Gå till innehåll

rilleg - The End -


rilleg

Recommended Posts

tilt dag men synar för att jag "vet" att han har AA och sen får jag en fin flopp.... han var jävligt tiltad oxo.. men konstig hand o gå all in på...

 

Game # 111857515 - Omaha High Pot Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Liverpool"

Game ended 2005-08-16 22:15:15 UTC

 

Players:

Gustinn (EUR 185,50 in seat 1)

fedex43 (EUR 818,97 in seat 2)

mahmoud (EUR 648,50 in seat 3)

VODE (EUR 702,06 in seat 4)

Konjakrolf (EUR 753,50 in seat 5)

blueberry (EUR 80,50 in seat 6)

Xena (EUR 794,00 in seat 7)

Yoga (EUR 188,00 in seat 8)

 

Dealer: blueberry

Small Blind: Xena (2,00)

Big Blind: Yoga (4,00)

 

Konjakrolf was dealt: Js - Qh - 4s - Kh

 

Gustinn Fold

fedex43 Fold

mahmoud Fold

VODE Call (4,00)

Konjakrolf Raise (18,00)

blueberry Fold

Xena Fold

Yoga Call (14,00)

VODE Raise (70,00)

Konjakrolf Call (56,00)

Yoga Call (56,00)

 

Flop 4h - 2h - Jd

 

Yoga Check

VODE Bet (224,00)

Konjakrolf All-In (679,50)

Yoga Fold

VODE All-In (404,06)

Konjakrolf Payback (51,44)

 

Turn 4h - 2h - Jd - 5s

River 4h - 2h - Jd - 5s - 8s

 

VODE shows: Ac - Ah - As - Kc (a pair of aces)

Konjakrolf shows: Js - Qh - 4s - Kh (two pairs, jacks and fours)

 

Konjakrolf wins: EUR 1 477,62 (with two pairs, jacks and fours)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

din 99 var ratt sarbar enligt mig. nu hade du ju tur att han bara satt pa ett drag och drog dott

 

jag hade bettat lite mer hela vagen.

 

Bettat mer ? Varför skulle han vilja göra det, han lär ju bara få syn av starkare händer. De enda händerna som skulle kunna tänkas syna hårdare bets vore högre kåkar(och fyrtal). Förutom TT, vilka tior kan fi tänkas spela ? ATs-T9s, 4 av dessa 6 slår vår hjälte.

Om nu fi är så dum att han bollar överpar på floppen(AA-JJ) så drar han ut med 2 av dessa , och en bra spelare kommer antagligen inte betala av med varken AA eller KK där.

 

Jag tycker handen spelas optimalt som det är nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

din 99 var ratt sarbar enligt mig. nu hade du ju tur att han bara satt pa ett drag och drog dott

 

jag hade bettat lite mer hela vagen.

 

Bettat mer ? Varför skulle han vilja göra det, han lär ju bara få syn av starkare händer. De enda händerna som skulle kunna tänkas syna hårdare bets vore högre kåkar(och fyrtal). Förutom TT, vilka tior kan fi tänkas spela ? ATs-T9s, 4 av dessa 6 slår vår hjälte.

Om nu fi är så dum att han bollar överpar på floppen(AA-JJ) så drar han ut med 2 av dessa , och en bra spelare kommer antagligen inte betala av med varken AA eller KK där.

 

Jag tycker handen spelas optimalt som det är nu.

 

jag håller faktiskt med ades_va... tror inte jag skulle kunna göra mer ut ur handen. bettar jag turn hårt kanske han foldar sin hand o då får jag inte ut mina pengar på river. Callar han på turn vet jag inte var jag är på river o måste kanske checka...etc etc.. finns massa händer som slår mig :<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående 99 handen, hade antagligen bettat ut vekt på rivern och hoppas på omslag av färgen, att betta 350 var nog ingen bra ide, vad hade du gjort om fi slår om all in? Du hade nog kunnat bettat ut mer och fått syn av fi's färg.

 

Nackdelen med att beta ut vekt på rivern är att du vet inte var du står i handen mot hans omslag, du måste syna hans omslag 100% då och som vi konstaterat tidigare var min hand väldigt svag. Beta ut mer är oxo väldigt problematiskt, det är lätt så här i efterhand när han "bara" hade nötfärgen o kunna trycka ur mer ut honom men jag är faktiskt slagen av massa händer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK People!

 

Tänkte köpa en fjärde dator nu. Men har ingen koll på chipset o dylikt.. Någon som vill rekommendera en modell för att spela tyngre lir, jag kommer LAGRA o LIRA på datorn.

Vill ni inte skriva i dagboka kan ni pma mig :) Tack :)

 

Stationär ( tack ades_va) max 20 000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK People!

 

Tänkte köpa en fjärde dator nu. Men har ingen koll på chipset o dylikt.. Någon som vill rekommendera en modell för att spela tyngre lir, jag kommer LAGRA o LIRA på datorn.

Vill ni inte skriva i dagboka kan ni pma mig :) Tack :)

 

Stationär ( tack ades_va) max 20 000

 

Exakt vad menar du med tyngre lir? Ska du spela dataspel eller spela poker med high stakes? ;)

 

Vilken dator som helst ute på marknaden idag fixar ett vanligt pokerspel. Det krävs inget speciellt för att köra dem.

 

Kan du specificera dig lite mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

galen jänkare... han hade nog tömt någon kille innna på heads upen genom bad beat eller nåt..

 

Hehe, den var rolig... :lol:

 

(Skrivet om Gdaily av dagboksförfattaren...)

 

jag analyserar vid bordet.

 

Jo, jag förstår det. Det är bara det att Gdaily och Hjort är gudar (alt. söner till gudar...) på detta forum.

 

Det tror man ju att alla vet...

 

Tji, fick man!

 

Bra, dagbok förresten! Intressant att se skillnaden i aggressivitet mot lägre nivåer.

 

Det finns t.e.x inte att man går allin på floppen med "bara" ett färgdrag på de lägre nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan sätta ihop något fint åt dig på datorbutiken.se om du vill.

 

Ska du ha datorn till nyare spel eller bara till pokern?

 

Du får gärna Sätta upp en dator på datorbutiken. Det här gäller:

 

19 Tft Flat skärm

Minst 400 GB hårddisk, gärna mer

256 Graffe behöver inte vara Värst

minst 1056 Ram

jag har värsta ljudanläggningen här så ett bra ljudkort

Jag vill gärna lira lite dataspel oxo

Dessa spec gäller.. Börja jobba :) tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

galen jänkare... han hade nog tömt någon kille innna på heads upen genom bad beat eller nåt..

 

Hehe, den var rolig... :lol:

 

(Skrivet om Gdaily av dagboksförfattaren...)

 

jag analyserar vid bordet.

 

Jo, jag förstår det. Det är bara det att Gdaily och Hjort är gudar (alt. söner till gudar...) på detta forum.

Är Ola den som skriver i poker mag så har jag enorm respekt för hans teorier. Men jag visste inte vem killen var när jag skrev detta och jag kan bara analysera utifrån det jag sett på pokerbordet.

 

Det tror man ju att alla vet...

 

Tji, fick man!

 

Bra, dagbok förresten! Intressant att se skillnaden i aggressivitet mot lägre nivåer.

 

Tackar Tackar. Men alltså, det är skillnad på färgdrag o färgdrag. Har man nötfärg eller icke färg spelar man olika o jag tror många på lägre nivåer går all in med färgdrag också.

Det finns t.e.x inte att man går allin på floppen med "bara" ett färgdrag på de lägre nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den 18 augusti slutar 500 dollar back.... ibland har man dagar då det inte går o vinna.. så är det bara ibland.... bara o acceptera

 

åkte ut på slaskgrytan 200 kr på gefle no limit med exakt samma händer ... sjukt.... 66 mot q9 suited.. mot 2 olika killar..... första gången träffar han direkt floppen med dam o jag synar hans all in med brädan q45... sen handen då jag åker ut träffar han först 9an, sen damen, sen träffar jag setet, och sen rivrar han 9an.... hahha snacka om att drömma mardrömmar om q9 suited inatt :))))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Ola den som skriver i poker mag så har jag enorm respekt för hans teorier. Men jag visste inte vem killen var när jag skrev detta och jag kan bara analysera utifrån det jag sett på pokerbordet.[/i]

 

 

Tackar Tackar. Men alltså, det är skillnad på färgdrag o färgdrag. Har man nötfärg eller icke färg spelar man olika o jag tror många på lägre nivåer går all in med färgdrag också.

 

 

Japp, that's the man, the myth, the legend...!

 

 

Nötfärgsdrag menade jag förstås, my bad... Med lägre nivåer menar jag, typ, NL 100 och där är det ovanligt med den typen av moves. Kan inte påminna mig om att jag sett det särskilt många ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK People!

 

Tänkte köpa en fjärde dator nu. Men har ingen koll på chipset o dylikt.. Någon som vill rekommendera en modell för att spela tyngre lir, jag kommer LAGRA o LIRA på datorn.

Vill ni inte skriva i dagboka kan ni pma mig :) Tack :)

 

Stationär ( tack ades_va) max 20 000

 

http://www.blocket.se/view/5814869.htm?caller=abl_s&l=0&c=1&city=0

 

Kanske vore något? kosta 50000kr på dell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#Game No : 2558760017

***** Hand History for Game 2558760017 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, August 18, 22:47:43 EDT 2005

Table Table 36555 (6 max) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: donald187 ( $255 )

Seat 2: Konjakrolf ( $1036 )

Seat 3: orionempire ( $393.63 )

Seat 5: wbredsox26 ( $1918.25 )

Seat 6: marmour ( $663.62 )

Seat 4: bjskip ( $775.60 )

donald187 posts small blind [$5].

Konjakrolf posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Konjakrolf [ Kc Kh ]

orionempire folds.

bjskip folds.

>You have options at Table 36757 (6 max) Table!.

wbredsox26 calls [$10].

>You have options at Table 36757 (6 max) Table!.

>You have options at Table 36757 (6 max) Table!.

marmour folds.

donald187 folds.

Konjakrolf raises [$45].

>You have options at Table 55201 (6 max) (No DP) Table!.

wbredsox26 raises [$190].

>You have options at Table 36757 (6 max) Table!.

Konjakrolf calls [$145].

** Dealing Flop ** [ 5c, 2s, 7d ]

Konjakrolf checks.

wbredsox26 bets [$400].

>You have options at Table 55082 (6 max) (No DP) Table!.

>You have options at Table 55201 (6 max) (No DP) Table!.

Konjakrolf folds.

wbredsox26 does not show cards.

wbredsox26 wins $803

Game #2558769405 starts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...