 2:heart: 3:heart: 4:spade: 4:diamond: 8:diamond: CO bets $280, Hero calls $280 CO shows 2:diamond: 2:spade: (Pre 18%, Flop 79.1%, Turn 90.9%) Hero shows A:spade: A:diamond: (Pre 82%, Flop 20.9%, Turn 9.1%) CO wins $825 Citera
Level Postad 11 Maj , 2011 Rapport Postad 11 Maj , 2011 lvl bara braggar heeeela tiden. gl sewtnews Drygast av de dryga sas. Hatad av så väl fiender som vänner. Citera
Starfitter Postad 11 Maj , 2011 Rapport Postad 11 Maj , 2011 Du eller jag? Jag tycker du både är snäll och len Mvh Ippe Citera
Level Postad 11 Maj , 2011 Rapport Postad 11 Maj , 2011 Du eller jag? Jag tycker du både är snäll och len Mvh Ippe Jag obv:). Du är kramgo Mvh milfen Citera
soetnows Postad 11 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2011 Blä så illa man spelat nu under kvällen. Tråkigt. Flera spots jag borde foldat man inte orkade typ.. Usch. Slutar på minus 1600 kr. Tar nya tag imorn. Kanske orkar posta några händer från ikväll då också. Citera
soetnows Postad 12 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2011 Jahopp, då har man nödformaterat datorn då eftersom den plötsligt inte ville starta windows av nån anledning.. Började med att den startade om sig och sen ville den inte boota windows. Efter att ha försökt ett bra tag så tog orken slut, fram med Windows 7 skivan baraaa. Alla händer borta i HM, så det suger fan hårt. Men men, får väl se det som en del av nystarten av min pokerkarriär då... Nu ska det grindas. Och det ska spelas bra! Återkommer. Citera
Lemiux Postad 12 Maj , 2011 Rapport Postad 12 Maj , 2011 Jahopp, då har man nödformaterat datorn då eftersom den plötsligt inte ville starta windows av nån anledning.. Började med att den startade om sig och sen ville den inte boota windows. Efter att ha försökt ett bra tag så tog orken slut, fram med Windows 7 skivan baraaa. Alla händer borta i HM, så det suger fan hårt. Men men, får väl se det som en del av nystarten av min pokerkarriär då... Nu ska det grindas. Och det ska spelas bra! Återkommer. Så går det oftast när man kör win Citera
Gavve Postad 12 Maj , 2011 Rapport Postad 12 Maj , 2011 Sett dig en del vid borden, du verkar stabil. Gl! Citera
soetnows Postad 13 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2011 Så går det oftast när man kör win Haha. Är väl lite så faktiskt.. Nästa gång jag köper en bärbar blir det nog en Mac av nåt slag. Sett dig en del vid borden, du verkar stabil. Gl! Tackar! ---------------------------------------------------------- Spelade bara 550 händer igårkväll, men plussade 1100 kr. Spelet funkade riktigt bra med så det var skönt! Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $5(BB) Replayer BB ($957) ($1,305) UTG ($1,254) Hero ($533) CO ($498) BB posts (SB) $2.50 Dealt to Hero A:diamond: 8:diamond: UTG calls $5, Hero raises to $22.50, fold, BB calls $20, fold, UTG calls $17.50 FLOP ($72.50) 9:diamond: 9:heart: 7:diamond: BB checks, UTG checks, Hero bets $54.37, BB calls $54.37, UTG folds TURN ($181) 9:diamond: 9:heart: 7:diamond: 5:spade: BB checks, Hero bets $120, BB calls $120 RIVER ($421) 9:diamond: 9:heart: 7:diamond: 5:spade: A:spade: BB bets $325, Hero calls $325 Hero shows A:diamond: 8:diamond: (Pre 58%, Flop 82.6%, Turn 88.6%) BB shows Q:heart: J:diamond: (Pre 42%, Flop 17.4%, Turn 11.4%) Hero wins $1,056 Citera
Recommended Posts